• chiquita

Gnager på sin säng...

Min dotter är lite drygt 1 år och gillar att tugga på saker och ting. Igår upptäckte jag att hon har börjat gnaga på sin säng (IKEA:s Gulliver). Hon hade gnagt bort lite färg på översta kanten på sängen. Hon står antagligen upp i sängen och "drar" med tänderna liksom.
    Jag har aldrig hört talas om något liknande.
    Är det någon mer som varit med om detta?
    Hur ska jag få henne att sluta med det?
    Kan det vara farligt för henne?
    Tar gärna emot lite tips...

• Svar på tråden Gnager på sin säng...
  • April Mamma

Min son också drygt ett gnager på ALLT.....allt från sängen till handfat...till bord och ja..allt...
    så du e inte ensam.

• Linda1978

Det är rätt vanligt. Min dotter har oxå börjat gnaga på allt. Vi har en begagnad säng som vi målat...du skulle sett gnagmärkena på den innan . Likaså såg min och brorsans säng ut när vi var små.... Godkända barnsängar skall inte vara målad med giftig färg, däremot kan man ju skada tänderna... Försök få henne att bita på en bitring istället när hon sätter igång.

• annca

Så har vår dotter också gjort, då när de första tänderna kommit fram. Vi har kraftifga bitmärken på vår säng, hennes säng, soffbordet...

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Lizzyy

jag gnagde på allt när jag var liten.... kommer ihåg känslölan. det var sååå skönt! det kliade liksom i käken

• chiquita

Tack för svaren! Jag blev lite orolig när jag såg det. Trodde att det bara var min tjej som gjorde det...

• mludvigs

Min son har gjort fina märken i vardagsrumsbordet efter att han stått och dragit tänderna fram och tillbaks. Dock gjorde han det bara under en kort period så det kanske hänger ihop med nån tand eller så.

• kidA

noahs säng hade storasyster agnes när hon var mindre o det är stoooora bitmärken i den. helt normalt. de gör så när det börjar klia i tänderna.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
Svar på tråden Gnager på sin säng...