• Forumvärd

    Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!

    GrönaDruvan vann "mammamage"-tävlingen.  Vinsten består av träningsprogrammet Maghjälpen och coaching av  träningsexperten Elmina.

    Nu har du chansen att följa GrönaDruvans träning och framsteg.
    Hon kommer att uppdatera oss allt eftersom så håll koll! Solig

    Har du en egen fråga till Elmina?
    Ställ den gärna här
    www.familjeliv.se/Forum-15-439

    Mammamage-tävlingen
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/tavlingar-anordnade-av-familjeliv-231/forum/m64096506.html

  • Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!
  • Träningsexpert Elmina
    Fidelis ad urnam skrev 2012-04-17 11:44:09 följande:
    Har jag helt missat någon video? För den där hon gör magövningar så sätter hon sig upp på slutet, hon gör alltså ingen magövning. 

    Det är övningen som jag har en kudde mellan knäna, jag pressar ihop kudden och pressar samtidigt ner svanken i golvet.

    För att koppla in rätt muskler håller jag fingrarna under revbenskanten och säger schhh. 

    Fel av mig att svinga mig upp i slutet, kameran skulle stängts av innan.
  • Fidelis ad urnam
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-04-17 19:27:11 följande:
    Det är övningen som jag har en kudde mellan knäna, jag pressar ihop kudden och pressar samtidigt ner svanken i golvet.

    För att koppla in rätt muskler håller jag fingrarna under revbenskanten och säger schhh. 

    Fel av mig att svinga mig upp i slutet, kameran skulle stängts av innan.
    JAG förstod vad övningen gick ut på. Svarade på ett inlägg där det hävdades att du i videon tvingade dig upp i en crunch. 
  • Träningsexpert Elmina
    maroon skrev 2012-04-17 11:29:17 följande:
    Kollade precis in träningsvideon som det länkas till på sid 3.
    Är det verkligen core-muskel träning?
    Känns lite tveksamt med tanke på att personen i videon som avslutning gör det absolut SÄMSTA man kan göra om man har delade magmuskler- hon svingar sig upp som vid crunches

    Bra att du påpekar detta, själva övningen jag visar är bra för delade magmuskler. Det du syftar på i slutet är att jag reser mig upp med lite fart och det är ju inte riktigt samma sak som att göra crunches. 

    Men du har en bra poäng i att man kan ta det lite lugnare när man reser sig upp!
  • Boosse
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-04-16 19:58:13 följande:
    Det är absolut inte onödigt, börja lugnt,

    Tidsmässigt är 45-60 minuter bra, hellre kort och intensivt en långt och segt.  
    Tack för svaret! Nu ska jag ut i joggingspåren och börja försöka vänja kroppen vid att jogga!
  • GrönaDruvan
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-04-17 19:18:41 följande:
    Ibland har man sådana dagar, fick du i dig mellanmål innan?

    Eller hade du en dålig natt? 
    Jag åt middag ca 2 timar innan...

    Natten innan blev det bara 6h sömn och natten innan det bara 3h, så jag tror det är därför. Brukar och behöver sova 7-8h.... 
  • GrönaDruvan
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-04-17 22:08:39 följande:
    En dålig natt är ju inte så mycket att göra åt. Hoppas du får sova gott inatt
    Jag hoppas det "bara" berodde på det, så det inte är någon infektion eller något som är på gång. Otroligt frustrerande när man tar i allt man har på ett träningspass och det bara inte går bra och man blir så trött så man nästan ger upp!
  • Krambjörn

    Alltså man ska ju inte väga sig ofta säjer vissa medans andra säjer varje dag för att se allt litet också man går ner.
    Hade en vilodag igår iaf vilket var skönt och vågen pekade neråt igår, men idag på så visar vågf*n UPPÅT igen
    Nu ärju denna dagen totalt förstörd    

Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!