• Flizan30

Vilken ålder använda paraplysulky??

Jag undrar när era barn började använda paraplysulky? Jag vet att det sägs från 6 mån och uppåt men jag provade att sätta min 5 mån i en chicco ct och hon såg så liten ut och jag är lite rädd att hon skall trilla ur vagnen även om det finns sele. Är det stor skillnad på tex 5 och 7 mån eller blir det först när dem börjar bli 10 mån som den kan användas? Jag trodde att vi skulle kunna använda sulky denna sommaren då jag tycker att den anliga kombin är så stor men det kanske blir först nästa sommar som det kommer att funka? Det dumma är att jag köpte en sulky igår som inte går att byta nu. Så nu undrar jag om jag skall försöka sälja den med omgående eller vänta och se om hon växer i den?

• Svar på tråden Vilken ålder använda paraplysulky??
  • bebben Elias mamma

Det stâr ju frân 6 mànader men jag tycker en 6 mànaders sitter bättre i en "vanlig vagn". Jag har en som jag fick när sonen var 11 mânader och dâ var den ju perfekt. Men annars fâr du ju användning för den nästa sommar ocksâ. Och en sân kan man väl ha hela âret. Om man inte bor där det är massa snö förstÂss.

• Mia83

Varför inte spara den? Den lär väl behövas förr eller senare...

• Stanna

Min dotter är ett år, och vi har henne i den vanliga vagnen fortfarande. Vill inte vända henne framåt ännu.

• Amorella

Vi har en paraplyvagn till min 14 månaders tjej och jag tycker fortfarande hon ser liten ut i den. Jag tror de sitter säkert i den. Det handlar väl snarare om de trivs att sitta framåt. I vår vanliga vagn sitter hon fortfarande bakåt, men paraplyvagnen funkar jättebra ändå.

Däremot ska du nog mer kolla hur vilsam den är för henne. Min tjej kunde inte sitta när hon var bara 5 månader utan låg i mjuklift då. Det är ju bl.a. därför paraplyvagnarna rekommenderas från halvåret. Men sitter din tjej ändå upp i den vanliga vagnen går det säkert bra.

• Nallemajatjejen

Vi köpte en idag till moa fast inte en paraply utan en buggy/shopper.
    Fast vi kommer inte använda den så mycket nu utan mest när man behöver mer plats i bilen och så. De pratade om det på nyhetsmorgon att trenden är att man sätter barnen framåtvänt allt för tidigt och att man bör ha dem bakåtvänt så länge som möjligt. Tror till och med att de sa helst upp till två år.
    Beror på att de behöver känna tryggheten av att se mamma/pappa.

Svar på tråden Vilken ålder använda paraplysulky??