Omrâden i Malmö???
Vi ska flytta till Malmö och undrar lite över omrâden. Vilka som är bra, mindre bra och dàliga. Vi har 2 smàbarn.
Vi ska flytta till Malmö och undrar lite över omrâden. Vilka som är bra, mindre bra och dàliga. Vi har 2 smàbarn.
Hej
Jag tycker om slottstaden, har själv bott där i 12 år o hade jag bott kvar i staden så hade jag absolut bott där, lugnt o barnvänligt,
Rosengård ska man inte bo på om man inte vill ha lugn o ro (är själv uppväxt där)
Annars e där rätt många ställen i Malmö som e fina o bo på.
oj va svammligt det blev
Jag har bott i västa hamnen i Malmö, urmysigt tycker jag
Har man råd kan man ju bo i Limhamn i villa. Eller Fridhem, nära havet prunkande trädgårdar osv. osv. Det finns andra sjyssta villaområden också, som Djupadal och Bunkeflo.
Vill man bo i lägenhet är gamla väster charmigt, om man hittar ett hus med rejäl gård. Själva bor vi i Rörsjöstaden och här bor en del barnfamiljer, främst 70-talister med små barn. Vi trivs jättebra! Vi har en stor gård och det tror jag är viktigt när man har barn, att slippa gå iväg för att kunna leka. Tyvärr är inte skolorna så bra i centrum, men man kan ju välja andra skolor.
Västra hamnen är ju fint, nybyggt ganska lyxigt område kommer att bli barnrikt. Nära havet, hus i modern arkitektur.
Jag hade undvikit ytterområdena som Rosengård, Nydala, Lindängen, Holma och Kroksbäck. Malmö är väldigt segregerat och tyvärr känns inte de områdena så säkra, men jag ska inte fördöma.
Malmö är jättetrevligt, välkommen hit!
Flytta absolut inte till Lindängen,Rosengård,Hermosdal.
Limhamn e den bästa stället....jätte fint där....(tycker jag)
bodde själv i lindängen,ush vantrivdes,mycket skit som händer där,allt från mord till våldtäkter,ialf då när jag bodde där.ush.
skönt o va tbx i sthlmområdet
Precis som knytmammma skriver så är Malmö väldigt segregerat.
Jag bor på Möllan och det hade jag inte rekommnederat med bran, känns inte ett dugt tryggt.
Rådmansvången, Rörsjöstaden, Slottstaden, Dammfri och Gamla Väster hade jag rekommenderat men för att bo där får man nog köpa sig en bostadsrätt...
Barn skall det stå!
och dugg skulle det också stå
ok, vi kan válja mellan en dyr lägenhet vid caroli City, en lite billigare vid konsthögskolan eller en billig i hermosdal???
Den vid konsthögskolan fâr vi nog inte sâ vi väljer mellan de andra tvà. Är det sâ dâligt pà Hermosdal? Vad händer där?