• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • Taffer

    Blondelindis: Ja, nu är vi verkligen på rätt väg Men det är efetr kuren som det roktiga jobebt börjar egentligen, och det är skitsvårt!

    Haha, just nu kollar jag på matlagningsprogram

  • belliyz

    Har precis tagit min sista shake denna första dagen , Tog kycklingsoppa...Sorry men Bläää vad äcklig den var. Och ändå kryddade jag med mängder av curry. FÅr nog ta och beställa mer av mina favoriter i stället för dom få soppor jag har. Kommer inte klara att få ner svampsoppa och grönsaksoppan. Bättre att jag dricker det jag gillar annars kommer jag bara skita i att dricka nån alls då på kvällen.

    Hur går det för er andra med er "mat" Räcka ut tungan

  • Solrosen25
    belliyz skrev 2008-02-04 18:48:50 följande:
    Har precis tagit min sista shake denna första dagen , Tog kycklingsoppa...Sorry men Bläää vad äcklig den var. Och ändå kryddade jag med mängder av curry. FÅr nog ta och beställa mer av mina favoriter i stället för dom få soppor jag har. Kommer inte klara att få ner svampsoppa och grönsaksoppan. Bättre att jag dricker det jag gillar annars kommer jag bara skita i att dricka nån alls då på kvällen. Hur går det för er andra med er "mat"
    Låter som en bra idé, troligare att klara en pulverdiet när man håller sig t shaker/smaker man tycker om! Jag har oxå tagit min sista shake för idag. Vilka smaker e d som du tycker om?
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solrosen25
    Din bakrund?

    Hoppas ingen tar illa upp, men d finns ju olika orsaker t övervikt; sjukdom/-ar, ätstörning, graviditetskilon som e svåra att bli av m osv. Nån som vill dela m sig om sin sits?
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Blondelindis

    Min orsak till varför jag väger mer än jag vill beror nog mest på graviditeten & att jag älskar mat vissa verkar ju rasa i vikt av amning,men det gjorde inte jag

    sen e jag nog lite lat med mysigt att ligga i soffan & kolla film,hehe

  • belliyz
    Svar på #93
    Jag tycker om Kakao , Cappucino och kakao och mint Skrattande Banan kan också funka för variation tror jag.

    Om min bakgrund kan jag säga att jag alltid har varit överviktig från och till. Har väl en del anlag kan man nog säga då mamma alltid varit överviktig och hela hennes sida av släkten. Hon gjorde en magoperation förra året och har lyckats gå ner 56 kilo på det Så. Men det beror ju också mycket på mina dåliga matvanor och min aptit på mat och söt. Och nu när jag blev gravid så blev det några extra kilon till. Har två ggr i mitt liv lyckats bli "smal" i mina ögon och hållt vikten ett bra tag. Andra gången träffade jag min Sambo och kilona har smygit sig på. Så både jag och han kämpar just nu med vikten bara att han kör nyttig mat med mycket motion. Det ska jag också lära mig att leva med efter dieten. Vet ju att det ända sättet att behålla vikten under en längre period är ju att lära sig leva rätt med nyttig och bra mat och motion. Men att man självklart ska få unna sig nån gång då och då med.
  • Turnit

    Hallå hallå.....Gisses vad ni har skrivit sedan i morse....

    Jag svarar på ett par frågor sedan imorse....Jag åker till Egypten om precis en månad!! Ska bli kanon.
    Men det blir nog inga 10kg till dess.....Just nu har jag svårt med motivationen. Har även småsår som inte läker. Har märkt att de blivit bättre de dagar jag nu ätit. Så jag står i valet och kvalet.


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • helma

    Min bakgrund

    Kan bara säga fy till hormoner! Visst finns studier som säger att man inte går upp av dem ... För min del blev det 20kg på ett halvår. Hade då inte ändrat kost eller motionsvanor (( Detta är väl snart 8 år sedan och 10 kg har jag lyckats få bort.... sen har jag pendlat ytterligare 5kg upp och ner...


    Efter sista bebisen så tappade jag alla graviditetskilon ganska fort... men har 10kg som jag gärna skulle vilja bli av med till sommaren... Och egentligen även då är jag nog överviktig för är 175 lång och skulle då väga straxt över 70.

  • belliyz

    Godmorgon alla Tjejer Skrattande En dag avklarad ! Känns bra. Då har jag kommit över det första steget så att säga. Ska försöka att hålla mig i från vågen några dagar i alla fall. Kanske väger mig på Fredag för att hålla motivationen upp inför helgen.

    Helma: Jag tycker inte att 175 lång och lite över 70 kilo är mycket eller övervikt. Jag tycker snarare att det är helt perfekt. Jag själv är 170 lång och skulle bli helt överlycklig om jag kunde hamna runt 70 strecket Flört Så för min del tycker jag att det är ett bra Mål.

    Turnit: Om en månad , åhh vad härligt. Skulle man behöva i detta kalla väder i Sverige  Åker du med din familj eller kanske bara sambo ?
    Förstår om det känns lite mottigt med om du ska äta eller inte då det blir bättre när du äter. Är kanske skönast att försöka att få såren att läka och sedan kanske du får tillbaka motivationen atomatiskt när det känns bättre.

    Måste fråga er tjejer som lever tillsammans med kille/tjej/sambo/man eller så. Stöttar dom er mycket nu under er Diet och så?

    Min sambo stöttar mig och ska försöka att peppa mig när jag tycker att det är jobbigt. Men sen vet jag en annan kompis till mig som körde med ND pulver i 2 veckor och hennes kille tyckte ju att det var helt fruktansvärt att man skulle äta BARA pulver i 2 veckor och stöttade inte henne alls. Så hon tyckte ju då att det bara blev ännu jobbigare då han verkligen inte brydde sig utan kunde äta hennes favorit rätter framför ögonen eller gå runt och tugga på en massa godis.

    Hoppas alla har sovit gott i natt

  • Blondelindis

    God morgon tjejer

    belliys : Bra jobbat ! Jättebra om du kan hålla dig ifrån vågen under veckan.


    Första gången jag höll på med pulverdiet hade jag jättesvårt att låta bli att väga mig , men denna gången går det mycket bättre. Jag satsar på att väga mig nån gång i månaden ist.

    Helma : Om du är 175 & vill väga runt 70 klassas du som normalviktig.
    Så om du kommer ner till 70 kg ska du vara jättenöjd med dig själv tycker jag.
    Men jag är 173 & har vägt lite över 70 ett tag nu och jag kommer inte att vara nöjd förrän jag är nere på 62 kg. Det beror ju lite på vad man har för kroppsform & vart fettet har satt sig.

    Fråga :
    Måste fråga er tjejer som lever tillsammans med kille/tjej/sambo/man eller så. Stöttar dom er mycket nu under er Diet och så?oppsform & vart fettet har satt sig!

    Svar : Min sambo stöttar mig jättemycket . Igår tex när vi var i affären så sa han att han var gottesugen , men sa att han inte tänkte köpa nåt för att det skulle inte vara snällt emot mig. Såna grejer hela tiden.
    Sen har han lovat mig att hjälpa mig med att börja äta rätt sen när jag nått min målvikt, för han är en sån som kan äta vad som helst utan att gå upp ett gram, och bara för att det inte syns på utsidan så är det ju inte bra för insidan att äta onyttigt heller så vi ska hjälpas åt, och det känns jättebra.

    Igår när vi var i affären köpte jag allevo-choklad för att testa om den var godare än nd´s chocklad.
    Men näe vad jag tyckte att den var äcklig. Men jag ska ändå försöka dricka upp dem denna veckan.

    Nån här i tråden som tycker om några av allevos andra smaker?

    Lycka till idag allihopa !!!!!

Svar på tråden Pulverdiet