Therreh - nej, precis, det verkar inte heller vara någon som ammar direkt efter att man har druckit på denna tråd, och det var därför jag ställde frågan från början om hur lång tid det tar innan man kan amma, eller hur? Jag brukar inte skriva nya inlägg så ofta men ibland kan det vara intressant att höra andras åsikter och just denna gång tycker jag det var bra att få höra hur det ligger till, men det skall alltid vara någon som du som skall in och försöka skapa irritation. Jag ville bara ha svar på min fråga och inga kommentarer från sådana som dig.
Skall man verkligen behöva få dåligt samvete för att man tar ett glas vin till maten eller vad är det du är ute efter? Har du inte varit utanför dörren och träffat vänner eller roat dig själv på två år? Om jag trodde att mitt barn skulle ta skada av att jag var ute ett par timmar så skulle jag aldrig göra det, men jag har turen att ha en pappa som duger precis lika bra som mamma, och mjölk har jag pumpat ut så det finns. Vill du ha beröm för att du hatar alkohol och inte druckit på två år, så visst. Men jag är fortfarande min egen person och trots detta så tro det eller ej - jag älskar min dotter lika mycket som du älskar ditt barn.
Hoppas ingen tar illa upp över mitt svar men jag känner bara att det är så tråkigt att man inte kan ställa en fråga utan att få en negativ kommentar - och jag lovar - jag är inte alkis!
Kram Lisen