• Kriss90

tjejer vill igentligen inte ha bra killar.

tjejer vill inte ha en bra kille, faktum är att tjejer tänder på killar som behandlar dem illa, varför är så många tjejer i såna giftiga förhållanden med en kille som missbrukar dem, är instabila och helt tomma i huvudet?

Detta är tydligt här på familjeliv, man ser om och om igen trådar om där tjejen är i ett giftigt förhållande och skyller allt på killen och undrar varför han beter sig som han gör, och hon vägrar inse att kan det faktiskt vara hennes egna fel att hon är ihop med honom.

Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille, för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

Ni får skylla er själva

• Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2020-07-27 14:23:49 följande:
    Men om du läser om vad väldigt många dejtingexperter för män så nämns det aldrig att killar attraheras av tjejer med högt självförtroende eller självkänsla. Men tvärtom så nämns självfötroende oftast som nummer 1 vad kvinnor attraheras.

Om du kan hitta en video där nån berättar om att män attraheras av kvinnor med självkänsla så får du gärna göra det.

Men i ett förhållande så kan förstås sånt spela in, och många män som letar efter en livspartner kanske kollar på såna saker framför utseende. 
    Jag har ju aldrig sökt efter män som bara vill ha sex.
    Det kanske är sådana män som söker supersnygga tjejer och som inte bryr sig om deras självkänsla.
    Annars har jag hört män som sagt att osäkerhet inte är attraktivt hos tjejer.
    Men vad som är attraktivt för en kille behöver ju inte vara det för andra.
  • molly50
    KlantSmurfen skrev 2020-07-27 14:47:21 följande:
    Jag syftade inte på dig.
    Det är många som har en annan definition av snäll så det blir nästan synonymt med blyg och lågt självförtroende, kanske en dörrmatta.
    Är det en man så kan det bli bad boy gnäll, det är ju bara de med självförtroende som är dumma.
    Ok. Du menar så. Då hänger jag med.
  • KlantSmurfen
    molly50 skrev 2020-07-27 15:16:41 följande: #241
    Anonym (hej) skrev 2020-07-27 14:23:49 följande:
    Men om du läser om vad väldigt många dejtingexperter för män så nämns det aldrig att killar attraheras av tjejer med högt självförtroende eller självkänsla. Men tvärtom så nämns självfötroende oftast som nummer 1 vad kvinnor attraheras.

Om du kan hitta en video där nån berättar om att män attraheras av kvinnor med självkänsla så får du gärna göra det.

Men i ett förhållande så kan förstås sånt spela in, och många män som letar efter en livspartner kanske kollar på såna saker framför utseende. 
    Jag har ju aldrig sökt efter män som bara vill ha sex.
    Det kanske är sådana män som söker supersnygga tjejer och som inte bryr sig om deras självkänsla.
    Annars har jag hört män som sagt att osäkerhet inte är attraktivt hos tjejer.
    Men vad som är attraktivt för en kille behöver ju inte vara det för andra.

Det beror helt på hur det yttrar sig, gjorde ett inlägg om snälla män i den tråden.
    www.familjeliv.se/forum/thread/80391572-fd-incel-men-haller-med-i-vissa-saker/146
    Det är ingen större skillnad när det kommer till kvinnor.
    Det är ju fler faktorer som påverkar, jag tror att en mogen person är bättre på att äga problemet och hanterar det på ett bättre sätt.
  • Tecum
    molly50 skrev 2020-07-27 11:25:51 följande:
    Jag är ingen 10-poängare men har ändå lyckats dra till mig killar.
    Hur förklarar du det om majoriteten av killar föredrar tjejer som är supersnygga?
    Är det så att de snarare ser ett hål att tömma i och en blyg tjej som lätt att lura i säng?
    Jag bara undrar av ren nyfikenhet.
    Har läst här på FL att de flesta killar bara vill ha sex och inte ett seriöst förhållande.
    Jag har väl kanske bara haft tur då som lyckats träffa en bra man som ville samma sak som jag.
    Men en blyg tjej är väl inte lätt att lura i säng? Hon är ofta oerfaren och försiktig och kräver lite bearbetning för att våga. Inget att satsa på för den som är ute efter ons.
    Men kanske lättare att "lura in" i ett förhållande då hon varken har lätt att ragga eller gillar att prova olika killar pga sin blyghet?
  • Anonym (hej)
    KlantSmurfen skrev 2020-07-27 14:55:37 följande:
    Om du skrev snäll inom citationstecken för att ge det en annan betydelse så stämmer det ju, om inte så kan du ju citera några inlägg där jag påstår det, för att visa att du inte ljuger. Om du inte hittar något att citera kanske det säger något om dej själv.
    Det är du som använt ordet snäll för att mena något annat, och på så vis nedvärderar ett ord som är väldigt viktigt. Det verkar som du tycker snällhet per automatik är något negativt? Jag behöver inte citera något, det räcker om du skriver i nästa inlägg vad du tycker.
  • Anonym (hej)
    Om du skrev snäll inom citationstecken för att ge det en annan betydelse så stämmer det ju, om inte så kan du ju citera några inlägg där jag påstår det, för att visa att du inte ljuger. Om du inte hittar något att citera kanske det säger något om dej själv.
    Eller så har du en skruvad bild av snällhet. 
  • Anonym (hej)
    Jag syftade inte på dig.
    Det är många som har en annan definition av snäll så det blir nästan synonymt med blyg och lågt självförtroende, kanske en dörrmatta.
    Är det en man så kan det bli bad boy gnäll, det är ju bara de med självförtroende som är dumma.
    Du tänker på mesig, det är det felet du gör, blandar ihop snäll med mesig. Det är två helt olika ord.
  • Anonym (Yadayada)

Pratas i tråden om tjejer att tömma i... tömma i... vilka tjejer som kan luras i säng lättast. Att tjejer inte vill ligga och det är synd om incels, samtidigt i parallella trådan skriver män att de inte vill dejta/inleda förhållanden med tjejer som ligger runt på samma villkor som män. De vill bara ligga med sånna tjejer. Men Man klagar på att tjejer inte vill ligga runt, men om de ligger runt blir dem dömda för det. Konstigt att tjejer inte vill ligga med snubbar som ser dem som ett hål att tömma i, vilket var ungefär det äckligaste uttrycket jag hört. Vettiga killar i mina kretsar verkar inte ha svårt att dejta, ligga och skapa fasta relationer. Vem vill vara med en snubbe som ser en som något att runka i och som går till prostituerade när de har torka på kvinnofronten.

• KlantSmurfen
    Anonym (hej) skrev 2020-07-27 18:25:05 följande: #245
    Det är du som använt ordet snäll för att mena något annat, och på så vis nedvärderar ett ord som är väldigt viktigt. Det verkar som du tycker snällhet per automatik är något negativt? Jag behöver inte citera något, det räcker om du skriver i nästa inlägg vad du tycker.
    Du behöver inte ciiera men det kan ju vara bra om du gör det så du inte blir tagen för en lögnare Kräks
  • KlantSmurfen
    Anonym (hej) skrev 2020-07-27 18:28:17 följande: #247
    Jag syftade inte på dig.
    Du tänker på mesig, det är det felet du gör, blandar ihop snäll med mesig. Det är två helt olika ord.
    Det är ju fint att du gör fel och blandar ihop det jag skriver för att kunna påstå att jag blandar ihop och gör fel...
    Har du fler bra "argument" eller vad det det bästa du hade?
Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.