• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Beatrize74

    Smajla - åhhh..den är helt NY alltså? Eller? Har som sagt inte sett den och här i trakterna blir det mer och mer ovanligt att se "diskmedel"

  • numberone
    malins79 skrev 2007-09-03 21:45:36 följande:
    Smajla, lite OT men har du sett de två senaste avsnitten av G G? Jag har missat dem, vad har hänt i stora drag, du får gärna skriva i min gb
    Ååååå bästa serien.... nästan!!
  • Beatrize74

    Näe...ni visar så mycket fint så jag känner att jag inte har TID att jobba! My god liksom! :-O

  • knyttis

    Pärla1 - du visar väl bilder och byter erfarenheter till mig som också har det i planerna. Alltså måla Markör skåpet Hur har det gått idag?

    LissAnna- Vad det såg mysigt ut hos dig Skulle gärna satt mig ner en stund i din soffa i köket

  • Ammi 76

    Hej! Kikar in lite. Det gör jag i och för sig varje dag, men idag skriver jag en rad. Ni är fantastiska allihopa och en stor inspiration!

    Lägger in en länk till lite mysig inspiration från Green Gate! Fanns mycket fint med färg som kontrast till allt det vita!
    http://www.zmag.dk/showmag.php?mid=rdhhg&pageid=0

  • Smajla
    malins79 skrev 2007-09-03 21:49:15 följande:
    å, tack Det är väl bara två avsnitt kvar?
    3 st om jag räknat rätt.. Nu kan du läsa och uppdatera dig Flört
    Beatrize74 skrev 2007-09-03 21:49:59 följande:
    Smajla - åhhh..den är helt NY alltså? Eller? Har som sagt inte sett den och här i trakterna blir det mer och mer ovanligt att se "diskmedel"
    Ja, den är helt ny, superfin och har man diskmedelsflaskan så måååste man ju ha tvålflaskan också Flört
    numberone skrev 2007-09-03 21:50:06 följande:
    Ååååå bästa serien.... nästan!!
    Absolut!!
  • Smultron och glass

    M How: Vilken mysig hösthelg du har haft!

    Jag ska ut till landet i helgen och då tänkte jag fixa iordning trädgården lite inför hösten. Rensa, plocka undan och plantera lite ljung bland annat.

    Nu borde väl förresten ormarna ha gått och lagt sig va? Det är ju så kallt ute *hoppas* Jag är livrädd för ormar!

  • Smajla
    numberone skrev 2007-09-03 22:02:41 följande:
    Smajla:Har redan sett hela....  Skall bli kul att se vad ni tycker om sista avsnittet!!
    Åå, hmm, nu får jag hålla i mig så jag inte ber dig berätta vad som händer.. Fot i munnnen
Svar på tråden Vita hem del 5