Kejsarsnitt vid andra förlossningen, efter vaginalt vid första?
Finns det några här inne som fött vaginalt vid första förlossningen men sedan valt kejsarsnitt vid andra? Vad var orsaken till det i så fall? Om det var pga en jobbig förlossning är jag tacksam om du vill berätta vad som hände vid första, alltså vad det var som gjorde den så jobbig?
Hade en tuff förlossning (alla förlossningar är väl tuffa iofs ) och min BM sa på efterkontrollen att "vi får ju diskutera snitt om/när du blir gravid igen och prata igenom det noga för jag förstår om du inte vill föda vaginalt igen, så kontakta mig i god tid så vi kan prata om det". Jag hade inte ens tänkt på snitt förrän hon nämnde det, men ju mer jag tänker på det desto mer lockande känns det. Nu är jag visserligen inte ens gravid och kommer inte bli det på ett tag ändå, min lille kille är bara 4 månader. Dessutom är han IVF-barn så jag vet inte ens om jag blir gravid igen. Men jag funderar på det ändå.
Är inte ute efter för- och nackdelar med snitt kontra vaginalt, utan vill bara veta hur hemskt ni som valde snitt efter en vaginal förlossning hade det vid första förlossningen och vad som hände. Trevlig helg!