vad räknas som feber?
kan man inte ha lite högre temp om man vart ute och gått lite och vart i farten?
jag har 37,6, brukar ha 36,8-37,3 ungefär
måste det vara feber?
kan man inte ha lite högre temp om man vart ute och gått lite och vart i farten?
jag har 37,6, brukar ha 36,8-37,3 ungefär
måste det vara feber?
febergränsen brukar oftast gå vid 38 grader. allt under det kan räknas som normalt eller temphöjning.
det är normalt att tempen går upp o ner under dagen beroende på väder o vad man gör..
Nej
Kroppstemeraturen höjs ju om du har vart i rörelse
38 e väl början till feber men de beror ju på va man har som grundtemp
Känner du dig febrig?
Emma
nej det tycker inte jag. Iaf inte nu när du vart igång en stund innan.
Hos oss räknas det som feber först om tempen överstiger 38.5 grader.
Men jag kan ju lätt erkänna att på 38.3 är jag totalt utslagen eftersom jag är van att ha runt 35.5-36 grader.
Sen är det jättebra om jag läser allt innan jag svarar.....*suck*
Tempen höjs per automatik vid fysiskt kroppsarbete. Detta för att göra sig av med överskottsvärmen så nej..det måste inte vara feber!
okej tack för era svar!
jag känner mig lite varm men ibland gör jag det, jag kan även ha fått tillbaka min giftstruma som gör att man blir varm.
Oscar är snorig så jag kan ju iofs vara sjuk!
typiskt också då är det säkert feber jag börjar få....
okej så det måste inte vara feber om man vart i rörelse?
sen har man ju vart i solen större delen av dan, inte solat men vart i solen.
hos oss är det feber om tempen är över 38
Jag tror att 37,6 är rätt normalt på eftermiddagen.
Jag räknar feber från 38.
Jag är "lågtempad" så när jag har 36,9-37,0 så känner jag mig febrig.. Ni kan ju gissa hur dö jag kändes mig vid 40,5...
Jag är också en lågtempare och ligger oftast runt 36,5 och är sällan över 37 ens på kvällen.
Är 36,8-37,3 vad du brukar ha på morgonen? Tempen höjs helt naturligt när man varit igång även om man inte direkt sprungit maraton
tack så mycket, jag kände ju av där när den låg runt 37,7 vissa andra gör inte det
jennie hmm..ja det är nog vad jag brukar ha på kvällen, jag hade nog lite feber igår, jag kände mig helt utslagen, vi hade besök men gick och la mig, men sen bara försvann den.
Jag har feber när min temp ligger på 37-37,5. Har väldigt låg normaltemp.