• tjej1979

Vätskebrist på morgonen

Hej
    Läser mest om att det är jobbigt att man måste upp och kissa flera gånger per natt när man är gravid. Är i v.25 och har inte behövt upp och kissa på natten nån gång ännu.
    Däremot har jag fått mer och mer tecken på vätskebrist på morgonen, typ mörk urin, kraftig törst, matt/yrslig. Gör inget annat än dricker vatten hela förmiddagarna för jag är så törstig, sen normaliseras det under eftermiddagen/kvällen. Har försökt dricka lite mer vatten på kvällen för att motverka, men det brukar bara resultera i att jag springer på toa några gånger på kvällen innan jag somnar, och sen är det samma sak på morgonen igen.
    Undrar om det är någon annan som upplever samma sak, eller om det kan bero på ngt särskilt??

• Svar på tråden Vätskebrist på morgonen
  • Sandreli

Jaaa, här har du en till som kissar mörkt på morgnarna! Senast i morse sa jag till mannen att jag undrade lite när jag började kissa coca-cola. Försöker dricka massa vatten på dagarna, och kisset är normalfärgat efter den första morgontoaletten... så du är inte ensam

• Sandreli

( är i vecka 17 och minns inte när det började se ut som det gör på morgonen, ett par veckor tillbaka gissar jag)

• tjej1979

Skönt att höra Sandreli, började undra om man var ensam om det här. Har inte brytt mig om det så mycket tidigare, men började nu fundera lite. Det är väl bara fortsätta dricka litervis med vatten de första timmarna på dagen.

• Sandreli

Ja, jag undrade lite om det kunde vara urinvägsinfektion, men de ggr jag haft det innan har det ju svidit att kissa, så det är nog ingen fara, vi är nog bara gravida och väldigt morgonkissnödiga

Svar på tråden Vätskebrist på morgonen