Inlägg från: Little Ms Chatterbox |Visa alla inlägg
  • Little Ms Chatterbox

Mega -Omega till alla! :-)

Trollet Ludenben skrev 2010-04-21 23:12:10 följande:
    Men fy vad jobbigt Hoppas att morgondagen blir bättre. Här har det vart mer eller mindre kaos varje dag i flera veckors tid men idag var en helt okej dag. Hoppas det inte var en engångsföreteelse. Sånna dagar som ser ut som eran gjorde idag orkar man ju verkligen inte med. Hoppas att du får sova gott i natt och att du kommer till jobbet och får andas en stund imorgon.
    Natten har varit lite si och så. Men jag har lyckas synka M. & M. så de får samma febernedsättande samtidigt, måste ha både panodil och ipren samtidigt för att få ner febern. De spyr av hög feber så det är lika bra så de får behålla vätska. Totalvägrar hostmedicin.
    I natt märktes det att jag missat Omega på C. hon vaknade och var helt oresonlig. Min arm fick inte ligga där! (där den hamnar eftersom den sitter fast i min axel) Låg och sparkade hej vilt i sängen, stackars Milton som låg i feberrus vid mina ben fick några sparkar i huvudet så jag fick bara skicka bort honom så jag skulle få C. lugn. Hon somnade sen men kissade i sängen. Suck. Låg precis i mellan min och sambons madrass så nu har vi 2 madrasser att ta hand om också.

Men jag har lite goda nyheter. Z. har en lös tand. Den har varit lös i över ett år. Han har vårdat den ordentligt. Har alltid vägrat att vicka på lösa tänder för att det kan göra ont eller gud bevars den kan lossna, som en del av hans kropp. Samma som med många andra med npf att klippa naglar och håret.
    Men nu vi han ha bort den, det har kommit de senaste veckorna sen han började med PlusEPA. Han försökte t.o.m. att dra ut den nyss, han fortsatte fast han samtidigt sa aj, aj.
    PlusEPA har fått ADHD saker att gå tillbaka. Jag är så glad att jag har fått turen att testa PlusEPA.
  • Little Ms Chatterbox
    Bettiz skrev 2010-04-22 21:10:00 följande:
    Hej igen, fick kapslarna idag och tänkte att vi börjar med tre till middagen. Men sonen (fyller sju i sommar) ville ta alla sex, vilket han gjorde. Han svalde dem hela med lite vatten! Jag blev väldigt förvånad/imponerad, själv har jag svårt att svälja "stora" tabletter etc. Dottern, fem år, hade lite problem, men lyckades sen äta lite mat, stoppa in en kapsel i munnen och svälja samtidigt som maten. Även hon ville ta sex kapslar direkt! Men vi får väl se hur det blir med magen nu då... Ska nog ändå försöka lägga upp det så de tar tre på morgonen, tre på kvällen.
    Kul att de var så samarbetsvilliga!
  • Little Ms Chatterbox
    mellieB skrev 2010-04-24 14:48:14 följande:
    Kan man ge en snart 7mån omega 3? I så fall vart köper man de? Heter de nåt speciellt?
    Det finns en produkt som heter Mumomega som man tar själv som mamma om man ammar så får barnet i sig på den vägen annars finns det Eye Q baby, men den säljs inte i Sverige men går att få tag på tex amazon.com
    Annars kan du ge tex Eye Q eller Mor-EPA mini, stick hål på kapseln med nål och kläm ut på sked eller i fruktpuré, yoghurt eller annan mat.
    Billigast är det att köpa på nätet, vitaminvaruhuset.se eller topformula.se men det finns Omega i de flesta hälsobutiker, är över lag dyrare för samma preparat.
  • Little Ms Chatterbox
    katzon skrev 2010-04-25 18:52:51 följande:
    Little Ms Chatterbox: Läste att du har en son med ADHD?! Jag har en 7 åring med ADHD, han har inte börjat medicinera då jag ville pröva med bl a omega 3 och att utbilda oss föräldrar om hur vi ska "hantera" honom. Jag ger honom Mor-EPA två kapslar per dag. Det jag undar är om man ska ge en högre dos till ADHD barn och vilket märke ger du?
    Jag ger Z. 1 kapsel PlusEPA på morgonen tillsammans med hans ADHD-medicin, Strattera och sen får han 2 kapslar Eye Q på kvällen. Innan vi började med PlusEPA fick han 2 kapslar Mor-EPA mini på morgonen och 2 Eye Q på kvällen. Så det är alltså dubbel rekommenderade dagsdosen.
    Just nu i kväll pratade jag och Z. om hans Omega dos. Sen vi gjorde om och började med PlusEPA har han haft lite svårare att somna på kvällen och vi pratade om att kanske lägga till en Mor-EPA mini till. Om han somnar lättare kommer vi köra på det.
    Sen vi började med PlusEPA har mycket blivit väldigt mycket bättre. Han har nästan inga aggressionsutbrott alls och klarar av att koncentrera sig mycket bättre.

Det är ingen fara att ge högre dos än den som står på förpackningen. Det mesta man har sett med biverkningar av högre doser är lite laxerade effekt.
    Min faster berättade hon fick yrsel när hon åt Omega-3, men hon är 65+ så kanske inte påverkar barn på samma sätt.
    Om du känner dig osäker så kontakta Hela Pharma som distribuerar Mor-EPA mini här i Sverige så kan de svara. helapharma.se

• Little Ms Chatterbox
    Loween skrev 2010-04-28 08:47:54 följande:
    Hoppas in här jag me . Har en son på snart 9 månader som har vaknat upp en gång i timmen i ca 1 månad nu :/. Hörde talas om att man kunde minska oron på nätterna med omega 3, så jag provade. Igår gick jag och köpte Eye Q till sonen och *peppar peppar* i natt har han bara vaknat 2 ggr istället för 8-10 ggr som han brukar ! Kan det redan vara omegan som ligger bakom? Om det är omegan så är det ju rena lyxoljan hihi...
    Låter jättekul
  • Little Ms Chatterbox
    anne h skrev 2010-04-28 22:51:56 följande:
    Någon som vet när PlusEPAn kommer ut i butiken?
    Jag har kollat på vitaminvaruhuset.se och lifes hemsidor men det finns inte där än. På Hela Pharmas hemsida så står det bara inköpställen hälsobutiker. Jag ska maila Mia på Hela Pharma idag för min Omega börjar ta slut nu så jag ska fråga henne om hon vet något.
    Jag förstår om du börjar bli otålig, här har jag pratat om oljan som om det vore av guld men det är bara jag som har den.
    Jag såg ett inlägg i en blogg för ett tag sen där någon skrev att den skulle komma ut i butikerna om 2-4 veckor, det är nog 2 veckor sen jag läste det nu.
  • Little Ms Chatterbox
    Eisa skrev 2010-04-29 08:11:05 följande:
    Läste Läkartidningen på jobbet där det stod att tillskott av Omega-3 försämrar försvaret mot influensor.
    www.lakartidningen.se/engine.php läs kommentarerna, där står det förklarat att det gäller de personer som inte har intagit tillräckligt med D-vitamin ihop med Omega. Tydligen räcker det med ett rätt så litet D-vitamin intag så äter man mjölk produkter eller annat motsvarande så ligger man inte i risksonen för den sortens lunginflammation som är aktuell vid influenser.
  • Little Ms Chatterbox
    anne h skrev 2010-04-29 16:55:35 följande:
    inte bara du.. Jag fick en provförpackning, lillebror och och lillasyster (dvs lilljänta här, 17 år med ADD) har käkat den.. och på lilljänta gav den verkligen effekt! Hon fullföljer sina uppgifter, det har hon aldrig gjort förr, hon klagar inte heller på någon äcklig eftersmak, hon tar dem frivilligt till och emd när jag itne tjatar! Lillebror sover bättre, läser lättare, jag slipper tjata på att han ska göra sina läxor.. Därför vill jag ha mer NU!
    Var det Mia? Maila henne igen och berätta hur bra det blev, säg att du verkligen vill ha mer av dom. Berätta direkt från hjärtat Hur allt blev bättre.
    Varje gång jag skriver ett mail till henne lovordar jag Omega till skyarna, brukar nästan bli lite snyftig.

Jag skrev i mitt första mail till henne att de fick använda sig av mitt mail hur de ville i marknadssyfte.
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)