Brittiskt korthår
Finns det några fler här som har ett brittiskt korthår? Vi har en helt underbar liten gyllene britt och det skulle vara roligt om det finns fler här som "fastnat" för denna underbara ras.
Finns det några fler här som har ett brittiskt korthår? Vi har en helt underbar liten gyllene britt och det skulle vara roligt om det finns fler här som "fastnat" för denna underbara ras.
Jag har 2! Kom in och titta i mitt galleri. De är verkligen mina älsklingar! Vilken sötnos ni har!!
puff
puff
puffar upp en sista gång
Vi har en på 4 år som heter Gordini! Han har en "bror" som är en ragdoll också, Hubbe. Underbara katter båda två! :)
Min syster har haft en kolsvart, men han finns tyvärr inte längre. Sååå fin var han!
Min morfar har en sån
Vi har två britter!
Hej!
Vi har (ännu) ingen britt men hoppas få svar på våra britt-frågor härinne?!
Vi skall köpa en katt så fort vårat hus är färdigrenoverat:_)! Har tidigare haft en perser, men den gick pga ålder bort för några år sedan... Nu är det dax att skaffa en ny kisse...
Vi besökte en kattutställning i våras och vi fastnade båda två (jag & sambon) för brittisk korthår.
Sååå söta!
En fråga bara; är det enbart en "innekatt" (såsom perser) eller kan/vill den vistas utomhus?
Tack på förhand.
Jag lovar er att det är ett bra val- jag ångrar inte en sekund att vi skaffade en britt!
De allra flesta uppfödare av britter säljer enbart sina katter som innekatter, fast det beror kanske på hur man bor. Vår Honey (bild finns i mitt galleri) verkar trivas bra med att vara inne, men vi har å andra sidan en katt till och jag tycker definitivt att man skall ha två katter om man skall ha dem som innekatter.
Är det någon speciell färg du/ni är intresserade av?