• Sandrea

Bra röd hårfärg? (typ "morotsröd"!)

Hej...

Nån som har nått bra tips på en riktigt röd hårfärg?
    Har färgat det mycket själv o vill göra det igen... Men tycker att när jag färgar mitt bruna hår i tex kastanje-rött blir det mer åt det vinröda hållet... Skulle vilja ha sådan röd som är mer naturlig...
    Förstår ni vad jag menar?

Nån annan brunett som hittat en bra röd hårfärg?

• Svar på tråden Bra röd hårfärg? (typ "morotsröd"!)
  • Fille Fjonkan

Henna, men det är ju lite besvärligt förstås.

• April Mamma

Om man är brunett och vill bli "naturligt röd" så bör man nog lägga en blekning först sedan färg, är nog svårt att få det "rött" när man är brunett.

Och detta är nog att rekomendera att göra hos frissan, lite mycket att laborera med själv kanske..

• Nyfiken gul

du måste bleka håret först för att kunna få mer kopparfärg eller mer morotsfärg..

• Sandrea

Ok... trisst... finns alltså inte nån som färgar så pass "hårt"...

• Ulli

Håller med fille fjonkan Henna är bäst, akta bara så håret inte blir som halm i konsistensen.

• TantG

Från en som har haft massor med olika färger...

Ett enkelt naturligt sätt är henna. Kopparfärgad finns att köpa i hälsokosten.  Blanda med VARMT vatten och olja.  Dunderbra för håret.

För att få det ordentligt rött annars, ja då är det bara att bleka ned ett par steg och sedan färga ( har skulle jag dock personligen välja henna igen för att det blir så skarpt) i valfri röd nyans.

• Fille Fjonkan

Jag brukade även ha i honung i hennan för att den skulle bli lättare att hantera, inte lika "smulig".

• TantG

Fördelarna som jag ser det med hennan är att det är billigt, drygt, miljövänligt och hudvänligt.  man kan hålla på och färga två gånger i månaden för att hålla det riktigt knalligt och härligt...

Svar på tråden Bra röd hårfärg? (typ "morotsröd"!)