• Anonym (ts)

    nyttig billig frukost?

    Jag har börjat räkna kalorier för att få stopp på vikten men det är svårt att hitta bra frukost tycker jag. Vad ska man äta som man håller sig mätt på, som är lågt i kalorier och som inte kostar skjortan? Jag är ganska petig i maten och äter inte gröt tyvärr, jag har provat flera gånger för jag vet ju att det är en perfekt frukost men jag får kväljningar av detRynkar på näsan Mannagrynsgröt är gott men med socker och kanel kan jag inte tänka mig att det blir speciellt kalorisnålt... Kan inte äta kokt ägg heller (för ägg ska också vara bra har jag hört) , äggröra går bra men det känns också onyttigt... och vad är ett rimligt kaloriintag till frukost? Jag borde enligt en uträkning på internet äta strax under 1800 kcal för att hålla vikten och därmed ca 1300 kcal för att tappa vikt (per dag alltså!). Jag tycker det är jättesvårt att hitta mat som håller sig inom den begränsningen!

    Så frukost tips för en fattig, kräsen, stillasittande student skulle uppskattas Solig

  • Svar på tråden nyttig billig frukost?
  • Anonym (lchf)
    Elin 885 skrev 2013-05-10 22:45:04 följande:
    men frukt och grönsaker ska man ju få i sig, det är ju nyttigt.
    Jo tjena. Frukt är bara rent socker. Det är en skitdålig fruksot.
    Wakker skrev 2013-05-10 22:46:35 följande:
    Ser att många föreslår lättprodukter. De mättar ju sämre än vanliga sorter och dessutom får man mer för pengarna om man tar den fetare varianten.
    Precis, fett mättar bättre. Lättprodukter innehåller alltid stora mängder socker, som är ett rent gift. Det finns gott om studier som visar både detta och fettets skyddande egenskaper. En mer fettrik kost skyuddar dig mot alltifrån canser till adhd. Givetvis inte 100% men tillräckligt för att vara vitkigt!
  • Anonym (hata fanatism)
    Anonym (lchf) skrev 2013-05-12 01:35:14 följande:
    Jo tjena. Frukt är bara rent socker.
    JO TJENA!
  • Anonym (gott och nyttigt)
    Anonym (lchf) skrev 2013-05-12 01:35:14 följande:
    Jo tjena. Frukt är bara rent socker. Det är en skitdålig fruksot.

    Precis, fett mättar bättre. Lättprodukter innehåller alltid stora mängder socker, som är ett rent gift. Det finns gott om studier som visar både detta och fettets skyddande egenskaper. En mer fettrik kost skyuddar dig mot alltifrån canser till adhd. Givetvis inte 100% men tillräckligt för att vara vitkigt!
    Hahahahahaha, tack för skrattet!

    Visa en enda källa på att en fettrik kost skyddar mot cancer eller adhd!
  • Anonym (lchf)
    Anonym (gott och nyttigt) skrev 2013-05-12 01:47:16 följande:
    Visa en enda källa på att en fettrik kost skyddar mot cancer eller adhd!
    http://annikadahlqvist.com/2012/12/16/lchf-hjalper-mot-cancer-och-epilepsi/
    "LCHF) hjälper mot cancer och epilepsi"

    http://annikadahlqvist.com/2012/10/12/botad-cancer-av-kolloidalt-silver/
     "Eftersom cancerceller bara kan förbränna socker, och inte fett, vore det rekommendabelt att också äta LCHF, förutom D-vitamin och kolloidalt silver, om man inte vill få/ha cancer."

     
  • Delia

    Älskar när lchfare ska lära mig nya saker, som att frukt enbart består av socker och att alla lättprodukter har massor av tillsatt socker...

  • Pastell1983

    Frukt består även de mot en massa andra nyttiga ämnen mer än fruktsocker! Herregud så fanatiska endel blir.
    Det är farligt att leva också.

  • Anonym (LFRV)
    Anonym (lchf) skrev 2013-05-12 06:01:34 följande:
    annikadahlqvist.com/2012/12/16/lchf-hjalper-mot-cancer-och-epilepsi/

    "LCHF) hjälper mot cancer och epilepsi"

    annikadahlqvist.com/2012/10/12/botad-cancer-av-kolloidalt-silver/

     "Eftersom cancerceller bara kan förbränna socker, och inte fett, vore det rekommendabelt att också äta LCHF, förutom D-vitamin och kolloidalt silver, om man inte vill få/ha cancer."

     



    Man kan inte använda en som förespråkar en viss kost som källa. Det är inte en oberoende källa.
Svar på tråden nyttig billig frukost?