• Pochahontas

Texter på SVENSKA till scrapbooking!

Jag har precis börjat scrappa, och jag tycker det är så svårt att hitta trevliga/gulliga/roliga texter på SVENSKA att använda. Jag har hittat nån enstaka sida, men den är på engelska. Nån som har lust att dela med sej av lite tips, antingen på texter, eller på sidor där texterna finns?

Säkert fler än jag som söker...

• Svar på tråden Texter på SVENSKA till scrapbooking!
  • malinka2

Det finns jättefina svenska txter, alldeles nystartat företag! Ska kolla upp adressen , återkommer!

• malinka2

"gnuggisar" är det: www.miimo.se menar du papper med svensk text så finns det lite på scraproom, klla mönstrat papper o sen scraproom design tror jag dom heter, nästan längst ner på listan. Lycka till!

• Moomi

Fast dom på mimos går ju inte att använda vid digital scrapping?

• malinka2

Nu är inte jag nån digiscrappare men borde det inte gå att göra egna svenska texter till det?

• Pochahontas

Jag kanske ska förklara lite bättre vad jag är ute efter... Alltså, jag menar små korta verser, dikter, texter, eller vad man nu ska kalla det. Kan vara enkla lite roliga uttryck, eller verser som är flera rader. Behöver lite hjälp, för min fantasi tryter. Det finns mest på engelska, verkar det som.

• malinka2

Hmm förstår inte riktigt ändå vad du menar. Du kan ju alltid skriva ut egna texter på syrafritt papper? Eller är jag korkad nu som ine fattar

• Moomi

Syrafritt? Om man scrappar på datorn behövs inga utskrifter

• malinka2

men moomi, är detta en digitråd? har inte sett nån skriva nåt om det...*förvirrad* Jaja är det det så ska jag inte lägga mej i mer...

• Moomi

malinka2
    Nej det står inte om TS menade digital eller vanlig men mitt svar var en fråga

• Pochahontas

Eh. Sorry. Ibland skriver man utan o tänka. Jag håller på med digital scrapping. Jag är inte ute efter teckensnitt eller material. Utan små fyndiga texter, citat, verser, dikter, etc som man kan använda sej av i scrappingen. Digital scrapping, alltså.

Det är inte nåt med bilder eller färger jag är ute efter, utan vad där står i texten.

• Henriks wife

Va bra, hoppas du får hjälp av mina sidor då

Vi har börjat försöka
  • Pochahontas

Puffar lite här. Är fortfarande ute efter sidor med poesi på svenska. Det verkar svårt. Använder engelska till mina digi-scrappar, men vill ha svenska....

Någon?

Svar på tråden Texter på SVENSKA till scrapbooking!