• Anonym (Mamma)

    Vattenpipa (Önskar information)

    Hej!

    Jag önskar skulle vilja veta allt om vattenpipor.
    Om det är Farligt?
    Vilka typ av droger kan man använda till vattenpipan.
    Hur vanligt det är med att börja med vattenpipa och byta ut det mot tyngre saker.

    Har en kompis till min son som använder det och tycker det är tufft. Min son har även smakat pipan.

    Jag skall ha ett samtal om det i morgon och vill därför veta så mycket som möjligt om det så jag är förbered på vad som kommer att bli sagt.

    Snälla svara mig....Jag är osäker på vad vattenpipan står för...

    Mamma

  • Svar på tråden Vattenpipa (Önskar information)
  • piixelslyna

    Jag har rökt vattenpipa, äppeltobak. Absolut inget farligt. Enligt mig själv. Jag är inte så värst haj på just det här men. äh, jag vet inte vad jag ville få ut asv inlägget. ^^

  • Solano

    Vi har en vattenpipa som vi använder ibland, den är köpt i egypten på semester.
    När vi röker vattenpipa s¨har vi tobak med smak som inte ens innehåller nikotin. Är du säker på att det inte är bara det som din son har provat på då??? Man kan bli bra yr i huvudet av bara det i början!!

  • Tha Princes

    Vattenpipa används i arab länder o dem röker tex äppel tobak eller någon annan smak på tobaken.
    För att tex röka hasch ur dem måste dem vara ombyggda då röker man oftas ur en liten glas burk med ett rakt skaft.
    vanliga vatten pipor är höga och har som en slang med mustycke som man röker ur.
    hehe undrar kanske för att jag vet hur hasch pipor ser ut men har sett pogramm på tv i från rab länder som tex maroco.
    o min man röker vanlig vatten pipa o ja oxå innan graviditet.
    Det är mycket gott
    Så var inte orolig. det är säkerligen bara frukt tobak dem röker.

  • Anonym (Mamma)

    träz....Jag förstår inte ditt varför??

  • Anonym (Mamma)

    Jag får tacka för era svar...

  • Yildiz

    Hejsan! Jag är gift med en kille från Turkiet, vi har en vattenpipa hemma, i den röks det bara äppeltobak eller melon tobak (finns många smaker). Ingen anna drog än nikotin, om jag uppfattar det rätt så när man röker vattenpipa så får man i sig ytterst lite gifter, mest själva ångan från det varma kolet och vattnet, vissa säger att man kan röka även när man är gravid, men det skulle jag absolut inte rekomendera.... jag skulle då inte göra det.

    Har även en vattenpipa som är långsmal (fick av en vän), fick höra för nåt år sen att den är endast till för hasch. Har aldrig provat den, har haft den som prydnad.

  • lovelylocks

    tja!
    vi har en vattenpipa hemma och dena nvänds flitigt. vi röker jorduggbstobak, äppeltobaks osv, det är inte farligt, det innehåller inte nikotin utan det smkara bara gott. sött typ. man kan ju proppa den full med vad man vill tex rökheroin eller brajj men det skulle jag betvivla att din lille grabb sysslar med, steget dit från en vattenpipa är vääääldigt stort.
    vattenpipa serveras bla på div utländska restauranger i sverige, som efterätt!
    att dra paralellen vattenpipa-->knark verkar bara dumt, det bygger på okunskap. men bra att du frågar för nu får du ju veta!

    att man blir snurrig i huvudet, som ngn ovan nämnde, beror INTE på tobaken, utan på syrebriist. ta ett jäääättejättee djupt andetag nu och se om det inte förefaller sig som så att du känner dig snurrig. mest troligt. annan effekt är baa önskad, placebo alltså!

  • JozephineEriksson

    Jag har rökt vattenpipa flera gånger. Med braj i alltså HASCH. Men det väljer man ju själv. Har även rökt med "bara" tobak. Inte kul, men men,,,

Svar på tråden Vattenpipa (Önskar information)