• Anonym (Jag blir såå arg)

    J*vla haggor som bara lägger sig i

    Jag och min son som är lite över 2 år åkte till badhuset idag, Och jag såg verkligen fram emot det för jag visste hur kul vi skulle få det! Men det är alltid någon som förstör det roliga!
    Nu till saken

    Vi hade precis kommit dit och var poväg in i omklädnings rummet för att byta om. Och då stannade sonen till för att titta på något. Och jag sa till honom i vanlig ton att han skulle komma till mig. Men han hörde inte vad jag sa och då sa jag det lite högre. Lät inte sur eller något. Ville bara att han skulle komma till mig. Och när han kom till mig så sa jag lungt och försiktikt till honom om han inte lyssnar på mig så får vi åka hem.(För det är ju farligt att vara i ett badhus om han inte lyssnar) Jag såg att han förstog vad jag sa och så gick han in till omklädnings  rummet. Och då kom en mamma (40+) och sa till mig att när man är sååå liten som min son är så fattar inte han vad man säger, jag kommer ihåg när mina barn var så små. Jag blev helt paff och sa till henne jätte surt att hon inte skulle bry sig och jag känner min son. Jag är hans mamma jag BESTÄMMER!

    Jag blev skit sur. Bara för att jag är en ung mamma så kan inte jag något. Inte uppfostra min egen son så nån annan behöver lägga sig. IN MY AS! Jag är en underbar mamma och det vet jag. Jag skadade inte min son på något vis. Det är inte första gången en kärring lägger sig i vad jag gör och hur jag uppfostrar min son.

    Klart man ska lägga sig i när det väl gäller, men en sån töntig sak att jag höjde rösten till min son för jag ville att han skulle komma är något alla mammor gör. Jag är inget undantag- Men bara för man är ung så ska folk säga vad dom tycker och tänker!!

    Och jag bara hatar när människor som inte känner oss lägger sig i!
    Jag vet fortfarande inte vad jag gjorde för fel. Jag skadade inte honom, men mer jag tänker på detta desto argare blir jag......

    Fan snälla j*vla 40+ mammor, sluta lägg i er så mkt i vad andra gör. Jag tycker det är jätte jobbigt att hitta på saker med min son bara för att jag vet att folk tittar på en bara för man är ung mamma. Och då blir man ju jätte nervös. Eller så tror folk att jag är min sons stora syster! Och den komentaren hatar jag med!
    Men bara för min sons skull så gör jag saker med han iallafall.
    Allt skulle bli mkt änklare om folk lät mig vara...

    Jag är en stolt mamma till min son, jag är en underbar mamma, jag avgudar min son. Älskar honom över allt annat!!!! Skulle aldrig skada honom på något vis!

    Tycker ni att jag över reagerar???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-28 00:21
    Det värmer verkligen av alla ni som har svarat med snälla och gulliga kommentarer=)

  • Svar på tråden J*vla haggor som bara lägger sig i
  • AnnaKlara

    Ja, jag tycker att du överreagerar och dessutom att du var orimlig i ditt ultimatum till sonen. Ett så litet barn tycker jag inte ska behöva få sådana konsekvenser, och verkligen inte enbart för att han inte lyder ögonblickligen.


  • Anonym (Jag blir såå arg)
    Anonym skrev 2010-03-28 19:37:43 följande:
    Jag skrev rent generellt.Det baserar jag på att jag arbetat på en förskola i fem år. Hon tyckte uppenbarligen att du gjorde något fel.Om det händer igen så fråga vad du gör för fel.  Nej, jag vet inte att vatten är farligt. Jag har ju inga barn så hur skulle jag kunna veta det. Skrev inte du nyss att du ville ha en vuxen dialog?Du vill ha en vuxen dialog och skriver nu till mig att jag kanske inte vet att vatten är farligt om man inte har respekt för det?
    Jo men jag fick höra senast i fredags av min sons dagis fröken som sa att jag ser hur mkt du bryr dig om din son och gör det bästa för honom. Och då blev jag glad! Hon kunde säga det till mig fast jag är ung!
    Men tydligen så visste inte du att vatten är farligt för då hade du fattat vad jag ville med denna tråd och att det var därför jag sa till min son att han skulle komma. Det är ju inte kul att göra saker med sonen om folk hela tiden ska lägga sig i.

    Hägris skrev 2010-03-28 19:39:18 följande:
    Orka bli så arg över en så fånig sak, hur vore det att skaffa lite mammasjälvförtroende?
    Jo men jag blev så paff, var inte alls berädd på att hon skulle säga något till mig. Jag har bra själförtroende i mamma rollen, men om folk lägger sig i hela tiden blir man osäker. Det tror jag nästan alla skulle bli!
  • Anonym (Jag blir såå arg)
    AnnaKlara skrev 2010-03-28 19:45:44 följande:
    Ja, jag tycker att du överreagerar och dessutom att du var orimlig i ditt ultimatum till sonen. Ett så litet barn tycker jag inte ska behöva få sådana konsekvenser, och verkligen inte enbart för att han inte lyder ögonblickligen.
    När jag är med min son i ett badhus så ska han lyssna annars kan vi inte vara där, höll själv på att drunkna när jag var liten och har varit rädd för vatten länge men har vunnit över min rädsla och vill att min son ska få lära känna vatten som en bra sak men ha respekt för det!
    han fatta vad jag mena och va en snäll gosse hela dagen{#lang_emotions_tongue_out}
  • Anonym
    Anonym (Jag blir såå arg) skrev 2010-03-28 19:47:50 följande:
    Jo men jag fick höra senast i fredags av min sons dagis fröken som sa att jag ser hur mkt du bryr dig om din son och gör det bästa för honom. Och då blev jag glad! Hon kunde säga det till mig fast jag är ung!
    Men tydligen så visste inte du att vatten är farligt för då hade du fattat vad jag ville med denna tråd och att det var därför jag sa till min son att han skulle komma. Det är ju inte kul att göra saker med sonen om folk hela tiden ska lägga sig i.
    Varför bryr du dig om vad en främling säger då om personer som vet vem du är säger att du är en bra mamma?

    Jag vet att vatten är farligt. Därför håller jag små barn i handen när vi är i närheten av vatten. Det är oftast halt i en simhall.
    Men det är bara vad jag gör.
    Och vad vet jag? Jag är ju bara en gammal mamma som är ung och utan barn.
  • Mei
    Lady Dahmer skrev 2010-03-28 18:49:55 följande:
    varför skulle inte en äldre mamma kunna leka med sitt barn? Min erfarenhet är snarare tvärtom; äldre föräldrar bryr sig inte lika mycket om de ser löjliga eller fula ut och kan därför slappna av bättre. Att vara äldre innebär inte lastgammal och redo för hemmet. Jag är 34 och orkar precis lika mycket nu som när jag var 20. när det gäller TS så känner jag att du själv är ganska fördomsfull, men det har redan påpekats. Och när det gäller barn så vill jag även inflika att "tanten" har rätt; Barn i den åldern har inte ett speciellt välfungerande konsekvenstänkande. Dessutom har de ganska bristande impulskontroll. Det är värt att ha i åtanke.
    Instämmer!
  • Anonym (Jag blir såå arg)
    Anonym skrev 2010-03-28 19:53:05 följande:
    Varför bryr du dig om vad en främling säger då om personer som vet vem du är säger att du är en bra mamma?Jag vet att vatten är farligt. Därför håller jag små barn i handen när vi är i närheten av vatten. Det är oftast halt i en simhall.Men det är bara vad jag gör.Och vad vet jag? Jag är ju bara en gammal mamma som är ung och utan barn.
    Klart jag håller min son i handen när vi är i ett badhus! Men nu var vi poväg in i omklädnings rummet och hade skorna på så det var inte alls halt!
    Men jag skrev min upplevelse till er just för att ni skulle fatta varför jag sa till min son om han inte lyssnar så får vi åka hem! Jag bryr mig något enormt mkt om min son och vill att han ska lyssna när vi är i ett badhus!!!

    Men alla uppfostrar inte sina barn lika dant, och bara för denna kvinna gagade med sina barn i 2 års åldern och pratade med dom som dom vpre knäppa är ju inte mitt problem, jag pratar med min son som vicken mamma som helst, 
     
    Jag tog inte åt mig, utan blev arg att hon ens hade mage och säga något till mig!
  • Anonym
    Anonym (Jag blir såå arg) skrev 2010-03-28 20:01:43 följande:
    Klart jag håller min son i handen när vi är i ett badhus! Men nu var vi poväg in i omklädnings rummet och hade skorna på så det var inte alls halt! Men jag skrev min upplevelse till er just för att ni skulle fatta varför jag sa till min son om han inte lyssnar så får vi åka hem! Jag bryr mig något enormt mkt om min son och vill att han ska lyssna när vi är i ett badhus!!! Men alla uppfostrar inte sina barn lika dant, och bara för denna kvinna gagade med sina barn i 2 års åldern och pratade med dom som dom vpre knäppa är ju inte mitt problem, jag pratar med min son som vicken mamma som helst,    Jag tog inte åt mig, utan blev arg att hon ens hade mage och säga något till mig!
    Om du blir arg för att hon säger något till dig är det nog bättre att du säger det till henne direkt.
  • Anonym
    Anonym (Jag blir såå arg) skrev 2010-03-27 22:47:27 följande:
    Och då kom en mamma (40+) och sa till mig att när man är sååå liten som min son är så fattar inte han vad man säger, jag kommer ihåg när mina barn var så små.
    Anonym (Jag blir såå arg) skrev 2010-03-28 20:01:43 följande:
    Men alla uppfostrar inte sina barn lika dant, och bara för denna kvinna gagade med sina barn i 2 års åldern och pratade med dom som dom vpre knäppa är ju inte mitt problem, jag pratar med min son som vicken mamma som helst,
    Nu får jag inte ihop det.
    Hade hon barn i 2-årsålder och sa att hon kommer ihåg när hennes barn var så små? I nutid alltså?
  • Anonym (Jag blir såå arg)
    Anonym skrev 2010-03-28 20:06:55 följande:
    Nu får jag inte ihop det. Hade hon barn i 2-årsålder och sa att hon kommer ihåg när hennes barn var så små? I nutid alltså?
    Nej, jag tror att hennes barn var runt 10 år, lite svårt att bedömma. Men dom var stoa inga små barn iallafall
  • Lady Dahmer
    Anonym (Jag blir såå arg) skrev 2010-03-28 19:51:11 följande:
    När jag är med min son i ett badhus så ska han lyssna annars kan vi inte vara där, höll själv på att drunkna när jag var liten och har varit rädd för vatten länge men har vunnit över min rädsla och vill att min son ska få lära känna vatten som en bra sak men ha respekt för det!han fatta vad jag mena och va en snäll gosse hela dagen
    nej. när du är i badhuset med din son så ska DU ha hundra procent koll.  

    En tvååring har varken konsekvenstänkande eller impulskontroll. Det är helt orimligt att förvänta sig att han ska kunna ta ansvar för sitt eget handlande.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden J*vla haggor som bara lägger sig i