Narcissism

6694 visningar
57 svar

Pistou

Förälder
Gick med i gruppen: Äldre 5 Sep 00:10

Presentation

Har varit tillsammans med en man i 15 år (gift i 7) som troligtvis är narcissist. Jag har i åratal brottats med raseriutbrott som följts av "silent treatment" i upp till en vecka. Vi har tre barn ihop (7, 4 och 1) och de två stora har många gånger fått bevittna när maken gormar och beter sig orimligt. Samtidigt är det jag som har fått stå till svars och be om ursäkt när jag inte har haft något att be om ursäkt för. Vi prövade med parterapi som inte gav ett skvatt, när min man sedan krävde att jag skulle börja gå i terapi för att få en förklaring till varför jag, enligt honom, ständigt ignorerar och sviker honom, kunde psykologen konstatera att det är min man som lider av narcissism och inte jag som är känslokall. Jag befinner mig mitt uppe i allt detta och har, trots år av manipulation, försökt hålla huvudet kallt och ha förståndet i behåll men känner mig svårt ärrad i själen. Nu har jag äntligen börja involvera hans familj och våra vänner för att få ett slut på eländet. Vet inte vad som ska ske eller hur mitt liv kommer att utvecklas... Hoppas på råd och stöd från likasinnade.