• Anonym (Manipulation)

    Brukar du, kvinna, "avväpna" mannen för att få honom att bli känslig och svag?

    Tänker på män som är mer åt macho-hållet och som du som kvinna upplever behöver "tas ner på jorden". Brukar du köra med taktiken att försöka få sådana män att bli mjukare och känsligare genom att prata med dem och få dem att berätta saker om sina liv, om hur de mår osv?

    Eller har du använt den taktiken på män som varit intresserade av dig och som du inte velat ha, för att få honom att "sänka garden" och acceptera att hans inviter inte leder någonvart?

    Minns när jag var yngre att vissa tjejer körde med det där "psykologiska" snacket för att försöka få hårda tuffa killar att mjukna och för att avvärja inviter.

    Känner du igen det hos dig själv eller någon annan?

  • Svar på tråden Brukar du, kvinna, "avväpna" mannen för att få honom att bli känslig och svag?
  • Godisbuske
    Anonym (Toffel) skrev 2019-02-10 12:05:39 följande:
    Allt handlar som vanligt om makt.
    Makt och makt. Kvinnor har alltid varit det fysiskt svagare könet. Då måste man utveckla andra skills för att överleva.

    Säger inte att det är fel, det är smart.
  • Krakra
    Anonym (Manipulation) skrev 2019-02-10 11:12:09 följande:
    Vet inte riktigt vad som ligger i betydelsen, om det är något som jag inte hört talas om. Men jag tänker på en viss typ av kvinnor/tjejer som tycker om att "leka psykologer" med män, som ska plocka fram den där "fina killen innerst inne" som de tror att han är. Sedan när hon fått honom tillräckligt mör så säger hon bye bye, och "du hittar säkert någon du med ska du se". Då har hon slagit två flugor i en smäll. Hon har både "avväpnat" honom och lämnat honom ensam och olycklig. Förstår någon bättre hur jag menar nu?
    Vad var den macho killen beväpnad med innan, som han förlorar när en tjej "Pratar med honom och får honom att berätta saker om sitt liv, om hur han mår osv"?
  • Anonym (Toffel)
    Anonym (H) skrev 2019-02-10 12:19:06 följande:
    Men då blir hon ju inte ihop med honom i syfte att göra slut? Då är hon ju intresserad först och tröttnar efter ett tag?

    Nej jag förstår fortfarande inte vad ts menar. Tex varför man skulle föesöka få tuffa killar att mjukna genom att lära känna dem i syfte att avvärja inviter. Låter väldigt motsägelsfullt. Carför skulle man försöka lära känna en person i syfte att tala om att man inte är intresserad? Låter som en extremt hotfull person om man måste ta till såna åtgärder för att mannen ska "acceptera att hans inviter inte leder nån vart". Borde ju räcka att säga nej och låta bli att prata med den ointressant karln från början.

    Det du skriver om känns som ett helt annat ämne än det ts skriver.
    Det han beskriver är inget annat än kvinnans sätt att utöva makt genom manipulation vilket beskrivs bra i inlägg #22.
  • Anonym (Toffel)
    Krakra skrev 2019-02-10 12:23:12 följande:
    Vad var den macho killen beväpnad med innan, som han förlorar när en tjej "Pratar med honom och får honom att berätta saker om sitt liv, om hur han mår osv"?
    Då får hon ju hållhakar på honom och ömma punkter att trycka på. 
  • Anonym (C)
    Anonym (H) skrev 2019-02-10 12:19:06 följande:
    Men då blir hon ju inte ihop med honom i syfte att göra slut? Då är hon ju intresserad först och tröttnar efter ett tag? Nej jag förstår fortfarande inte vad ts menar. Tex varför man skulle föesöka få tuffa killar att mjukna genom att lära känna dem i syfte att avvärja inviter. Låter väldigt motsägelsfullt. Carför skulle man försöka lära känna en person i syfte att tala om att man inte är intresserad? Låter som en extremt hotfull person om man måste ta till såna åtgärder för att mannen ska "acceptera att hans inviter inte leder nån vart". Borde ju räcka att säga nej och låta bli att prata med den ointressant karln från början. Det du skriver om känns som ett helt annat ämne än det ts skriver.

    Jag undrar om det kan handla om tjejer som har svårt för att säga nej - sådana som upplever att de inte får lov att sätta upp sina egna gränser utan att förklara sig. Man ser ju sådana trådar här ibland startade av en tjej vill göra slut men där killen inte accepterar det, och så söker hon råd för hur hon ska göra för att han ska förstå. Ur killens perspektiv kanske det kan se ut ungefär så som TS beskriver det.
  • Anonym (Toffel)
    Godisbuske skrev 2019-02-10 12:22:22 följande:
    Makt och makt. Kvinnor har alltid varit det fysiskt svagare könet. Då måste man utveckla andra skills för att överleva.

    Säger inte att det är fel, det är smart.

    Tyvärr är det ju inte olagligt att misshandla psykiskt som många kvinnor gör. Att slå fysiskt är däremot olagligt.


    Krasst sett kan man se det som att lagen ger kvinnor makten.

  • Chattisen
    Anonym (Manipulation) skrev 2019-02-10 11:12:09 följande:

    Vet inte riktigt vad som ligger i betydelsen, om det är något som jag inte hört talas om. Men jag tänker på en viss typ av kvinnor/tjejer som tycker om att "leka psykologer" med män, som ska plocka fram den där "fina killen innerst inne" som de tror att han är. Sedan när hon fått honom tillräckligt mör så säger hon bye bye, och "du hittar säkert någon du med ska du se". Då har hon slagit två flugor i en smäll. Hon har både "avväpnat" honom och lämnat honom ensam och olycklig. Förstår någon bättre hur jag menar nu?


    Haha men sluta, varför skulle någon finna stimulans i att locka fram sårbarhet, det skulle snarare bli jobbigare att lämna någon som är sårbar. Men visst föredrar du att ingen kommer nära, ja då lär ju heller ingen bli kär i dig.
  • Krakra
    Anonym (Toffel) skrev 2019-02-10 12:25:14 följande:
    Då får hon ju hållhakar på honom och ömma punkter att trycka på. 
    Nu handlar ju TS fråga om situationen när tjejen inte vill ha en relation med killen i fråga och då kan man ju undra varför hon skulle vilja trycka på några ömma punkter.

    I de fall en relation skulle vara önskvärt - om mannen väljer att inte delta i sådana samtal. Hur skulle en sådan relation se ut i längden?
  • Anonym (Toffel)
    Chattisen skrev 2019-02-10 12:29:48 följande:
    Haha men sluta, varför skulle någon finna stimulans i att locka fram sårbarhet, det skulle snarare bli jobbigare att lämna någon som är sårbar. Men visst föredrar du att ingen kommer nära, ja då lär ju heller ingen bli kär i dig.
    Hon kanske drivs av ett manshat vilket verkar vara väldigt vanligt när man läser här på forumet?
  • Anonym (Toffel)
    Krakra skrev 2019-02-10 12:32:35 följande:
    "Nu handlar ju TS fråga om situationen när tjejen inte vill ha en relation med killen i fråga och då kan man ju undra varför hon skulle vilja trycka på några ömma punkter."

    Hon kanske är bitter på män och bara vill jävlas.
    "I de fall en relation skulle vara önskvärt - om mannen väljer att inte delta i sådana samtal. Hur skulle en sådan relation se ut i längden?"
    Ger man någon hållhakar så hamnar man i underläge.
Svar på tråden Brukar du, kvinna, "avväpna" mannen för att få honom att bli känslig och svag?