• tänker mycket

Mina nagelband har spruckigt.....

Eller på ena fingret ser det nästan ut som två svullna bullar vid nagelbandet som har spruckigt på någotvis...kan det ha med graviditeten att göra?...har inte haft så innan.

Det har varit så här ända sedan jag blev gravid och det går inte bort...

Är väl inte jätte farligt,men undrar lite ändå...för det ser lite skumt ut....

Kanske är det någon här som fått lika och vet vad det beror på?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Mina nagelband har spruckigt.....
  • Jennyrockar

Kan ju vara vitaminbrist, och/eller järnbrist. Tar du nåt tillskott typp Niferex järntabletter eller vitamineral kvinna?!

~Isaac 9/7-05 å Lillebror i magen v.23~
  • tänker mycket

Jag äter GraVitamin varje dag...och äter bra...tror jag...så jag borde ju få i mig vitaminer...men antagligen någon brist på något...det har varit så här ända sedan jag blev gravid ...konstigt...

Jag bara funderade på varför det aldrig går bort....är i v.19 (18+2) nu...

• Jennyrockar

Mäter din bm järnvärdet när du e där?Testa å börja ät järntabletter iaf, det brukar vara det när naglarna pajjar sådär...

• Jennyrockar

Mäter din bm järnvärdet när du e där?Testa å börja ät järntabletter iaf, det brukar vara det när naglarna pajjar sådär...

• Supermamsen

I stället för att lägga ner onödiga pengar på sprukna nagelband så köp mandelolja på apoteket.

Köp nagelbandsolja och använd regelbundet. Smörj även in händerna med en bra handkräm speciellt när det är kallt och blåsigt ute.

• tänker mycket

Tack för era svar och tips.

Ska fråga bm när jag ska dit nästa gång om hon vet vad det här beror på...

Det ser nästan ut som ett svullet sår, fast gör inte ont eller blöder...det ser bara skumt ut...det är på två fingrar...det är något som svullnat upp...men gör liksom inte ont...konstigt...

Svar på tråden Mina nagelband har spruckigt.....