• Anonym (winki­e)
    Äldre 17 Dec 16:17
    16317 visningar
    177 svar
    177
    16317

    Är jag i gränslandet- flirtar kanske för mkt med kollega...

    Jag har lärt känna en av mina kollegor mer och mer sista tiden. Han är singel och lite yngre än mig, och är jätteflirtig. Jag vet inte om jag är särskilt utvald eftersom han är väldigt trevlig och glad mot alla, och sprider glädje med sina skämt och så.

    Men det känns som att han drar sig mer och mer till mig. Han sätter sig bredvid mig på möten, slår sig ner vid fikabordet om jag sitter där men inte annars...Vi hade en aw och pratade väldigt mycket häromveckan t.ex. Så mycket att jag kände att det kanske såg illa ut utifrån eftersom jag är gift och har barn. Han följde med till baren, satte sig med mig igen, kom och anslöt till mitt nya samtalsgäng när jag manövrerat bort mig själv från "oss".

    När vi sedan gick vidare satte han sig med mig igen och vi fortsatte vårt snack om allt och inget. Då kändes det mer ok eftersom det bara var han och jag och en annan kollega och hans kompisar med. Han är liksom inte obehagligt efterhängsen på något sätt utan verkar bara uppskatta mitt sällskap. Jag gillar ju honom oxå, men tänker att man måste liksom sköta det med lite stil.

    Så idag så har det fortsatt. Jag har läst på lite om flirtsignaler och han gör verkligen allt: Ler stort, skämtar, har ett öppet kroppsspråk, ser en noga i ögonen när vi pratar, lyssnar på vad man säger, är hjälpsam osv osv. Jag är såklart glad och skojar tillbaka och jag gillar uppmärksamheten. Samtidigt undrar jag lite om det kan ses som opassande av andra, t.ex min andra kollega som ser oss interagera ganska mycket. Det måste ju vara helt uppenbart att vi flirtar med varandra för honom.

    Jag vill liksom visa att jag uppskattar min flirtande kollega och ge honom självförtroende i att han är attraktiv och verkar vara en jättehärlig person. Men jag vill ju samtidigt inte att han ska tro att jag är intresserad eller få känslor för mig. Han vet ju att jag är gift.

    Vad tycker ni om situationen? Kan jag fortsätta flirta för att det är kul eller kan det ses som taskigt eller opassande?

  • Svar på tråden Är jag i gränslandet- flirtar kanske för mkt med kollega...
  • Mongol­iet
    Äldre 17 Dec 16:21
    #1
    +4

    Fråga din man hur du ska gå tillväga.

  • Äldre 17 Dec 16:23
    #2
    +1

    Det kan bli taskigt mot honom om han får för sig att du är mer intresserad än du är. Han kan håller på att bli lite småkär i dig och tror  att det är besvarat.

    Tycker du bör backa ett steg, risken är helt enkelt för stor att det bli knas av det hela. Glöm intre bort att ni ska jobba ihop i framtiden. 

  • Anonym (winki­e) Trådstartaren
    Äldre 17 Dec 16:29
    #3
    Mongoliet skrev 2018-12-17 16:21:45 följande:

    Fråga din man hur du ska gå tillväga.


    Risken är ju att han blir svartsjuk helt i onödan. Jag tycker att det är roligt att han flirtar eftersom det också ger mig en liten ego boost. Eftersom jag är äldre och känner mig passé på marknaden så är det kul, men oskyldigt som sagt.
  • Äldre 17 Dec 16:33
    #4
    Anonym (winkie) skrev 2018-12-17 16:29:42 följande:
    Risken är ju att han blir svartsjuk helt i onödan. Jag tycker att det är roligt att han flirtar eftersom det också ger mig en liten ego boost. Eftersom jag är äldre och känner mig passé på marknaden så är det kul, men oskyldigt som sagt.
    Om din man skulle ta illa upp är det inte oskyldigt.

    Som äldre och kollega har du ett visst ansvar. Det är en sak att flirta på krogen, blir det fel är det bara att åka hem. Värre på jobb, blir han besviken, arg och ledsen på dig så måste ni fortsätta ses och jobba ihop.
     
  • Anonym (eee)
    Äldre 17 Dec 16:37
    #5
    +1
    Anonym (winkie) skrev 2018-12-17 16:29:42 följande:
    Risken är ju att han blir svartsjuk helt i onödan. Jag tycker att det är roligt att han flirtar eftersom det också ger mig en liten ego boost. Eftersom jag är äldre och känner mig passé på marknaden så är det kul, men oskyldigt som sagt.
    Jag har aldrig begripit varför folk som är i förhållanden vill ha egoboostar från andra? Har du det dåligt hemma eller vad är grejen? Lös det först i så fall. 

    Du är väl inte på marknaden, så varför tänker du att du är passé när du inte ens är där? 
  • Anonym (winki­e) Trådstartaren
    Äldre 17 Dec 16:38
    #6
    Kjell2 skrev 2018-12-17 16:33:03 följande:
    Om din man skulle ta illa upp är det inte oskyldigt.

    Som äldre och kollega har du ett visst ansvar. Det är en sak att flirta på krogen, blir det fel är det bara att åka hem. Värre på jobb, blir han besviken, arg och ledsen på dig så måste ni fortsätta ses och jobba ihop.
     
    Men om det bara är som en kul grej för honom oxå? Hur kan jag veta om han verkligen flirtar eller bara är trevlig?
  • Äldre 17 Dec 17:36
    #7

    Vill du ge dig in i leken får du också tåla konsekvenserna. Svårare än så är det inte. Faktiskt.

  • Äldre 17 Dec 20:08
    #8
    +1

    Vänd på det hela; hur skulle du känna om din man hade en exakt motsvarande flirtig relation med en yngre kvinnlig arbetskamrat?

  • Anonym (Pelle­)
    Äldre 17 Dec 20:26
    #9
    Anonym (winkie) skrev 2018-12-17 16:38:44 följande:

    Men om det bara är som en kul grej för honom oxå? Hur kan jag veta om han verkligen flirtar eller bara är trevlig?


    Men prata med honom?

    Sätt gränser och säg det muntligt hur du vill ha det.

    Ju mer du besvarar hans flirt ju mer intresserad blir han. Är det så du vill?
  • Äldre 17 Dec 21:44
    #10
    Anonym (winkie) skrev 2018-12-17 16:38:44 följande:
    Men om det bara är som en kul grej för honom oxå? Hur kan jag veta om han verkligen flirtar eller bara är trevlig?
    Varför behöver du veta ifall han flörtar? Du är gift så det spelar ju ingen roll egentligen.
Svar på tråden Är jag i gränslandet- flirtar kanske för mkt med kollega...