Anonym (KC) skrev 2020-07-24 14:12:39 följande:
Om vi leker med tanken att TS seriöst känner att kvinnor går efter dåliga killar och att det beror på något i samhället. Hur lyfter man den frågan på ett seriöst o vettigt sätt till diskussion utan pajkastning?
Man kan fråga dem som drar sig/tidigare dragits till dåliga killar vad som varit attraktionskraften för just den kvinnan och be folk berätta sina egenskaper. Dåliga killar behöver ej heller vara synonymt med att de behandlar en illa. Jag har själv varit i förhållande med en kriminell som ung och jag blev behandlad som en drottning. Men vad han gjorde när han var med sitt gäng vågar jag knappt tänka på. Skulle inte dejta nån som han idag. Men jag drogs till han för att han var vild och galen, på ett bra sätt lär vi umgicks, han fick mig att skratta. Var väldigt underhållande. Kaxig på ett bra och attraktivt sätt. Vi stod inte och ältade vad vi skulle äta till middag utan det var snarare spontana upptåg som fick mig att känna mig fri och som att välden var vår. Det var adrenalinkickar för jämnan.
Men vill man ha seriösa svar på frågeställningen så bör man inte tala om att kvinnor dras till man som behandlar dem som skit och de förtjänar det. Jag tror att extremt få kvinnor väljer en man som de tror kommer behandla dem som skit. Det smyger sig på successivt och man hjärntvättad och bryts ner och helt plötsligt är man i ett destruktivt förhållande där man böir kränkt och kanske misshandlad.
Jag vill inte stå och diskutera om vi ska ha mellanmjölk eller lättmjölk på Coop en fredagkväll. Och vissa män är grymt tråkiga. Vill bara sitta hemma, saknar spontanitet, gör inga storslagna romantiska gester (och såklart bör kvinnorna även göra sånt för männen). Jag dras till personer som är lite gränslösa rent generellt både kompisar och män. Jag är äventyrlig och vild samt saknar nog en del spärrar som andra tycks ha. Vi är alla olika och söker oss därmed till olika personer.