• trollet77

Någon som jobbar som elevassistent här?

Jag har nyss fått jobb som elevassistent på en högstadieskola, jag ska främst vara med och starta upp ett nytt elevfik, samt även vara ett stöd till dom elever som har det tufft på olika sätt. Jag börjar efter sommarlovet, och ska på samtal där den 22juni för att bla diskutera lön. Där till min fråga, är det någon här som jobbar som elevassistent, vad tjänar ni, vad hade ni i ingångslön. Kan väl tillägga att jag inte har utbildning inom området. Vill bara veta på ett ungefär vad ni tjänar så jag vet vad jag kan ställa för krav.

• Svar på tråden Någon som jobbar som elevassistent här?
  • E l l a

Min sambo har viss utbildning, dvs han har en socionomutbildning från ett annat land, men eftersom den inte tillgodoräknas fullt här så kan man väl också säga att han var helt grön när han började.. Började med en lön på 17000 kr, men det har jag förstått är bra. Han ligger högre nu, men sysslar med en mängd andra grejer där också.

• trollet77

ok, för när jag ringde facket och frågade sa dom att det lägsta dom får erbjuda är 15300 enligt listorna. Men eftersom jag är nästan 30 sa hon att jag kunde lägga mig lite högre, kring 16000. Men tyckte ändå det lät lite lågt, vet några som ligger på 18000, men det beror väl då på hur mycket arbetsuppgifter man har.

• E l l a

Ja det beror rätt mycket på vad man gör och vilka andra ansvar man har, dessutom så ligger de ganska bra i lön överhuvudtaget på det stället han jobbar, men tyvärr så är det så att på de flesta ställen är lönen låg.

Svar på tråden Någon som jobbar som elevassistent här?