• Kriss90

tjejer vill igentligen inte ha bra killar.

tjejer vill inte ha en bra kille, faktum är att tjejer tänder på killar som behandlar dem illa, varför är så många tjejer i såna giftiga förhållanden med en kille som missbrukar dem, är instabila och helt tomma i huvudet?

Detta är tydligt här på familjeliv, man ser om och om igen trådar om där tjejen är i ett giftigt förhållande och skyller allt på killen och undrar varför han beter sig som han gör, och hon vägrar inse att kan det faktiskt vara hennes egna fel att hon är ihop med honom.

Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille, för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

Ni får skylla er själva

• Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.
  • Anonym (KC)
    nihka skrev 2020-07-24 13:05:12 följande:

När man som TS dryftar en kvinnosyn som innebär att man tillskriver de flesta kvinnor egenskapen att de väljer skitstövlar till killar för att de är självdestruktiva får man räkna med att människor protesterar och tillskriver den här typen av bitterhet orsaken till ensamheten.

Om vi leker med tanken att TS seriöst känner att kvinnor går efter dåliga killar och att det beror på något i samhället. Hur lyfter man den frågan på ett seriöst o vettigt sätt till diskussion utan pajkastning?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2020-07-24 13:05:12 följande:
    När man som TS dryftar en kvinnosyn som innebär att man tillskriver de flesta kvinnor egenskapen att de väljer skitstövlar till killar för att de är självdestruktiva får man räkna med att människor protesterar och tillskriver den här typen av bitterhet orsaken till ensamheten.
    Ja dom är ungefär som radikalfeminster fast åt andra hållet. 
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2020-07-24 12:59:22 följande:
    Det finns kvinnor som inte heller vågar.
    So what? Men dom har ju inget problem eftersom män är de som enligt normen ska ta för sig, så det finns gott om män att välja på.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (KC) skrev 2020-07-24 14:12:39 följande:

Om vi leker med tanken att TS seriöst känner att kvinnor går efter dåliga killar och att det beror på något i samhället. Hur lyfter man den frågan på ett seriöst o vettigt sätt till diskussion utan pajkastning?

Man kan fråga dem som drar sig/tidigare dragits till dåliga killar vad som varit attraktionskraften för just den kvinnan och be folk berätta sina egenskaper. Dåliga killar behöver ej heller vara synonymt med att de behandlar en illa. Jag har själv varit i förhållande med en kriminell som ung och jag blev behandlad som en drottning. Men vad han gjorde när han var med sitt gäng vågar jag knappt tänka på. Skulle inte dejta nån som han idag. Men jag drogs till han för att han var vild och galen, på ett bra sätt lär vi umgicks, han fick mig att skratta. Var väldigt underhållande. Kaxig på ett bra och attraktivt sätt. Vi stod inte och ältade vad vi skulle äta till middag utan det var snarare spontana upptåg som fick mig att känna mig fri och som att välden var vår. Det var adrenalinkickar för jämnan.

Men vill man ha seriösa svar på frågeställningen så bör man inte tala om att kvinnor dras till man som behandlar dem som skit och de förtjänar det. Jag tror att extremt få kvinnor väljer en man som de tror kommer behandla dem som skit. Det smyger sig på successivt och man hjärntvättad och bryts ner och helt plötsligt är man i ett destruktivt förhållande där man böir kränkt och kanske misshandlad.

Jag vill inte stå och diskutera om vi ska ha mellanmjölk eller lättmjölk på Coop en fredagkväll. Och vissa män är grymt tråkiga. Vill bara sitta hemma, saknar spontanitet, gör inga storslagna romantiska gester (och såklart bör kvinnorna även göra sånt för männen). Jag dras till personer som är lite gränslösa rent generellt både kompisar och män. Jag är äventyrlig och vild samt saknar nog en del spärrar som andra tycks ha. Vi är alla olika och söker oss därmed till olika personer.
  • Anonym (KC)
    Anonym (Jess) skrev 2020-07-24 14:41:05 följande:
    Man kan fråga dem som drar sig/tidigare dragits till dåliga killar vad som varit attraktionskraften för just den kvinnan och be folk berätta sina egenskaper. Dåliga killar behöver ej heller vara synonymt med att de behandlar en illa. Jag har själv varit i förhållande med en kriminell som ung och jag blev behandlad som en drottning. Men vad han gjorde när han var med sitt gäng vågar jag knappt tänka på. Skulle inte dejta nån som han idag. Men jag drogs till han för att han var vild och galen, på ett bra sätt lär vi umgicks, han fick mig att skratta. Var väldigt underhållande. Kaxig på ett bra och attraktivt sätt. Vi stod inte och ältade vad vi skulle äta till middag utan det var snarare spontana upptåg som fick mig att känna mig fri och som att välden var vår. Det var adrenalinkickar för jämnan.

Men vill man ha seriösa svar på frågeställningen så bör man inte tala om att kvinnor dras till man som behandlar dem som skit och de förtjänar det. Jag tror att extremt få kvinnor väljer en man som de tror kommer behandla dem som skit. Det smyger sig på successivt och man hjärntvättad och bryts ner och helt plötsligt är man i ett destruktivt förhållande där man böir kränkt och kanske misshandlad.

Jag vill inte stå och diskutera om vi ska ha mellanmjölk eller lättmjölk på Coop en fredagkväll. Och vissa män är grymt tråkiga. Vill bara sitta hemma, saknar spontanitet, gör inga storslagna romantiska gester (och såklart bör kvinnorna även göra sånt för männen). Jag dras till personer som är lite gränslösa rent generellt både kompisar och män. Jag är äventyrlig och vild samt saknar nog en del spärrar som andra tycks ha. Vi är alla olika och söker oss därmed till olika personer.
    Tack för ett seriöst och bra svar!
  • Anonym (hej)
    Han va väl "cocky and funny" som vissa dejtingcoacher är det ultimata sättet att vara på för att få tjejer på fall.
  • nihka
    Anonym (KC) skrev 2020-07-24 14:12:39 följande:
    Hur kan man ta någon seriöst som menar att alla kvinnor (eller alla män för den delen) är dysfunktionella?

Pajkastningen har väl börjat exakt där och som man ropar får man svar i skogen. Att det sedan finns personer som höjer sig över TS och ger svar som kan vara till hjälp är ju mer än TS förtjänar och förmodligen mer än TS kan ta till sig.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2020-07-24 14:30:48 följande:
    Ja dom är ungefär som radikalfeminster fast åt andra hållet. 
    Också en försvinnande liten grupp.
  • Anonym (Mr X)

Gudarna ska veta att det till varje tråkig man finns det en tråkig kvinna som matchar.

Jag håller med dig. Vill att det ska hända saker. Gärna större händelser än att gå till pizzerian.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (hej) skrev 2020-07-24 16:48:29 följande:

Han va väl "cocky and funny" som vissa dejtingcoacher är det ultimata sättet att vara på för att få tjejer på fall.

Ja, kanske det. Vet inte vad coacherna predikar. Men hellre Biggs från filmen Shottas än männen i serien ?Bonusfamiljen? när det kommer till att ragga
Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.