Flyttar till London i november
Såg att förra tråden stängts så jag får skriva här istället. Mycket går genom huvudet nu, min man har fått arbete på 3 år i London och han börjar i november och vi, jag och vår son på 2 1/2 hänger på. Jag har ett vik som slutar sista oktober, så tidpunkten kunde inte vara mer perfekt. Vi tycker detta är mycket spännande och håller nu på att undersöka var och hur man kan bo, vilken barnomsorg som finns, hur det är att vara förälder i London etc.
Vi är också sugna på syskon och har vi riktig tur kanske det inte dröjer så länge.
Vill gärna höra från andra som bor/har bott i London hur ni har löst det praktiska och hur det är/var. Har sett bra inlägg här tidigare i forumet och hoppas på ännu mer bra tips, roliga saker att göra mm. Kommer vara hemma mycket förmodligen under en rätt lång tid med vår son och ev. syskon, det blir annorlunda mot för nu, då jag är van vid att arbeta mycket i ett högt tempo. Kan inte låta bli att tycka att det både ska bli jätteskönt men också lite pirrigt. Vad gör man på dagarna i London med barn? Var hittar man mammor att dricka latte med Skriv vettja, och dela med er av era erfarenheter!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-16 08:41:31:
16 juni testat idag på BIMdag - om än mycket svagt - positivt på preg. Stämmer det är jag med barn! Hoppas strecket blir starkare snart på stickan, så man vet att allt är OK.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-28 09:37:28:
28 juni-allt var ok, men glädjen blev kortvarig. Har nu i vecka 6 fått MF, vilket känns mycket ledsamt Planerna för London fortgår, men situationen ändras nu i och med att jag kommer bli hemma med vår son minst ett halvår innan ett eventuellt syskon kan komma. Ska ta tid att bearbeta detta nu och hoppas på bebislycka snart. Tack för alla bra länkar och tips. Det är till stor hjälp.