• Anonym (???)

    Varför måste jag vara "bonusmamma"?

    Har träffat en man som har barn. Jag har varit "bonusmamma" tidigare och lovade mig själv att aldrig mer.. Han vill flytta ihop men jag har förklarat för honom att jag aldrig kommer att vilja engagera mig i hans eller ngn annans barn någonsin igen.. Han menar på att det kommer att funka bra ändå, att han kan åka iväg och träffa barnet själv. Får dock en känsla av att han tror att min inställning kommer att ändras.. Kan det upplägget funka? Ngn mer som är i samma situation?

  • Svar på tråden Varför måste jag vara "bonusmamma"?
  • sextiotalist
    Anonym (:)) skrev 2015-05-26 07:18:55 följande:

    "Ryggradslösa pappor och deras nya kvinnor som blir svartsjuka på barn från tidigare äktenskap.

    elaineeksvard 24 MAJ, 2015 17:45

    FAMILJERELATIONER, KVINNOR SOM ÄR SVARTSJUK PÅ MANNENS BARN, RYGGRADSLÖSA PAPPOR, SVARTSJUKA, SVARTSJUKA KVINNOR

    Man hinner tänka mycket när man ligger med förvärkar. Jag tänker på häxor som sätter klorna i ryggradslösa män. Jag ska berätta en sak av många som min pappa har gjort mot mig. Varför jag tar upp det är för att jag har hört så många idag vuxna som varit med om liknande situationer med sina pappor. Men också bekanta, oftast kvinnor, som inte är helt schyssta mot barnen till sitt respektive.

    Fenomenet: Pappan blir tillsammans med en ny kvinna som är svartsjuk på dig och dina syskon ? barnen från den tidigare relationen. Den nya kvinnan är en riktigt häxa. Hon gör allt i sin makt för att frysa ut dig, tvingar din pappa att välja mellan sina barn och henne. När och om hon får nya barn med pappan gör hon en ny inre cirkel i familjen där ?de gamla? barnen från det tidigare äktenskapet inte får vara med. På olika sätt exkluderar hon hans tidigare barn. Och pappan, den ryggradslöse idioten gör som häxan vill. Sviker sina barn gång på gång. Kommer med bortförklaringar som ?Ja men min nya fru är ju lite speciell?. Han tillåter häxan vara ?speciell? och sätter sin relation till barnen på spel. Och syskonen ? halvsyskonen ? hamnar i ett ofrivilligt rivalskap trots att de har blodsband. Allt på grund av en ryggradslös pappa som inte står upp för sina barn och en häxa som har mage att vara svartsjuk på dessa barn ? unga som vuxna.

    Jag var sexton år när jag fick bo tillfälligt hos min pappa och hans nya fru för att mamma och jag bråkade för mycket. Jag märkte att hans fru inte tyckte om min närvaro, kände mig som en främling i mitt eget hem. Pappa och hon hade varit tillsammans i två år. Jag hade haft det där rummet i tio år. Jag höll ytterst låg profil och stannade inne på mitt rum så fort jag var hemma, men försökte hålla mig ute så länge jag kunde. Men så kom dagen då jag skulle öppna mitt rum och dörren var låst. Häxan höll i nyckeln och min pappa satt med krökt rygg och förklarade att jag inte var välkommen till dom längre för att min närvaro gjorde häxan ?stressad? och hon fick migränattacker.

    Min mamma hade aldrig valt en man framför sina barn. Och den man hon sen träffade som redan hade två barn ? dom behandlade hon som sina egna. Det finns med andra ord bra bonusmammor och bonuspappor.

    Häxor: Hur kan ni vara så svartsjuka att ni aktivt får er respektive att förskjuta sina egna barn? Sök hjälp för din svartsjuka. Se inte barnens exit som en lösning på din migrän. Ta en tablett istället.

    Ryggradslösa pappor(och mammor): Gör slut med häxan, det skulle du gjort så fort du såg tendenser till svartsjuka mot dina barn. Du satte barnen till denna värld, de ska komma först tills den dag du väljer att lämna världen. Att behöva berätta en sån sak känns märklig. Har du barn med häxan så säg att antingen söker hon hjälp för sin svartsjuka eller så är det slut. På så sätt kan du rädda relationen till dina barn och syskonen till varandra.

    Det märkliga är att folk trippar på tå kring dessa häxor. Man pratar inte om dem. Man stoppar heller inte pappan från att överge sina barn. Man lägger sig inte i. Men jag tycker fenomenet borde tas upp och pratas om mer. Min förhoppning är att ett gäng ryggradslösa föräldrar och deras sjukligt svartsjuka respektive ska läsa detta, känna igen sig, tänka om och göra något annat.

    Jag tror samtidigt att många har svårt att dela en sån här text för att undvika att väcka häxan som sover. Tyvärr. Dela texten, skicka den till din ryggradslöse förälder och häxan ? låt texten bränna dem och håll tummarna för att de vaknar. För min del är det för sent, jag har ingen kontakt med min pappa. För andra kanske relationen kan räddas bara problemet lyfts."


    Du blandar ihop äpplen och päron

    Ts är nog inte svartsjuk hon är totalt ointresserad av att leva med ett barn.

    Det är inte hon som propsar på att bo ihop. Ts är ärlig och säger som det är.

    Min sambo sedan 20 år tillbaka har två fantastiska barn sedan tidigare, trots detta så var jag tidigt säker på en sak, aldrig upprepa att flytta ihop med en man med minderåriga barn någon mer gång.

    Se det positiva med ts. Hon är ärlig med förutsättningarna om de skulle bli sambo och vi alla som svarat har varit eniga. Flytta inte ihop för det kommer aldrig fungera.

    Rikta ilskan åt rätt håll, din pappa
  • Anonym (Hände mig)
    Anonym (???) skrev 2015-05-25 14:16:26 följande:
    Han ger inte upp sitt barn.. Det har ingen begärt.
    Jo, det gör han, om barnet inte längre är välkommen hemma hos honom utan han ska hälsa på.

    Vill han att sitt barn ska se både dig och honom som stora rövhål (och det kommer barnet att göra), varsågod, flytta ihop.
  • Anonym (:))
    Ess skrev 2015-05-26 07:51:38 följande:

    Kanske inte så jäkla underligt att det är kört från början. Först envisas mamman med att pappan i stort sett aldrig ska få träffa sina barn, sen när det börjar bli jobbiga, då ska han minsann ta sitt ansvar osv. Hem till honom kommer en alien som ingen av dem känner speciellt bra och ingen har några positiva känslor för, utan som enbart är jobbig.

    Hur skulle det varit om framför allt mammorna tänkt till lite innan dom försökte manövrera ut pappan från barnens liv.


    Nu är det ju upp till båda föräldrarna att se till att man har en bra kontakt med sina barn!!! (Dock inte alltid lätt när den ena föräldern motarbetar.)... Sen är det inte så som många tror att man måste ha en bra relation till xet!!! Så länge man kan prata om det som handlar om barnet... Tyvärr tror många x att de kan behandla sin gamla partner som när det var gifta och gör övertramp hela tiden... Nej relationen ska handla om barnen!!! Sen vet jag tyvärr att många mammor använder barnen och ser till att relationen till pappan blir dålig, för att han inte följer hennes pipa (hon tror att dom forfarande är "gifta" och gör över tramp).. Tråkigt!!! Kan säga att pappan till mitt barn var en skit, lillen ville inte vara där... Kunde ha gjort som så många andra, begärt ensam vårdnad osv.. Istället jobbade jag med lillen och sa att pappa älskar dig osv osv... Och i dag har dom jätte bra kontakt, han är nästan där mer :)... Däremot har sambons dotter nästan tappat kontakten med honom, han ringer och ringer... Hon bor långt bort... Och sen jag kom med i bilden bara varit hos oss två gånger :( Där har vi en mamma som mot arbetar pappa då han inte längre följer hennes pipa :(

    Man är ett paket när man har barn... Och x måste släppa sin aggression mot sin gamla partner!!! Och sikta in sig på barnet bästa och det är att ha go kontakt med sina föräldrar och känna dig hemma hos båda!!!!
  • AnooYoo
    Anonym (:)) skrev 2015-05-26 07:18:55 följande:

    "Ryggradslösa pappor och deras nya kvinnor som blir svartsjuka på barn från tidigare äktenskap.

    elaineeksvard 24 MAJ, 2015 17:45

    FAMILJERELATIONER, KVINNOR SOM ÄR SVARTSJUK PÅ MANNENS BARN, RYGGRADSLÖSA PAPPOR, SVARTSJUKA, SVARTSJUKA KVINNOR

    Man hinner tänka mycket när man ligger med förvärkar. Jag tänker på häxor som sätter klorna i ryggradslösa män. Jag ska berätta en sak av många som min pappa har gjort mot mig. Varför jag tar upp det är för att jag har hört så många idag vuxna som varit med om liknande situationer med sina pappor. Men också bekanta, oftast kvinnor, som inte är helt schyssta mot barnen till sitt respektive.

    Fenomenet: Pappan blir tillsammans med en ny kvinna som är svartsjuk på dig och dina syskon ? barnen från den tidigare relationen. Den nya kvinnan är en riktigt häxa. Hon gör allt i sin makt för att frysa ut dig, tvingar din pappa att välja mellan sina barn och henne. När och om hon får nya barn med pappan gör hon en ny inre cirkel i familjen där ?de gamla? barnen från det tidigare äktenskapet inte får vara med. På olika sätt exkluderar hon hans tidigare barn. Och pappan, den ryggradslöse idioten gör som häxan vill. Sviker sina barn gång på gång. Kommer med bortförklaringar som ?Ja men min nya fru är ju lite speciell?. Han tillåter häxan vara ?speciell? och sätter sin relation till barnen på spel. Och syskonen ? halvsyskonen ? hamnar i ett ofrivilligt rivalskap trots att de har blodsband. Allt på grund av en ryggradslös pappa som inte står upp för sina barn och en häxa som har mage att vara svartsjuk på dessa barn ? unga som vuxna.

    Jag var sexton år när jag fick bo tillfälligt hos min pappa och hans nya fru för att mamma och jag bråkade för mycket. Jag märkte att hans fru inte tyckte om min närvaro, kände mig som en främling i mitt eget hem. Pappa och hon hade varit tillsammans i två år. Jag hade haft det där rummet i tio år. Jag höll ytterst låg profil och stannade inne på mitt rum så fort jag var hemma, men försökte hålla mig ute så länge jag kunde. Men så kom dagen då jag skulle öppna mitt rum och dörren var låst. Häxan höll i nyckeln och min pappa satt med krökt rygg och förklarade att jag inte var välkommen till dom längre för att min närvaro gjorde häxan ?stressad? och hon fick migränattacker.

    Min mamma hade aldrig valt en man framför sina barn. Och den man hon sen träffade som redan hade två barn ? dom behandlade hon som sina egna. Det finns med andra ord bra bonusmammor och bonuspappor.

    Häxor: Hur kan ni vara så svartsjuka att ni aktivt får er respektive att förskjuta sina egna barn? Sök hjälp för din svartsjuka. Se inte barnens exit som en lösning på din migrän. Ta en tablett istället.

    Ryggradslösa pappor(och mammor): Gör slut med häxan, det skulle du gjort så fort du såg tendenser till svartsjuka mot dina barn. Du satte barnen till denna värld, de ska komma först tills den dag du väljer att lämna världen. Att behöva berätta en sån sak känns märklig. Har du barn med häxan så säg att antingen söker hon hjälp för sin svartsjuka eller så är det slut. På så sätt kan du rädda relationen till dina barn och syskonen till varandra.

    Det märkliga är att folk trippar på tå kring dessa häxor. Man pratar inte om dem. Man stoppar heller inte pappan från att överge sina barn. Man lägger sig inte i. Men jag tycker fenomenet borde tas upp och pratas om mer. Min förhoppning är att ett gäng ryggradslösa föräldrar och deras sjukligt svartsjuka respektive ska läsa detta, känna igen sig, tänka om och göra något annat.

    Jag tror samtidigt att många har svårt att dela en sån här text för att undvika att väcka häxan som sover. Tyvärr. Dela texten, skicka den till din ryggradslöse förälder och häxan ? låt texten bränna dem och håll tummarna för att de vaknar. För min del är det för sent, jag har ingen kontakt med min pappa. För andra kanske relationen kan räddas bara problemet lyfts."


    Tråkigt men inte särskilt relevant för ts, som inte alls passar in i den här beskrivningen.
  • Anonym (:))
    sextiotalist skrev 2015-05-26 08:21:08 följande:

    Du blandar ihop äpplen och päron

    Ts är nog inte svartsjuk hon är totalt ointresserad av att leva med ett barn.

    Det är inte hon som propsar på att bo ihop. Ts är ärlig och säger som det är.

    Min sambo sedan 20 år tillbaka har två fantastiska barn sedan tidigare, trots detta så var jag tidigt säker på en sak, aldrig upprepa att flytta ihop med en man med minderåriga barn någon mer gång.

    Se det positiva med ts. Hon är ärlig med förutsättningarna om de skulle bli sambo och vi alla som svarat har varit eniga. Flytta inte ihop för det kommer aldrig fungera.

    Rikta ilskan åt rätt håll, din pappa


    Hahaha, vad har detta med min pappa att gör??? Jag citerade ett blogg inlägg jag tyckte var bra :) Ja vet att TS ha varit ärlig osv, det har jag skrivit i tidigare inlägg!!! Men att ens ställa frågan om det skulle funka att bli sambo är ju bara sjuk... Det är ju som att be honom välja mellan henne och barnet, för hon vill inte ha något med barnet att göra... Det är en sak att hon inte tar något ansvar osv men att barnet inte ska få komma hem till pappa? Hallååå??? Normalt??? Nej!!! Alltså dum fråga och dumt att ens tänka tanken att flytta i hop!!! Han är ett paket och hon måste acceptera hela paketet, men det betyder inte att hon måste ta ansvar, men visa respekt!!! Som sakt TS ska hålla sig som särbo :)
  • BioBonus
    Anonym (:)) skrev 2015-05-26 08:37:27 följande:
    Hahaha, vad har detta med min pappa att gör??? Jag citerade ett blogg inlägg jag tyckte var bra :) Ja vet att TS ha varit ärlig osv, det har jag skrivit i tidigare inlägg!!! Men att ens ställa frågan om det skulle funka att bli sambo är ju bara sjuk... Det är ju som att be honom välja mellan henne och barnet, för hon vill inte ha något med barnet att göra... Det är en sak att hon inte tar något ansvar osv men att barnet inte ska få komma hem till pappa? Hallååå??? Normalt??? Nej!!! Alltså dum fråga och dumt att ens tänka tanken att flytta i hop!!! Han är ett paket och hon måste acceptera hela paketet, men det betyder inte att hon måste ta ansvar, men visa respekt!!! Som sakt TS ska hålla sig som särbo :)
    Fast nu är det ju pappan som vill flytta ihop, det är pappan som väljer bort sitt barn till förmån för TS. Så det är ju inte TS som tänker fel, utan pappan - så varför lägger du ansvaret på henne? TS undrar om det öht skulle fungera att leva på det sättet som pappan föreslår att de ska göra.
  • sextiotalist
    BioBonus skrev 2015-05-26 08:49:39 följande:
    Fast nu är det ju pappan som vill flytta ihop, det är pappan som väljer bort sitt barn till förmån för TS. Så det är ju inte TS som tänker fel, utan pappan - så varför lägger du ansvaret på henne? TS undrar om det öht skulle fungera att leva på det sättet som pappan föreslår att de ska göra.
    Exakt, ts kollade av med forumet, hon vet nog svaret innerst inne.
    Det är pappan som tänker fel, och det går att ha en särborelation.
    Mitt svar till ts var att jag är säker på att han tror att ts kommer ändra inställning och utgår från detta.
  • Jojile

    Jag får en känsla av att ts sambo har en föreställning om att ts självklart kommer ändra inställning om de flyttar ihop. Kanske för att han inte förstår hur man inte kan avguda hans barn eller kanske för att han har en fördom om att det är det naturliga att kvinnor älskar barn. Ts själv skriver att han jobbar annorlunda tider och kanske set han det som en möjlighet att ha barnen mer hemma hos sig utan att behöva byta jobb?

    Oavsett vad så tänker ni båda helt käpprätt åt helvete. Att du inte vill ta ansvar eller leva med andras barn tycker jag inte är konstigt alls. Jag rycker också att det är bra att du är ärlig kring det. Att du däremot funderar på att flytta in hos din kille och gå med på att hans barn bara får träffa sin pappa någon annanstans, det är knas.

    Att Din pojkvän på allvar har föreslagit denna lösning tyder, i mina ögon, på att han är en mesig, ryggradslös värdelös pappa.

    Anonym (isa) jag förstår inte det där med fönstrena. Varför kan du tvätta alla fönster men inte Barnets?

  • Nomanisanisland
    BioBonus skrev 2015-05-26 08:49:39 följande:

    Fast nu är det ju pappan som vill flytta ihop, det är pappan som väljer bort sitt barn till förmån för TS. Så det är ju inte TS som tänker fel, utan pappan - så varför lägger du ansvaret på henne? TS undrar om det öht skulle fungera att leva på det sättet som pappan föreslår att de ska göra.


    Båda tänker fel och är komplett oansvariga. De är båda tillräckligt gamla att kunna se hur detta påverkar barnet och relationen mellan pappa och barn negativt.
  • BioBonus
    Nomanisanisland skrev 2015-05-26 09:02:05 följande:
    Båda tänker fel och är komplett oansvariga. De är båda tillräckligt gamla att kunna se hur detta påverkar barnet och relationen mellan pappa och barn negativt.
    Fast det är bara pappan som har ansvaret för den relationen.
    TS har varken sagt bu eller bä om hans förslag. Hon har bara frågat huruvida den lösning som pappan har föreslagit kan fungera. Hon tar fullt ansvar för hur hon känner då hon är nöjd som särbo.
Svar på tråden Varför måste jag vara "bonusmamma"?