Jag har det motsatta problemet. Jag AVSKYR de flesta pelargontyper, men lyckas ändå få en pelargon i månaden som present när någon bekant tittar förbi (jag bor bredvid en blomsterhandel med stora lass pelargoner utanför affären, naturligtvis är de billiga och fula). Jag tycker pelargoner är okej när de inte blommar, men rätt horribla med blommor. Jag har dessvärre ständig blom på mina (som jag ibland knipsar bort för att få en grönare och mer symmetrisk planta. När jag ledsnat brukar jag låta dem självdö i något skåp och säga att de var för avancerade. Ingen tror mig.
Sommartid vattnar jag dem i stort sett dagligen om de står varmt. Jag knipsar vissna blommor för att hålla efter formen. Näring ger jag de flesta av mina växter varje fredag och då vanlig krukväxtnäring. Jag klipper ner på hösten och ger då ingen näring alls. Sen omplaterar jag på våren och klipper ytterligare efter någon vecka. Efter ytterligare en tid kör jag på med näring igen, då varannan fredag fram till maj. Under icke-sommar vattnar jag dem bara en gång i veckan.
Jag odlar väldigt mycket annat än pelargoner, främst exotiska frukter och gröna växter. Jag har just nu problem med en monstera som tagit över hela lägenheten.
Jag har gröna fingrar, men lägger den mesta energin på ätbarheter. Färska kryddor är inte helt fel sommartid