• misstristess

    Veckomatsedel à la budget

    Tråden för oss som vill hjälpas åt med att planera matsedeln utifrån säsongens varor och veckans extrapriser.

    Vi strävar efter att få ihop en näringsmässigt bra och varierad matsedel som dessutom kostar så lite som möjligt!

    Även öppet för prat kring mat i största allmänhet och billig mat i synnerhet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 10:11
    Extratråd där vi kan samla våra matsedlar och recept.

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42881164.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 16:11
    Den nya tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m43077487.html

  • Svar på tråden Veckomatsedel à la budget
  • Karlsson

    Jag skulle också vilja ha tag i höna, minns från skolan att det var gott Det är väl ännu billigare än frusen kyckling va?

    Misstress var det jag som peppade till den stekta gröten? Ungarna tror fortfarande inte på att det var gott Jag ska minnsan göra det till lunch en dag och kalla det något heeeelt annat
    Gjorde kålsoppa till min kålmotståndarfamilj, självklart hette den något helt annat, oj vad gott det var

  • misstristess
    INDIAFAMILY skrev 2009-01-16 14:11:33 följande:
    idag ska jag ha helstekt kyckling,ris och currysås... blir det kyckling och ris över så gör jag oftast kycklingbyriani på det---kryddris med - korinter och lite lök som jag blandar med små kycklingbitar..till det servera jag raita.._ naturell yoghurt med hackad gurka i och lite krydda..ibland servera jag även  vitt bröd till.Super gott blir det på rester
    Nu var det en ny rätt igen!!

    Kycklingbyriani, vad är det????
  • Karlsson

    Ghhaaa nej där går gränsen!!!


    misstristess skrev 2009-01-16 14:03:56 följande:
    Svar på #37Det var ju ett väldans tjat om rödvin. Provat smutta på rödvinsvinägern?
  • misstristess
    Svar på #43
    Jag ar vit rom, ägglikör och sån där chokladkladdlikör hemma, kan skicka en slurk.
  • misstristess

    Ja Karlsson, ditt fel att jag åt stekt gröt och att barnen fick det i pannkakorna!

  • Karlsson

    Tack men jag tror inte de hinner fram innan kvällen


    misstristess skrev 2009-01-16 14:18:31 följande:
    Svar på #43Jag ar vit rom, ägglikör och sån där chokladkladdlikör hemma, kan skicka en slurk.
  • Night Angel
    misstristess skrev 2009-01-16 14:16:05 följande:
    Nu var det en ny rätt igen!!Kycklingbyriani, vad är det????
    En indisk maträtt,,oftast bruka det vara att man blanda ris med lamm men funkar lika bra med  kyckling..T.o.m godare ...
    DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • misstristess
    INDIAFAMILY skrev 2009-01-16 14:41:42 följande:
    En indisk maträtt,,oftast bruka det vara att man blanda ris med lamm men funkar lika bra med  kyckling..T.o.m godare ...
    Recept? Har googlat men inte hittat något.

    Är ju nyfiken i en strut på nya rätter och redo att prova det mesta.
  • Fridolino

    Vilken bra tråd! Vi har total idétorka när det gäller våran matsedel. Känns som vi har typ 6 maträtter som bara går runt runt och som man är sjukt trötta på. Perfekt att läsa era matsedlar och få inspiration på god och billig mat!

  • Karlsson

    Men inte led de av det, och inte du heller


    misstristess skrev 2009-01-16 14:20:07 följande:
    Ja Karlsson, ditt fel att jag åt stekt gröt och att barnen fick det i pannkakorna!
Svar på tråden Veckomatsedel à la budget