• yrväder

    Sytråden spinner vidare - röd tråd

    Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

    www.sysidan.se/company/view.htm

    Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Kaja

    Sådär ja! Nu finns det en liten överraskning i min blogg!

    Välkommen!

  • AMDA

    Mimmi 71 skrev 2009-12-14 21:15:11 följande:


    Åhm så glad jag blir. Jag har aldrig vunnit tidigare Idag har jag fått hem min nya pärla!!!!! Har testat lite, och första alstret blir en cool namntröja. Åh, jag tror inte jag kan sluta att brodera. I nästa läge blir det att jaga lite coola brodyrer och sedan skall jag installera broderprogrammet. Antar att det tar lite tid att sätta sig in i så det får bli en annan kväll.
    Bara skicka ett mail till mig så ska jag hjälpa dig i broderijungeln
  • Allis X

    Kaja
    Jag följer din blogg, men tyvärr är det sällan jag läser. Traggla engelska är inte min starka sida... men nu tänkte jag att jag minnsam skulle läsa och så gör jag det. Blir stolt över att jag förstår och så läser jag den sista raden och brister ut i skratt!

    Jag har uppdaterat min blogg, inte med overallen som utlovat, har inte ens hunnit fota den. Men med en av mina nya hobbys.

    LumLum -skickar över lite peppning
    du är inte ensam med sådana misstag!

  • Kaja

    Allis X skrev 2009-12-17 23:25:51 följande:


    Kaja Jag följer din blogg, men tyvärr är det sällan jag läser. Traggla engelska är inte min starka sida... men nu tänkte jag att jag minnsam skulle läsa och så gör jag det. Blir stolt över att jag förstår och så läser jag den sista raden och brister ut i skratt!
    Jag vet att det nog var några som tappade orken när jag började skriva på engelska, men jag dubbelskrev på både engelska och svenska ett tag och det tog så himla lång tid att jag la ner det. Och jag kan inte tvinga mig själv att skriva kort.

    För egen del så är det ett bra sätt att tvinga mig själv att lära mig engelska bättre. När jag började blogga för nästan 10 år sedan så fanns det inga bloggmotorer, utan man fick koda allt själv. Jag blev riktigt duktig på HTML på köpet och det har jag jättemycket nytta av idag!

    Och för er andra som inte tycker att det är så kul att läsa engelska, så finns det en svensk översättning på dagens inlägg. Allis hittade länken, längst ner.
  • Allis X

    På tal om HTML och blogg.

    I diskussionen som var här för ett tag sedan om, vem som var först och vilken rätt man har att kalla sitt mönster sitt. Och om man inspireras medvetet eller omedvetet av vad andra gör och sedan kopierar.

    Det jag undrar är, i diskussionens början så visste hon att hennes blogg hade blivit länkad till. Vad är det för funktion? Då man kan få reda på vem som länkar från en blogg.

    Förstår någon vad jag är ute efter och hur man gör det?

  • Jalapeno

    det ser du på rapporterna från din vanliga bloggräknare
    jag har susnets och ser varifrån man klickar in sig på min blogg
    Allis X skrev 2009-12-18 00:04:11 följande:


    På tal om HTML och blogg.I diskussionen som var här för ett tag sedan om, vem som var först och vilken rätt man har att kalla sitt mönster sitt. Och om man inspireras medvetet eller omedvetet av vad andra gör och sedan kopierar.Det jag undrar är, i diskussionens början så visste hon att hennes blogg hade blivit länkad till. Vad är det för funktion? Då man kan få reda på vem som länkar från en blogg.Förstår någon vad jag är ute efter och hur man gör det?
  • Mimmi 71
    AMDA skrev 2009-12-17 23:11:56 följande:
    Mimmi 71 skrev 2009-12-14 21:15:11 följande:
    Bara skicka ett mail till mig så ska jag hjälpa dig i broderijungeln
    Jag tar dig på ordern och återkommer nog Min sytråd är på väg, en jag tyckte det blev lite mycket i frakt. För 120 dollar + frakt så drogs 1300 SEK på kontot. Eller är det jag som räknar galet?
  • Kallokanin

    Mimmi: 120 U.S. dollars = 876.5 Svenska kronor, så visst blir det en hel del frakt.

  • mage06

    Hej på er! Är det någon här som använt transferpapper i er skrivare för att överföra till tyg? Vi har en laserskrivare och det verkar vara svårt att få tag på transferpapper till den? Har googlat som galen...några tips? Hur har kvalitén varit?

    Tack på förhand!


  • Mimmi 71
    Kallokanin skrev 2009-12-18 07:30:39 följande:
    Mimmi: 120 U.S. dollars = 876.5 Svenska kronor, så visst blir det en hel del frakt.
    Då hade jag räknat rätt tyvärr . Pengarna är endast "bokade" på mitt konto ännu. När jag får mina varor och kan se den faktiska fakturan.

    Amda: Känner du igen problemet? Det är min tråd från Threadart.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd