Plusjakt för oss med spottings
48930 visningar
2762 svar

Presentation
Hejsan! Dalkulla som flyttat och blivit västmanlänning. Är född ´79, och gift sedan 2007 med en underbar man som är född ´78. Vi började vår barnverkstad 2007, då jag slutade med p-piller, och det var egentligen då mina spottings började. Hade inte haft problem med spottings tidigare innan min andra korta period med p-piller (2006-2007). Var p-pillerfri i ca 3 år innan jag träffade min man 2006, och hade då inga problem med spottings. Påbörjade utredning på fertilitetsmottagning december 2008. Januari 2009 gjorde vi spermaprov, progesteronprov samt spolnings av äggledare. Inga problem/fel funna, och vi blev diagnostiserade "ofrivilligt barnlösa". Åt Pergotime mars och maj 2009 utan resultat. Gravid utan hjälp augusti 2009 som slutade i MF i v. 7. Fick inte forstätta på fertilitetsmottagningen, då vi blev gravida utan hjälp av pergotime. Spottings fortsatte. Upptäckte Hypotyreos (brist på sköldkörtelhormon) december 2009, och började äta Levaxin januari 2010. Började få stabila värden i oktober 2010, som sedan hållt i sig tills nutid. Kontaktade fertilitetsmottagningen igen i december 2010, och har börjat med Pergotime igen i januari 2011, som resulterade i 2 äggblåsor på 11 resp. 14 mm. Började samtidigt äta extra B-vitamin. Efter första kuren pergo blev spottings försenade, men började på dag 26 istället för normalt på dag 21. Fick en menscykel på 31 dagar. Nästa kur Pergotime blir i mars 2011, då jag endast ska äta en halv dos, dvs ½ tablett om dagen (dag 5-9 efter mensens första dag), då jag har tendens att bli överstimulerad. Har inte uppdaterat här på presentationen, men nu har vår tid kommit och vi ska starta IVF. Spraystart 17/11 2011. Har startat en blogg om vår resa, mixat med lite annat smått och gott. http://annashemligheter.blogspot.com/ //Anna aka Smiley