• Anonym

    Någon annan som fastnat i medicinmissbruk?

    Känner mig så ensam just nu. Jag vet att det jag gör är fel men samtidigt så vill jag inte sluta, för jag vill inte känna. Medicinerna får mig att må bra, inte känna smärtan inom mig... Har hållt på i ett halvår nu med tradolan.

    Finns det någon annan i samma situation?

  • Svar på tråden Någon annan som fastnat i medicinmissbruk?
  • Anonym (hej)

    ok, jag då har hon ju lite mer trubbel att ta tag i. Förstår paniken som TS då känner.


    DreamBitch skrev 2009-12-01 16:44:39 följande:
    Anonym (hej) skrev 2009-12-01 16:42:08 följande:
    Har du inte läst vad hon har skrivit? Hon får den inte längre utskriven och har således ingen läkare att rådfråga.Du tog en halv när du skulle unna dig. När man missbrukar detta så tar man mycket mycket mer.
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-12-01 16:32:25 följande:
    När du börjar uppleva dom riktiga biverkningarna av tramadol kommer du önska att du satt där med "bara" en depression. Biverkningarna i sig ger en sjuk depression så addera det med den depression du redan försöker behandla på egen hand. Jag rekommenderar er alla att sluta med tramadol och istället ge läkemedel som är avsatt för depressioner en ny chans. Låt det ta tid osv. I längden är det vart det.
    Ja det är kanske det jag behöver läsa på om, de biverkningar man kan få av ett långvarigt missbruk, så jag inte bara ser fördelarna med att äta dom. Jag vet att man kan bli rejält deprimerad efter att man slutat med dom för att de mixtrar med serotininet i hjärna, men trodde inte det skulle kunna hända under tiden man åt..
  • Anonym

    Anonym (hej) skrev 2009-12-01 16:48:11 följande:


    Det kan ju, om inte annat, bli väldigt svårt att få tag på dem? Det kan skapa en väldigt stress. Men har du en säker utskrivare så är det naturligtvis upp till dig om du vill fortsätta. Jag ser inget hjältedådigt i att klara sig utan tabletter. Tror att många är undermedicinerade. Vi skulle inte ha en bråkdel av alla självmord som sker årligen i detta land om alla hade lite lugnande medel/sömntabletter/smärtstillande hemma! Det är inte tabletterna som skadar, det är de underliggande problemen som är roten till att en människa är trasig.
    Jag får som sagt inte på recept mer, har inte ens försökt eftersom jag kan fixa det lätt på andra sätt. Så tabletter har jag alltid så mycket jag behöver. Det ideala hade ju varit att må bra utan tabletter, men det har jag ju aldrig någonsin gjort. Har aldrig ens haft nått skäl till att vara deprimerad, men ändå mår jag alltid så dåligt att jag inte vill leva. Så på ett sätt är tradolanen det bästa som hänt mig

    Läkaren rekommenderade 100mg varje gång, men man kommer snabbt upp i högre doser. Och varje gång ser jag det som att jag unnar mig själv lite depressionsfrihet under ett par timmar. Detta unnandet är farligt..
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-12-01 16:51:30 följande:
    Ja det är kanske det jag behöver läsa på om, de biverkningar man kan få av ett långvarigt missbruk, så jag inte bara ser fördelarna med att äta dom. Jag vet att man kan bli rejält deprimerad efter att man slutat med dom för att de mixtrar med serotininet i hjärna, men trodde inte det skulle kunna hända under tiden man åt..
    Jag kan ge dig några av biverkningar rakt av.
    * När du tar din tramadol svarar kroppen med att bli kraftigt illamående och du kräks upp det igen. Detta innebär alltså att du kan behöva ta samma dos flera gånger innan kroppen klarar av att behålla det.
    * Du får kraftiga ryckningar i olika kroppsdelar. Tex armar, ben, käkar osv
    * Du kan drabbas av serotonergt syndrom vilket är ett livshotade tillstånd som kräver mycket snabb läkarvård om du ska överleva.
    * Du kan även gå omkring med symptom på detta syndrom utan att reagera vilket också är riktigt farligt eftersom det tyder på att din kropp är på gränsen till att utveckla ett serotonergt syndrom.
  • Anonym (hej)

    Får jag fråga hur du lätt fixar det på andra sätt? (är rakt upp&ned nyfiken) Känner du ngn läkare? Var försiktig bara så du inte gör ngt som strider mot lagen!

    Verkar ändå som om du är medveten om att det inte är bra i längden, och att du har insikt om ditt problem. Det går nog bra ska du se!


    Anonym skrev 2009-12-01 16:54:42 följande:
    Anonym (hej) skrev 2009-12-01 16:48:11 följande:
    Jag får som sagt inte på recept mer, har inte ens försökt eftersom jag kan fixa det lätt på andra sätt. Så tabletter har jag alltid så mycket jag behöver. Det ideala hade ju varit att må bra utan tabletter, men det har jag ju aldrig någonsin gjort. Har aldrig ens haft nått skäl till att vara deprimerad, men ändå mår jag alltid så dåligt att jag inte vill leva. Så på ett sätt är tradolanen det bästa som hänt mig Läkaren rekommenderade 100mg varje gång, men man kommer snabbt upp i högre doser. Och varje gång ser jag det som att jag unnar mig själv lite depressionsfrihet under ett par timmar. Detta unnandet är farligt..
  • Nathalie009

    tradolan och Tramadol är väldigt lätt att få ett missbruk av tyvärr.. Därför man ska använda sånna mediciner med försiktighet..

  • Anonym

    Jag har nu varit helt utan medicinerna i en vecka, men idag mådde jag så dåligt att jag verkligen ville avsluta mitt liv, så det slutade med att jag tog några fler tabletter igen. *suck*

  • Anonym (samma sits)
    Anonym skrev 2009-12-11 00:20:05 följande:
    Jag har nu varit helt utan medicinerna i en vecka, men idag mådde jag så dåligt att jag verkligen ville avsluta mitt liv, så det slutade med att jag tog några fler tabletter igen. *suck*
    Som mig,,,jag hade oxå hållit uppe o ej hämtat ut något från apoteket, men i förrgår mådde jag piss o hämtade ut en ny på 100st, då är det lätt att ta för att få må bra en stund
  • Anonym

    Anonym (samma sits) skrev 2009-12-11 08:47:30 följande:


    Som mig,,,jag hade oxå hållit uppe o ej hämtat ut något från apoteket, men i förrgår mådde jag piss o hämtade ut en ny på 100st, då är det lätt att ta för att få må bra en stund
    Eller hur! Jag är visserligen glad att jag klarade mig så länge utan, känns som att jag bevisade för mig själv att jag KAN sluta, jag är inte fysiskt beroende än. Hade jag inte varit så extremt deprimerad som jag är just nu så hade jag kunnat hålla mig borta från dom. Samtidigt inser jag att det är missbrukartankar att tänka på mediciner så fort jag är deprimerad också. Men vad gör man inte för att överleva dagen..
  • Anonym (samma sits)
    Anonym skrev 2009-12-11 08:50:35 följande:
    Anonym (samma sits) skrev 2009-12-11 08:47:30 följande:
    Eller hur! Jag är visserligen glad att jag klarade mig så länge utan, känns som att jag bevisade för mig själv att jag KAN sluta, jag är inte fysiskt beroende än. Hade jag inte varit så extremt deprimerad som jag är just nu så hade jag kunnat hålla mig borta från dom. Samtidigt inser jag att det är missbrukartankar att tänka på mediciner så fort jag är deprimerad också. Men vad gör man inte för att överleva dagen..
    ja du var duktig som höll upp.... :) Då vet man iaf att man kan
Svar på tråden Någon annan som fastnat i medicinmissbruk?