• NoE

Städar hela tiden!

Hur ofta städar ni egentligen?

Vi har två barn, två katter, en hund och GRÄSMATTA!

Jag håller på att bli vansinnig på allt skräp som konstant finns på våra golv. Härom dagen var min syster med familj och hälsade på och innan de kommit var det nystädade golvet fullt med gräs och djurhår. Det är ett evigt släpande fram och tillbaka med dammsugaren.

Var bara tvungen att gnälla av mig lite. Snälla skriv lite om era städvanor. Är det någon mer som känner att damsugaren är som en utväxt på eran hand?

• Svar på tråden Städar hela tiden!
  • izadora

Har hus, två stora hundar och 3 katter samt en make. Har döpt om dammsugaren till min kompis och när jag ska dammsuga säger jag att jag går en runda med min kompis. Det är ju den jag går med mest näst efter hundarna.
    Det är ett evigt städande tycker jag och skulle man hoppa över en dag, givetvis kommer det folk den dagen och golven ser ut som om man inte har gått en runda med kompisen på flera år. Då får man skämmas

• Hani A

Jag har två barn men inga djur, jag dammsuger flera gånger per dag. En gång hela lägenheten, sedan där det behövs.
    speciellt nu på sommaren. Jag ställer inte ens in dammsugaren, den står framme hela tiden.
    Det kommer ju in så mycket sand och sånt nu.

• Flissi

Jepp!! Usch vad det dras in grejer!!!
    Har försökt få som vana att dammsuga varannan dag på undervåningen & INTE mer! där tar sambon & jag varannan gång.
    Innan dammsög jag minst en gång/dag,  för jag blir toki av skräpet, men kanske bra att "vänja" sig vid att inte ha det kliniskt innan Tussan blir större & hon med börjar smutsa ner.
    Var städfanatiker innan men har varit duktig & dragit ner på det mer & mer. Sambon ser inte det jag ser, så ska "skiten"  bort får jag göra det själv & nu med stort hus skulle det bli heltidsjobb om jag är som jag var innan! Glad

• sisley

Innan min dotter föddes dammsög jag varje dag och vi hade det så fint. Nu dammsuger vi väl varannan dag men plockar varje. Trots det ser det alltid ostädat ut här hemma men jag har höga krav. Jag kan inte slappna av när det är ostädat och det har jag ärvt av min mor som, liksom jag, trivs bäst i ett nystädat hem.

• skånenettan

Jag har två hundar och två katter... i stallet två hästar....två små gossar och en gubbe... *S*

Här dammsugas 1ggr/dag och här är ändå ALLTID smutsigt på golven! Men jag tänker inte städa mer än så.... stör sig ngn får de väl ta en runda med dammsugaren.....

Men man försöker verkligen hålla rent, men med djur och barn är det omöjligt!!

Viktor & Linus mamma
  • giz

här står alltid dammsugaren framme........... men alltid skräpigt iaf

Roses are red, violets are blue But a face like mine belongs to the zoo.
  • Elfan

Centraldammsugare samt ett antal sockeluttag på lämpliga ställen säger jag som har fyra barn, hund, katt & gubbe... Vi bor dessutom på landet så det är inte ofta slangen hänger där den ska i förrådet...

• Blå blom

Vi orkar ut med dammsugaren varannan vecka eller när vi får besök (så i snitt var 10:e dag), sopar i köket flera gånger i veckan. Varje dag pga husdjur låter skitjobbigt!!

• NoE

Med husdjur blir det minst en runda varje dag.Värst är det när det är lerigt ute, för då tycker man att hunden är torkad. Sedan går han och lägger sig.När han reser sig är det som en sandlåda där. Och alla filtar tycker hunden är hans, så de är alltid fulla med hår.

• musli

En make, en dotter på 1 år, en stooor hund, två katter och en jäkla massa får... Lada, hus, gräsmatta och skog... här dammsuger vi när vi känner för det, oftast en gång varannan vecka som mest... nån som kommer hit och tycker vi har det skräpigt? SO WHAT???
    Vi lever våra liv fullt ut, vi har inte tid att städa jämt, vi är hellre ute mer med dottern, busar med henne, bygger lego-torn och liknande... Fyll åren med liv, inte livet med år...

//heavy metal-mamma...
  • Skruttmamma

Usch ja, dammsuger jämt tycker jag! Har två barn som drar in massor med skräp från trädgården och sandlådan + en hund som hårar i massor... Ett himla jobb blir det!

• angelcry

vi bor sju stycken på 90kvm och då är fem av dom extremt håriga så jag städar varje dag. Dammsuger och skurar golvet iaf, dammar gör jag ca två gånger i veckan.

Svar på tråden Städar hela tiden!