Planerar barn
Gick med i gruppen: Äldre 2 Sep 18:07
Presentation
37 år gammal. Har haft viktproblem sedan 20-årsåldern, då jag gick upp väldigt mycket i vikt på kort tid. Därefter har jag jojo-bantat i perioder och har som mest gått ner 40 kg på 5 månader. Just nu väger jag 115 kg till mina 173 cm. Målet är att gå ner till 70-75 kg. Delmål är 105 kg, vilket jag vill nå ganska snabbt, helst till oktober.
Anledningen till att gå ner i vikt är att jag vill må bättre. En stor del är att min man och jag försöker bli gravida, och för att få ivf, vilket är nästa steg, måste jag gå ner till BMI 35.
Jag tränar ganska mycket, ex spinning, indoor walking osv, samt har ett aktivt jobb. Det gör att jag trots min vikt är i ganska god form. Men självklart vill jag att den blir bättre. JAg vill komma igång med löpträning igen. Och främst av allt- jag vill kunna börja rida igen. Det är inte roligt att äga en häst som jag inte kan rida på just nu...
Jag försöker att lämna allt tråkigt bakom mig, och ta nya tag. Vill lösa mitt viktproblem en gång för alla! Så nu sätter vi igång!