• Anonym (kristen)

    Oskuld före äktenskapet

    Hej undrar bara om ni killar skulle kunna tänka er att dejta en oskuld samt vänta på henne tills ni är gifta ?
    undrar också om det finns andra tjejer kristna eller muslimer /ateister som funderar på att vänta eller bara forfarande är oskuld av ngn annan andledning , själv så vill jag vänta eftersom jag är kristen , undrar bara hur vanligt det är i sverige tex..?? 

  • Svar på tråden Oskuld före äktenskapet
  • Anonym (kristen)
    Smartie skrev 2013-06-07 17:06:59 följande:
    Eller så "utnyttjar" tjejen bara killen...?

    Om du tycker att tjejer som "varit med många" saknar självrespekt, borde det ju vara högst relevant för dig hur många den kille du träffar, har varit med. För du vill väl inte träffa en kille som enligt dig saknar självrespekt?

    ja givetvis ....samma sak för en kille har sagt det i ganska många inlägg nu
  • Anonym (kristen)
    lykantrophona skrev 2013-06-07 17:19:44 följande:
    Hjärta

    Andras sexliv är inte din business, egentligen. Hur hög lust någon har, om de ligger med killar eller tjejer, om de är oskulder eller inte etc... Är inget som har med "självrespekt" att göra. Självrespekt är att respektera sig själv. Vad har detta att göra med hur många man har haft sex med?

    "Undrar om inte du är en tjej som äter mycket, och bara vill hitta på ursäkter för ditt uppförande. Ordet svullo finns av en anledning. Nej, jag vägrar respektera tjejer som äter för att det är gott! Eller killar med absolut. Tycker det är vidrigt att äta sååå många olika rätter. Skulle inte vilja äta tillsammans med en tjej som varit på 200 kaféer men ändå hävdar att hon har självrespekt. Hade bara skrattat åt henne".

    Ser du hur löjligt det här verkar?

    Om du anser dig ha rätten att se ner på "slampor", har jag rätten att se ner på "frigida nuckor"? Eller så lämnar man folks kroppar och sexualitet ifred och låter dem bestämma över sig själva.

    moget att jämföra någons utseende med någons uppförande .... man kan inte hjälpa hur man ser ut dock hur man uppför sig ..
  • Smartie
    Anonym (kristen) skrev 2013-06-07 18:48:26 följande:
    moget att jämföra någons utseende med någons uppförande .... man kan inte hjälpa hur man ser ut dock hur man uppför sig ..
    Nej, men man kan hjälpa hur mycket man äter.
  • Anonym (suck)
    Anonym (kristen) skrev 2013-06-07 18:48:26 följande:
    moget att jämföra någons utseende med någons uppförande .... man kan inte hjälpa hur man ser ut dock hur man uppför sig ..
    Du tycker att deras uppförande är fel, men det betyder inte att det ÄR fel. Självrespekt handlar som sagt om att respektera sig själv. Ligger man runt fast man mår dåligt av det, eller inte skyddar sig etc, respekterar man inte sig själv. Men avstår man från att ha roligt fast man egentligen vill, för någon löjlig moralkakas skull, respekterar man ju inte heller sig själv!

    Sedan kan du inte förvänta dig att andra respekterar dig och dina livsval, om du inte respekterar dem. 
  • Anonym (kristen)
    Anonym (suck) skrev 2013-06-07 18:56:21 följande:
    Du tycker att deras uppförande är fel, men det betyder inte att det ÄR fel. Självrespekt handlar som sagt om att respektera sig själv. Ligger man runt fast man mår dåligt av det, eller inte skyddar sig etc, respekterar man inte sig själv. Men avstår man från att ha roligt fast man egentligen vill, för någon löjlig moralkakas skull, respekterar man ju inte heller sig själv!

    Sedan kan du inte förvänta dig att andra respekterar dig och dina livsval, om du inte respekterar dem. 

    nä det är ju klart ..brukar aldrig lägga mig i mina vänners eller bekantas sex liv , men jag har sett såå många tjejer som bara ligger med killar för att dom vill ha uppmärksamhet o tror dom ska bli mer omtyckta då tror alla ska tycka dom är häftiga typ, tragiskt att dom använder sina kroppar för att bli accepterade och inte förstår sitt eget värde de e de jag menade, sen sa jag tidigare att jag inte förväntar mig att alla ska göra samma livsval som mig men eftersom jag är kristen har jag bara svårt att förstå tjejer som har många sexpartners , vill dom inte bli kära . och va e de för killar som dom är med , får dom verkligen respekt av dom . Kan inte tänka mig att en kille e kk med en tjej för att han respekterar henne och förstår hennes värde . i dagen samhälle får man rykten och blir kallade för fula saker om man beter sig på det sättet o det vet ju killen om och ändå väljer han att göra så  , o många av killarna skryter ju om de tjejer d haft samlag med så varför väljer ändå så många tjejer att vara som dom är .(alla killar är inte sånna vet de men ganska många)

    och alla som kritiserar mig här kan jag lova dig vill inte att sina döttrar när dom är 13-16 ska ha haft 15+ sexpartners o gå runt o säga "jag har självrespekt"  folk oavsett om man borde eler inte kommer ju att se ner på dom , men det verkar som om du vill att detta ska hända dina barn eftersom att du e såå himla öppen för sånt här????
  • Anonym (suck)
    Anonym (kristen) skrev 2013-06-07 19:08:15 följande:

    nä det är ju klart ..brukar aldrig lägga mig i mina vänners eller bekantas sex liv , men jag har sett såå många tjejer som bara ligger med killar för att dom vill ha uppmärksamhet o tror dom ska bli mer omtyckta då tror alla ska tycka dom är häftiga typ, tragiskt att dom använder sina kroppar för att bli accepterade och inte förstår sitt eget värde de e de jag menade, sen sa jag tidigare att jag inte förväntar mig att alla ska göra samma livsval som mig men eftersom jag är kristen har jag bara svårt att förstå tjejer som har många sexpartners , vill dom inte bli kära . och va e de för killar som dom är med , får dom verkligen respekt av dom . Kan inte tänka mig att en kille e kk med en tjej för att han respekterar henne och förstår hennes värde . i dagen samhälle får man rykten och blir kallade för fula saker om man beter sig på det sättet o det vet ju killen om och ändå väljer han att göra så  , o många av killarna skryter ju om de tjejer d haft samlag med så varför väljer ändå så många tjejer att vara som dom är .(alla killar är inte sånna vet de men ganska många)

    och alla som kritiserar mig här kan jag lova dig vill inte att sina döttrar när dom är 13-16 ska ha haft 15+ sexpartners o gå runt o säga "jag har självrespekt"  folk oavsett om man borde eler inte kommer ju att se ner på dom , men det verkar som om du vill att detta ska hända dina barn eftersom att du e såå himla öppen för sånt här????
    Men fundera då på en sak. 

    Varför tror du att killarna "skryter" om det medan tjejerna får dåligt rykte?

    Om nu båda beter sig lika olämpligt (enligt dig).

    Man kan ju - återigen - lika gärna säga att killarna "använder sina kroppar för att bli accepterade" och förlorar både respekt och självrespekt genom att ligga runt eller utnyttja tjejer på det viset. Men det nämner du inte ens.

    Du vill inte att dina döttrar ska bete sig så, skriver du. Vill du att dina söner ska bete sig så? Kommer du att lära dem att det är OK att kalla tjejer hora eller slampa, fast de ligger med dem? Vad är det för jävla dubbelmoral?

    Lär BÅDE dina döttrar och dina söner att ta hand om sig själva samt inte döma andra, så ska du se att det löser sig Tjejer blir ju inte illa behandlade eller kallade slampor, om det inte finns någon som kallar dem det. Lär vi både män och kvinnor bättre uppförande, är problemet löst. Du bör t ex själv lära dig bättre än att använda sådana tillmälen.
     
  • Smartie
    Anonym (kristen) skrev 2013-06-07 19:08:15 följande:

    nä det är ju klart ..brukar aldrig lägga mig i mina vänners eller bekantas sex liv , men jag har sett såå många tjejer som bara ligger med killar för att dom vill ha uppmärksamhet o tror dom ska bli mer omtyckta då tror alla ska tycka dom är häftiga typ, tragiskt att dom använder sina kroppar för att bli accepterade och inte förstår sitt eget värde de e de jag menade, sen sa jag tidigare att jag inte förväntar mig att alla ska göra samma livsval som mig men eftersom jag är kristen har jag bara svårt att förstå tjejer som har många sexpartners , vill dom inte bli kära . och va e de för killar som dom är med , får dom verkligen respekt av dom . Kan inte tänka mig att en kille e kk med en tjej för att han respekterar henne och förstår hennes värde . i dagen samhälle får man rykten och blir kallade för fula saker om man beter sig på det sättet o det vet ju killen om och ändå väljer han att göra så  , o många av killarna skryter ju om de tjejer d haft samlag med så varför väljer ändå så många tjejer att vara som dom är .(alla killar är inte sånna vet de men ganska många)

    och alla som kritiserar mig här kan jag lova dig vill inte att sina döttrar när dom är 13-16 ska ha haft 15+ sexpartners o gå runt o säga "jag har självrespekt"  folk oavsett om man borde eler inte kommer ju att se ner på dom , men det verkar som om du vill att detta ska hända dina barn eftersom att du e såå himla öppen för sånt här????
    Du verkar känna många tjejer som har knullat runt väldigt mycket, eller?

    Jag känner betydligt fler killar som har "knullat runt", eller försöker. Jag har inga problem med någotdera, men själv tycker jag det är betydligt äckligare med killar som vill att tjejer ska hålla på sig, men själva beter sig som flåsande hundar, än de (få) tjejer jag känner som verkligen har rykte om sig att vara promiskuiösa eller "lättillgängliga".

    Din kritik känns med andra ord något snedvriden. För även om du skulle känna tjejer som beter sig "värre" än killarna, finns det ju fortfarande killar som vill ligga med dem. Alltså är killarna lika "slampiga", enligt ditt sätt att se det.

    Sen har jag aldrig erfarit att tjejer som har haft många eller relativt många sexpartners, har förlorat respekten hos VETTIGA killar. Tro det eller ej, men även "slampor" blir gifta (Om de vill). T om fd. prostituerade, gifter sig ibland. Uppenbarligen finns det alltså män som vill ha dem och bilda familj med dem. Så varför skulle de bry sig om vad konservativa idioter tycker? 
  • Smartie

    Sen undrar jag: Hur beter sig en tjej som INTE är slampig, enligt dig? Måste hon vara oskuld, eller är hon "godkänd" så länge hon inte "ligger till höger och vänster?" (Det gör inte de flesta tjejer, de har större urskilling än så, oavsett om de har haft många eller få partners.)

    Och hur beter sig en kille för att inte vara slampig / "förtjäna" dåligt rykte? (Enligt dig). 

  • Anonym (kristen)
    Anonym (suck) skrev 2013-06-07 19:48:21 följande:
    Men fundera då på en sak. 

    Varför tror du att killarna "skryter" om det medan tjejerna får dåligt rykte?

    Om nu båda beter sig lika olämpligt (enligt dig).

    Man kan ju - återigen - lika gärna säga att killarna "använder sina kroppar för att bli accepterade" och förlorar både respekt och självrespekt genom att ligga runt eller utnyttja tjejer på det viset. Men det nämner du inte ens.

    Du vill inte att dina döttrar ska bete sig så, skriver du. Vill du att dina söner ska bete sig så? Kommer du att lära dem att det är OK att kalla tjejer hora eller slampa, fast de ligger med dem? Vad är det för jävla dubbelmoral?

    Lär BÅDE dina döttrar och dina söner att ta hand om sig själva samt inte döma andra, så ska du se att det löser sig

    Tjejer blir ju inte illa behandlade eller kallade slampor, om det inte finns någon som kallar dem det. Lär vi både män och kvinnor bättre uppförande, är problemet löst. Du bör t ex själv lära dig bättre än att använda sådana tillmälen.
     
    Meeen Guud har ju sagt 100000 ggr nu att samma gäller män oxå det är du som drar upp det med tjejer HELA tiden självklart vill jag att mina barn oavsett kön ska bli bra människor som respekterar alla !
  • Anonym (kristen)
    Smartie skrev 2013-06-07 20:03:22 följande:
    Sen undrar jag: Hur beter sig en tjej som INTE är slampig, enligt dig? Måste hon vara oskuld, eller är hon "godkänd" så länge hon inte "ligger till höger och vänster?" (Det gör inte de flesta tjejer, de har större urskilling än så, oavsett om de har haft många eller få partners.)

    Och hur beter sig en kille för att inte vara slampig / "förtjäna" dåligt rykte? (Enligt dig). 

    som sagt killar som ligger runt är slampor med och jag skulle aldrig välja en sån man, det var ngn annan innan som drog upp det med tjejer det är enda andledningen att jag skrev som jag skrev , den personen skrev att en tjej som ligger runt inte är en slampa å då kommenterade jag det inlägget , men jag tycker EXAKT SAMMA OM MÄN, och jag tycker att om en kille har krav på sin tjej ska han leva upp til dom kraven själv och vice versa...
Svar på tråden Oskuld före äktenskapet