• Stenbock7

    Vi som vill plussa i Juli 2017

    Hej! Här är en till som hoppas på plus :) Men är orolig för att vi missade ÄL.. vi hade sex under midsommar, 23 och 24 juni. Hade ÄL tisdag 27 juni, eller då visade testen starkast.

    BIM 11-12 juli, men är rädd att det var för lång tid emellan :( När fick ni till det?

  • Stenbock7

    [quote=77796578][quote-nick]längtarefternr2 skrev 2017-06-29 14:33:01 följande:[/quote-nick]Hej, åh vad kul, jag hade oxå ägglossning den 27 juni, tackvare ägglossnings stickorna så fick jag reda på att min ägglossning är 2-3 dagar senare än vad jag trott ^^ Så min lutealfas (eller vad den nu heter) är på 11 dagar. Vi ligger rätt lika med ägglossningen så kanske vi får ett plus samtidigt oxå typ :D ska ha mens den 10 juli så runt den 14-15 juli tänka ja ta ett test om mensen inte kommit :)

    Vi hade sex dagen före, samma dag, samt dagen efter ägglossningen så det borde ha tagit sig tycker ja ^^

    Åh mina symtom jag brukar få dagarna efter ägglossningen så som super ömma bröst samt "smärtan" nere i magen har inte kommit än så får hoppas det tagit sig eftersom ja inte är öm i brösten alls nu :D[/

    Vad spännande!

  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-06-29 14:33:01 följande:

    Hej, åh vad kul, jag hade oxå ägglossning den 27 juni, tackvare ägglossnings stickorna så fick jag reda på att min ägglossning är 2-3 dagar senare än vad jag trott ^^ Så min lutealfas (eller vad den nu heter) är på 11 dagar. Vi ligger rätt lika med ägglossningen så kanske vi får ett plus samtidigt oxå typ :D ska ha mens den 10 juli så runt den 14-15 juli tänka ja ta ett test om mensen inte kommit :)

    Vi hade sex dagen före, samma dag, samt dagen efter ägglossningen så det borde ha tagit sig tycker ja ^^

    Åh mina symtom jag brukar få dagarna efter ägglossningen så som super ömma bröst samt "smärtan" nere i magen har inte kommit än så får hoppas det tagit sig eftersom ja inte är öm i brösten alls nu :D


    Vad spännande! :) Jag hade ÄL en dag tidigare än vad min kalender sa, så jag hoppas stickorna stämmer! Sen släpper ju ägget 12-24 timmar efter ett positivt test.

    Ni verkar ju ha fått till det bra vid ÄL, det borde ta sig! Hoppas vi kan följas åt, även om mina förhoppningar inte alls är starka.. så långt ifrån ÄL :(
  • Stenbock7
    Isabella.ostojic skrev 2017-06-29 16:51:14 följande:

    Gjorde ett gravtest nu BIM-8, så knäppt jag vet...

    Jag har haft såna starka känningar i tjejmagen både igår och idag, o det är inte mens på gång o inte heller ÄL.

    Men man måste ju va pinsam o testa ändå.....


    Haha jag är också såå sugen på att testa redan, fast det är ÄL+2 och det inte ens kan ha fäst sig än ????
  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-06-29 20:46:38 följande:

    Hoppas du oxå får plussa i juli, ja det skulle vara jätte kul åh följas åt när vi alla ha plussat :D


    Jaa verkligen :D Men som sagt, ni andra har nog större chans än mig som bara fick till det 4 dagar innan ÄL :( Skulle bli så besviken trots det om mensen dyker upp i juli..
  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-07-01 00:33:51 följande:

    Kul att så många som skrivit :)

    Jag har fortfarande inga ägglossnings "smärtor" som ja brukar ha, däremot så har jag som mensvärk/molande träningsvärk typ och har 7 dagar kvar tills den är beräknad, men hoppas ju såklart den inte kommer, att det istället blir ett plus på stickan :)

    Måste bara kolla med er, jag hoppade stuttsmatta med barnen tidigare, är det nått man kanske ska undvika? Jag kom ju på det flera timmar efteråt att det kanske är dumt? :)


    Håller med, kul med så många sociala fina tjejer som delar samma funderingar :)

    Jag tror att du kan vara lugn efter studsmattehoppning, det ska ju ligga tryggt där inne. Om man bara har flytningar eller mens så kommer det ju inte ut allt om man hoppar <3

    Är det någon mer än jag som får dåligt samvete när man äter sånt man inte ska äta som gravid? I förrgår var jag ute och åt Tournedos, medium well. Dricker såklart ingen alkohol, men har även ätit Parma-skinka. Det måste väl vara okej innan man plussar?
  • Stenbock7
    Jess1233 skrev 2017-07-01 11:13:36 följande:

    Jag och min sambo försöker att bli gravida.

    Jag har ätit ppiller i flera år nu och slutade för någon vecka sedan, har haft min första ägglossning förra veckan men när jag testade mig igår så hade jag även en till ägglossning vilket är lite konstigt? Har även gjort ett grav test vilket var negativt men väntar tills mensen kommer nästa vecka om (om den kommer) ????

    Hur långt tid tog det för dig att bli gravid?


    Jag blev gravid direkt efter pillerstopp. Men fick ÄL mycket senare än "normalt", kanske 3-4 veckor efter pillermensens första dag. Tyvärr slutade det i MF i vecka 6 men nu hoppas jag att mensen uteblir i juli :)
  • Stenbock7
    Felicia1022 skrev 2017-07-03 09:41:12 följande:

    Tester överst är från igår kväll och nedersta från imorse. Enligt mina ögon är testet överst positivt men det nedersta typ negativt? Ingen stegring iallafall vad jag kan se :(


    Ser tyvärr inget streck alls :( När har du BIM? Det kanske är för tidigt? Hoppas :)
  • Stenbock7
    Felicia1022 skrev 2017-07-04 13:10:14 följande:

    Vet att jag tjatar om mina test jämt men jag måste haha!

    Är det möjligt att 4st test av samma modell & märke ger spökstreck allihopa?! Blir så trött...

    Oredigerad bild, BIM -2


    Ser tyvärr inget alls på detta heller :( Inte ens spök. Såhär såg mitt test ut dagar innan BIM:

  • Stenbock7
    Felicia1022 skrev 2017-07-04 13:21:45 följande:

    Okej, den här hemsidan drar ner kvaliteten på bilderna så himla mkt. Förstår ju att det är spök jag får hela tiden men det är så himla frustrerande! Varför finns det inget test som inte ger spökstreck? Haha


    Nä, så är det ju :) Digitala CB är kanon, där står det ju rakt ut men de är så himla dyra. Och så måste man vänta till BIM eller längre.. jag testade negativt igår, men det var på ÄL+6 så det var ju alldeles för tidigt haha!
  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-07-04 14:33:28 följande:

    Stenbock7, har du fått ditt plus nu? :D


    Nej, tyvärr inte än. Har BIM nästa vecka men plussade i april. Tyvärr slutade det i mf i vecka 6, så nu har kroppen återgått till normalt och det är första försöker efteråt :)
  • Stenbock7

    Jag är så ivrig! Tog ett Gravtest i måndags och ett idag. Jag är på BIM-7 så det finns ju chans och jag vet att det är för tidigt, men vill så gärna plussa nu! Jag var gravid i april men fick MF i maj och det känns inte alls som innan BIM då, förbereder mig därför på mens nästa vecka :(

  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-07-05 13:29:09 följande:

    Förstår känslan, är oxå ivrig och vill veta nu, 4 dagar till bim idag, skulle kunna testa men bättre att vänta hur svårt det än är ^^,

    Åh du, alla graviditer är olika, från början till slut, så även du inte känner lika som du gjorde innan förra plusset betyder inte att det tagit sig nu oxå :)


    Tack goa du, så är det ju. Man vill bara veta :) Håller tummarna för att du får plus. Du måste berätta för oss alla hur det går! Kram
  • Stenbock7

    Tjejer, fler än jag som testar som en galning alldeles för tidigt? :( Nu har jag testat måndag, onsdag och idag, fredag. Alla negativa såklart, men har inte BIM förrän 12 juli.. däremot känner jag på mig att det inte är något, hoppas alldeles för mycket på midsommarmyset 23 och 24 juni, trots att ÄL var först 27-28 juni.

    Varför kan det inte bara vara så enkelt att bli gravid som man trodde förut? När man trodde att det räckte med att en kille typ låg naken jämte en så blev man gravid haha

  • Stenbock7
    Amanda87 skrev 2017-07-07 10:33:11 följande:

    Blir en stor strawberry daquari för mig ikväll!

    På att snart igen! <3


    Åh, bra där! Njut av det tills nästa försök. Så fort min mens kommit ska jag gå på uteservering och beställa en stor mojito, sen blir det alkoholfritt tills ÄL igen :)
  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-07-07 15:58:28 följande:

    Härligt, skönt att vi kan peppa åh stötta varandra.

    Jag borde veta efter helgen om jag följer med till den nya gruppen, vilket jag tror, så får ja väl hoppas på bättre lycka för alla oss andra nästa månad <3

    Men det har liksom varit sååå konstigt denna månad, inga tok ömma bröst efter ägglossning som ja brukar få, ingen "ägglossnings smärta" nere i magen. Har liksom haft molande värk, upplevt att ja varit mer kissnödig, samt att det har infunnit sig en typ "brännande" känsla i typ livmodern, och att det har känts som elstötar i slidan, obehagligt. Säkert glömt nånting ^^ men inte alls som det brukar ha varit. Men nångång ska de väl vara första gången åh ^^,

    Och till er som plussat redan, stort grattis <3

    Åh vi som inte plussat, vi ger inte upp, vi fortsätter att kämpa, det va bara inte våran tid just nu ;)


    Jag följer också med till nya tråden i så fall <3
  • Stenbock7

    Jag fick en ljusrosa blödning idag på morgonen, BIM-2. Testade negativt i fredags så får hoppas på bättre tur nästa gång! Men konstigt att få mens tidigare, det brukar jag inte :(

    Hoppas det går vägen för er andra - annars håller vi ihop igen <3

  • Stenbock7

    Grattis till alla er som plussat!! :D Så kul, hoppas det går vägen för er alla!

    Men för oss som får njuta av vin på semestern och invänta nästa ÄL - är det fler än jag som kan bli ledsen hemma inför sambon när man hör andra som lyckats bli gravida eller försöker? Vi har kompisar som precis varit på sitt första ultraljud och där tjejen är lika långt gången som jag skulle varit om jag inte fått missfall i maj :( Det är lite kämpigt emellanåt när man vill såå gärna!

  • Stenbock7
    Jooosen skrev 2017-07-13 12:11:28 följande:

    Ja samma här! Har två jättenära vänner dom är gravida i typ vecka 30 och 36. Båda på första försöket. Ja är glad för dom såklart men innerst inne känner jag stark avundsjuka :(


    Mm, förstår precis hur det känns. Man är verkligen inte missunnsam och önskar dom allt väl, men man blir samtidigt påmind om vad man själv vill ha och inte kan få så lätt. Dessutom är inte min sambo lika stressad utan väntar hellre så därför gör det extra ont ibland.. jag bara hoppas att han vill ligga oskyddat runt ÄL igen, tar det inte för givet så därför blir jag nog extra ledsen och besviken.
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017