• Muminski

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • Tant Elin

    har ätit LCHF i 2-3v nu, och magen mår jättebra men nu har jag fått huvudvärk och är jättetrött...känner mig såå seg i kroppen.

    Är det vanligt att få "övergångsbesvär" så här sent? Vet jag hade lite problem första dagarna, men det gick över fort. Men nu har det kommit tillbaka igen.

    Är det bara att gneta på, eller ska jag ändra nåt i kosten?

  • M C

    Tant Elin skrev 2009-09-20 12:03:50 följande:


    har ätit LCHF i 2-3v nu, och magen mår jättebra men nu har jag fått huvudvärk och är jättetrött...känner mig såå seg i kroppen.Är det vanligt att få "övergångsbesvär" så här sent? Vet jag hade lite problem första dagarna, men det gick över fort. Men nu har det kommit tillbaka igen.Är det bara att gneta på, eller ska jag ändra nåt i kosten?
    Jag har haft det med. Ringer en svag klocka om att det är uppåt en månad det kan jävlas om man är lite äldre. (som jag nu är)
    Men jag frågade på ett större LCHF-forum, ska se om jag får några svar.
  • Maddisen80

    Mc nä de är ju inge vidare ,men vissa patienter är trevliga där och man kanske kommer må bättre ha fått ny medicin över dem andra .

    Flinga06 jo hoppas jag med ,jag måste få bort mina negativa tankar , har självmordstankar mm

  • M C
    Maddisen80 skrev 2009-09-20 12:20:22 följande:
    Mc nä de är ju inge vidare ,men vissa patienter är trevliga där och man kanske kommer må bättre ha fått ny medicin över dem andra .Flinga06 jo hoppas jag med ,jag måste få bort mina negativa tankar , har självmordstankar mm

    Må bättre!
  • Tant Elin
    Maddisen80 skrev 2009-09-20 12:20:22 följande:
    Mc nä de är ju inge vidare ,men vissa patienter är trevliga där och man kanske kommer må bättre ha fått ny medicin över dem andra .Flinga06 jo hoppas jag med ,jag måste få bort mina negativa tankar , har självmordstankar mm
    skönt att du får hjälp, och hoppas verkligen du snart mår bättre
  • Maddisen80

    Mc,tant elin ,gizen tackar så mycket för era stöd ,saknar er ,känns konstigt att vara utan dator ,sen är de svårt att äta lchf,men försöker så gott jag kan iaf.

  • helene306
    Maddisen80 skrev 2009-09-20 14:28:08 följande:
    Mc,tant elin ,gizen tackar så mycket för era stöd ,saknar er ,känns konstigt att vara utan dator ,sen är de svårt att äta lchf,men försöker så gott jag kan iaf.
    Tänk på en sak i taget. Nu är det viktigast att du mår bra, lchf får komma lite i andra hand i detta läge. Du försöker, det är ju bättre än ingenting eller hur? Låt allt ha sin gång och låt ditt välmående gå före. Kram till dig!!
  • 4finafilidutter

    Maddisen80: en måbättre kram från mig med!

    Hemma hos mig är det segt just nu...ungarna (alla 3) är sjuka, minste bebisen har fått en tand som han bitit mig i bröstet med 5 ggr idag och själv är jag jätteförkyld! Det kan ju bara bli bättre nästa vecka... Men jag har "fuskat" betydligt mindre än jag brukar i helgen, inget smakar ju när man är genomsnuvig. Hoppas att det visar sig på vågen på torsdag (vägdag)

Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.