• Anonym (Motiverad)

    Väger 100 kg påbörjar viktminskning 2/5 (min egen tråd)

    Startar denna tråd för mig själv så jag förväntar mig inte att någon annan ska skriva i den men vill man så är det såklart ok

    Har gått upp massor i vikt sedan första graviditeten 2006. Väger idag tresiffrigt och är oändligt trött på att vara så här överviktig. Längtar tillbaka till mitt gamla jag.

    Den metod jag kommer använda till en början är en kolhydratstnål diet till en början mestadels bestående av dietdrinkar och ägg. Målet med att min kolhydratsnåla diet är att försätta min kropp i "ketos" vilket gör att kroppen i första hand bränner fett och inte muskler.

    Startvikt och startmått (mätt på tjockaste stället på alla delar):

    Vikt: 100,9 kg (Slutmål: 75 kg)
    BMI: 36,2 (Slutmål 27)
    Kroppsfett i %: 43 (Slutmål 25-30 %)

    Magen: 117
    Runt rumpa: 122
    Runt lår: 69
    Runt Byst: 116
    Under byst: 100

    Nu kör jag Solig

  • Svar på tråden Väger 100 kg påbörjar viktminskning 2/5 (min egen tråd)
  • Anonym (FrökenFräken)

    Nä, fy vad taskigt!  Här har mina grannar och andra bekanta i området sagt att de syns på mig! Men jag är kort(164lång) så kanske syns på mig å... själv tycker jag inte de syns mycket dock i ansiktet då. Men tycker inte om att brösten försvinner när man håller på träna :-/ Men men, gilla läget antar jag.

    Har du inga andra som kan stödja och muntra upp dig?
    Nästa gång han presterar(stavning?) så säg samma sak som han säger till dig... Så får han se hur de känns! Vi finns här iaf!

    Kämpa, de syns!  Heja Hejja!

    Nej, har inte så mycket tid för gymmet heller än, om något år kanske.. Så jag kör max 1timmes promenad och/eller zumba hemma.

    Igår mätte jag magen och den stod på 111cm, minns att när jag började stod jag på 118cm..
    Låren var 70-72cm
    under byst 100cm
    rumpan 118cm

    Igår när jag körde runkeeper så blev de promenad i rask takt med musiken på 5,18km och tydligen så brände jag kalorier(386cal). Så denna vecka gått ner 0,4kg. Men nu inte långt till månadens mål vikt och har fram till den 7juni på mig att nå 88kg....hoppas iaf...

  • Anonym (Motiverad)
    Anonym (FrökenFräken) skrev 2013-05-17 06:59:04 följande:
    Nä, fy vad taskigt!  Här har mina grannar och andra bekanta i området sagt att de syns på mig! Men jag är kort(164lång) så kanske syns på mig å... själv tycker jag inte de syns mycket dock i ansiktet då. Men tycker inte om att brösten försvinner när man håller på träna :-/ Men men, gilla läget antar jag.

    Har du inga andra som kan stödja och muntra upp dig?
    Nästa gång han presterar(stavning?) så säg samma sak som han säger till dig... Så får han se hur de känns! Vi finns här iaf!

    Kämpa, de syns!  Heja Hejja!

    Nej, har inte så mycket tid för gymmet heller än, om något år kanske.. Så jag kör max 1timmes promenad och/eller zumba hemma.

    Igår mätte jag magen och den stod på 111cm, minns att när jag började stod jag på 118cm..
    Låren var 70-72cm
    under byst 100cm
    rumpan 118cm

    Igår när jag körde runkeeper så blev de promenad i rask takt med musiken på 5,18km och tydligen så brände jag kalorier(386cal). Så denna vecka gått ner 0,4kg. Men nu inte långt till månadens mål vikt och har fram till den 7juni på mig att nå 88kg....hoppas iaf...
    Tack för uppmuntrande ord {#emotions_dlg.flower}

    Tog en nära titt på mig själv i spegeln nu på morgonen och jag tycker absolut att det syns på vissa ställen och jag känner det på kläderna. Idag känns motivationen bättre

    7 cm mindre på magen för dig är ju toppenresultat, grattis Solig

    Vad väger du nu?
  • Anonym (FrökenFräken)

    Bra att humöret åkte upp igen

    Jag väger 89,9kg Vägde 96,6kg när jag började med min motion 7e januari 2013. Så vill ner till 60kg ungefär..

    Gå ut och låt solen lysa i ansiktet när du går, ta in värmen och låt dig få på topp!

    Jag har musiken så ibland peppar musiken mig att nästan börja jogga, visst började i mars men ena knät tog stryk då så fick avvakta i ca 2v innan kunde ge mig ut på ordentliga promenader igen. Då räckte "rehabiliteringen" med gå till o från förskolan,trappen o till mat affärn..

    Men jag har inte gett upp än. Och här har jag inte så många som stödjer mig mer än grannarna sedan familj o vänner ligger antal mil härifrån så är ju stort sett helt ensam med barnet i denna stad..

    Jo, skulle jag ta på mig ett par byxor av dem större strlk så skulle jag nog också se skillnad. Har dock inte gjort de än utan litar på vågen och mina grannar och vad min kropp säger.. Fick ju bort min bröst smärta jag hade så. Bara de var lycka för mig

    Min runkeeper sa personrekord denna vecka på antal km och brända kalorier Jag är nöjd med att få komma ut, visst trist att ofta bara ha mp3n och inte gå med o ha prata med någon. Men fokus fokus och bara gå, rensa tankarna och funderingarna.

  • Anonym (Motiverad)
    Anonym (FrökenFräken) skrev 2013-05-17 12:32:02 följande:
    Bra att humöret åkte upp igen

    Jag väger 89,9kg Vägde 96,6kg när jag började med min motion 7e januari 2013. Så vill ner till 60kg ungefär..

    Gå ut och låt solen lysa i ansiktet när du går, ta in värmen och låt dig få på topp!

    Jag har musiken så ibland peppar musiken mig att nästan börja jogga, visst började i mars men ena knät tog stryk då så fick avvakta i ca 2v innan kunde ge mig ut på ordentliga promenader igen. Då räckte "rehabiliteringen" med gå till o från förskolan,trappen o till mat affärn..

    Men jag har inte gett upp än. Och här har jag inte så många som stödjer mig mer än grannarna sedan familj o vänner ligger antal mil härifrån så är ju stort sett helt ensam med barnet i denna stad..

    Jo, skulle jag ta på mig ett par byxor av dem större strlk så skulle jag nog också se skillnad. Har dock inte gjort de än utan litar på vågen och mina grannar och vad min kropp säger.. Fick ju bort min bröst smärta jag hade så. Bara de var lycka för mig

    Min runkeeper sa personrekord denna vecka på antal km och brända kalorier Jag är nöjd med att få komma ut, visst trist att ofta bara ha mp3n och inte gå med o ha prata med någon. Men fokus fokus och bara gå, rensa tankarna och funderingarna.
    Wow då har du ju precis passerat en jättestor gräns på att väga under 90 kg Solig

    Tror också att det är väldigt bra för ens hälsa att gå ut och gå. Jag ska försöka tänka på det. För mig blir det ofta att jag står på crosstrainern inomhus istället.

    Känner runkeeper av hur långt man gått alltså? Jag är totalt nybörjare på detta med appar Skäms
  • Anonym (FrökenFräken)

    Ja runkeepern har även en karta(Måste ha gpsen igång) som man kan titta på efter så ser man hur rundan såg ut, man kan även logga in via datorn också men så skriver man endast in sina saker. Den räknar alltså: kalorierna, antal km samt man kan titta på en karta efteråt. Sedan hur många minuter/km du gått.
    På appen så kan du välja jogging,promenad,cykling,vandring dans mmm... eller (övrig kan man skriva hur länge o vad så räknar den ut kalorierna man har bränt).
    På deras sida brukar jag föra in vikten när jag har kollat mitt månads mål, så den 7e juni skriver jag in hur mycket jag väger för se om jag nått mitt mål eller inte. Sedan har som typ någon träningspass man kan följa i veckan eller liknande. Dock använder jag walking o kör min promenad.

    Fick nytt ifrån runkeeper om att jag denna vecka gått strax över 20km och bränt 1529kalorier denna vecka.

    Ja de skönt att vara ute, när de är tråkväder så blir de en av alla tränings dvderna, har zumba,annika sjöö träning sdvd(tror jag kvinnan hette), P Roberto kort pass dvd och MåBra kort styrke dvd, så jag har o välja lite emellan..

    Ja men nu är de helg och  vet att jag går upp lite över helgen, ena helgen i feb/mars så hade jag gått ner under helgen.. men de brukar inte vara så mycket, runt 0,3-0,5. Men bara köra på som vanligt på måndag igen!
    Jo jag har bara längtat att få komma under 90kg sträcket.. Nu bara resten..

  • Anonym (FrökenFräken)

    Hur går det?

    Själv har man en svacka pga vädret men ska väl egentligen inte hindra att köra en tränings dvd men har en massa annat som ska hinnas med å... :-/

    Så de har varit städning 2dagar i rad samt studierna,tvättning mm...

    Tänkte jag skulle ut nu men när jag gick hem ifrån förskolan så började de droppa på lite så får avvakta lite med promenaden för regnet... :-/

    Så blir till och studera samt städa 2köks skåp ska hinnas med idag..

    Hoppas du har haft motivationen uppe!

  • Anonym (Motiverad)
    Anonym (FrökenFräken) skrev 2013-05-22 09:12:33 följande:
    Hur går det?

    Själv har man en svacka pga vädret men ska väl egentligen inte hindra att köra en tränings dvd men har en massa annat som ska hinnas med å... :-/

    Så de har varit städning 2dagar i rad samt studierna,tvättning mm...

    Tänkte jag skulle ut nu men när jag gick hem ifrån förskolan så började de droppa på lite så får avvakta lite med promenaden för regnet... :-/

    Så blir till och studera samt städa 2köks skåp ska hinnas med idag..

    Hoppas du har haft motivationen uppe!
    Jag kämpar på men det känns inte som att det händer så mycket så motivationen är väl sådär just nu. Har i alla fall tänkt fortsätta som jag gör nu (med VLCD-bantning) minst en vecka till. Känner mig fortfarande väldigt motiverad att gå ner i vikt men frågan är hur jag ska göra eftersom att den här metoden jag kör nu inte känns så effektiv som den varit innan då jag kört den för flera år sedan.

    Längtar efter att komma igång med träning och bättre kost men orkar inte det just nu eftersom jag jobbar extremt mycket denna månad. I juni blir det dock lugnare på den fronten och då har jag tänkt köra igång med träning osv. Kanske till och med köra detta: worldofshape.com/program/kick-start

    World of shape kanske kan vara något för dig med?

    Du sköter väl kosten ok trots att du just nu inte tränar så mycket? {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (FrökenFräken)
    Du sköter väl kosten ok trots att du just nu inte tränar så mycket?

    Nje, eller ja så gott det går kör jag med min diet för endometriosen.

    De gäller kyckling,fisk, grönskar och frukt, helst mjölkfritt och utan gluten och nötter är tillåtet. Men jag kör så de ska bli anpassad efter mig. Men jag äter mycket fisk och kyckling samt balans på gluten och fiber, grönsaker och frukt.
    Ris och potatis äts men försiktigt på pasta.

    Men en last kvar står som kommer och går och de är ostbågarna.
    I söndag så blev de en köpe pizza ifrån pizzerian som barnet bestämde. Men jag äter inge stora portioner och har lyckats gått ner iaf.

    Blev en runda iaf idag på 4,54km på 44minuter under uppehållet på regnet.

    Frågan om den där kickstart kan styra efter ens diet? Tror inte de, många har inte så dom kan skräddar sy efter ens diet. Men jag kör mitt som är anpassad just nu, sedan när de tar stopp för att klara av gå ner det sista själv så kanske de blir gym som hjälper det sista.
  • Anonym (Motiverad)
    Anonym (FrökenFräken) skrev 2013-05-22 12:01:33 följande:
    Du sköter väl kosten ok trots att du just nu inte tränar så mycket?

    Nje, eller ja så gott det går kör jag med min diet för endometriosen.

    De gäller kyckling,fisk, grönskar och frukt, helst mjölkfritt och utan gluten och nötter är tillåtet. Men jag kör så de ska bli anpassad efter mig. Men jag äter mycket fisk och kyckling samt balans på gluten och fiber, grönsaker och frukt.
    Ris och potatis äts men försiktigt på pasta.

    Men en last kvar står som kommer och går och de är ostbågarna.
    I söndag så blev de en köpe pizza ifrån pizzerian som barnet bestämde. Men jag äter inge stora portioner och har lyckats gått ner iaf.

    Blev en runda iaf idag på 4,54km på 44minuter under uppehållet på regnet.

    Frågan om den där kickstart kan styra efter ens diet? Tror inte de, många har inte så dom kan skräddar sy efter ens diet. Men jag kör mitt som är anpassad just nu, sedan när de tar stopp för att klara av gå ner det sista själv så kanske de blir gym som hjälper det sista.
    Det låter som att du äter bra. En ätardag här och där tycker jag är ok. Det har jag haft i min diet också och jag går ner ändå och det gör underverk för motivationen när den tryter att veta att jag har en dag när jag kan äta det jag vill.

    Angående kickstart så är väl tanken att man ska följa deras diet men jag har läst att många kör på sin egen diet ändå och går ner i vikt. Jag tänker mig att det är bra för mig mest för att jag inte tränat på flera år och att det är ett sätt att få igång en vana med träning som styrs lite av ett fast upplägg så att säga.
  • Anonym (Motiverad)

    Jag såg en dokumentär häromdan som intresserad mig väldigt mycket. Den handlar om något som kallas för "periodisk fasta". Dels går man ner i vikt av det och dels så gör det underverk för hälsan (minimerar risken för hjärt-kärlsjukdomar t.ex.).

    Det är isåfall varannan dags fasta jag ev kommer att testa sen. Innebär att man ena dan äter precis vad man vill i den mängd man vill medan man andra dagen begränsar sig till ETT mål/dygn som består av ca 500 kcal.

    Om någon är intresserad av dokumentären så är den här: www.svtplay.se/video/1120851/del-11

Svar på tråden Väger 100 kg påbörjar viktminskning 2/5 (min egen tråd)