• CoMad

när ska man ringa förlossningen

fick min första värk kl. 01:09 sen kom nästa 01:23
    somnade en stund och hade lite småont emellanåt.vaknade för ett tag sen med en ny värk. kl var då 03:15 och fick därefter en värk kl 03:35.

dom är inte så täta eller regelbunda. har inte sett nån slemmis än. När ska man ringa förlossningen?

• Svar på tråden när ska man ringa förlossningen
  • Aquariana

Tycker du kan ringa nu och prata med dem ialla fall, då får du råd om hur du ska göra. Bättre ön att sitta hemma och fundera. Spännande :)
    Lycka till!

• Petra H

Vad spännande!!! Är det som här i Göteborg ska man inte åka in förrän man har tre värkar på tio minuter. Jag födde i Varberg och dit fick man åka när det var fem minuter mellan värkarna, men när jag åkte i bilen dit så var det bara en minut mellan värkarna. Jag tyckte att det var skönt att vara hemma så länge som möjligt. Man märker när man inte klarar att vara hemma längre och då är det dags att åka in. Tjugo minuter mellan är ju fortfarande ganska långt. Men ring och fråga på förlossningsavdelningen.

• LillaFruH

Gud va spännande! Håller med om att du kanske ska ringa in å höra dig för. Här i Halmstad brukar de säga värkar var tredje minut, 1 minut långa kan va lagom, men då har jag några kilometer till sjukhuset bara! Du har ju en bit att åka och jag upplevde det som rejält jobbigt att få värkar i bilen, även om jag som Petra tyckte det var SKÖNT att va hemma så länge som möjligt. Lycka till!!!!!!!

• CoMad

Tack så mycket för alla svar. ska ta och ringa dom snart så får vi se vad dom säger.

• Supermamsen

Jag har åkt in på alla med 1 minut mellan värkarna men inte på sista barnet för då blev jag igångsatt

• Jessie23

När du ringer dit så vet dom var i förlossningsarbetet du befinner dig i, och då säger dom hur du ska göra, stanna hemma så länge som möjligt, borta bra men hemma bäst, du känner när du inte orkar mer och behöver åka in. Lita på din kropp.

• Jessie23

slemproppen eller vattnet behöver du inte se något av, min slempropp gick när värkarna varat en hel natt.

• anezka

Ät en ordentlig frukost/lunch så du orkar med att få barn i dag, du behöver all energi som du kan få, lycka till

Svar på tråden när ska man ringa förlossningen