biomedbonus..
Lång historia!
har dyslexi "endast stavningsproblem" så när jag var mindre, tyckte dom att det var bättre att jag läste svenska än engelska, så jag fick läsa svenska medans dom andra läser engelska, blev även då lovad att jag i sjuan skulle få läsa fyrans engelska..
Så kom dagen då jag började sjuan, och skulle få börja med engelska, började med första dagen i skolan, läran gjorde ett test på alla i klassen, vi fick översätta från engelska till svenska, och jag fick högstbetyg av alla!?
Sedan fick jag special hjälp i 3 lektioner, men dom tyckte jag var för duktig för special hjälp, så jag åkte in i klassen igen, men eftesom jag varken kunde läsa eller skriva engelska, utan bara "prata" så hade inte läran tid för mej, så jag slapp ha engelska.
i nian kom nationela proven, dom prov som ej ska kunna ändra betyden något, och jag fick G på dom, fick även slut betyg G, trots att jag aldrig läsa engelska någonsin, så när jag började på högstadiet, blev lärarna förvånade och viste inte vad dom skulle göra med mej, fick till slut en special lärare, men hon kom i ca 3 månader, sedan kom hon aldrig mer, då hade dom "glömt" säga till mej att hon skulle sluta, så fick inte jag nå mer engelska..