• Qliana

Ont vid sex efter förlossning

Jag och sambon testade efter konstens alla regler att ha sex 5 veckor efter förlossningen. Trots att vi följde regelboken med förspel, glidmedel etc så gick det INTE - det gjorde så ont.

Jag syddes med 6 stygn - tre invändigt och tre utvändigt (de är borta).

Hur lång tid tog det innan ni kunde genomföra ett samlag?
    Hur länge gjorde det ont? Hur kändes det för er? Tips och trix?

• Svar på tråden Ont vid sex efter förlossning
  • mizzfreestyler

Hej! Jag blev oxå sydd och hade samma problem i början, men det blev bättre! försiktig ska man vara för att det ska bli bäst och mest njutbart för båda parter. Ammar du?

• Qliana

Ja, jag helammar.

Vi är försiktiga (den enda gången vi försökte för 1,5 vecka sedan). JAG vill ha sex (samlag) med min sambo. Men jag antar att vi får nöja oss med petting ett tag. Jag är dock orolig för att vi aldrig kommer kunna ha sex igen.

• mizzfreestyler

Jag helammar oxå, och det är oftast så när man helammar att slemhinnorna är torra, läste det någonstans! Och att kroppen fungerar på ett annat sätt. Man har hotrmoner i kroppen vid ammning som man har när man e gravid! jag tror nog att du kan ha sex igen, inga problem! i början efter min förlossning hade vi oxå bara petting typ och kel! kände samma sak som du att jag ville ha sex men ibkland gick det bara inte! jättejobbigt! Men nu när det gått 3 månader snart efter förlossning så går det bättre hade sex förra veckan och det var jättebra!!!

• mizzfreestyler

Va inne och kollade din press, vilken sötis ni har fått, hunden var oxå riktigt söt! Min dotter vägde inte mer än 2650 när hon föddes 3 v. för tidigt visseligen!

• sturen

bry dig inte om när andra "gjorde det" . ni gör det när NI har tid, ork och LUST! prova er fram och gör inget som inte känns HELT bra. det finns sndra sätt att ha sex på om man har LUST!

• mizzfreestyler

Håller med sturen med! Ha inte bråttom med att ha sex! som sagt ni har all tid i världen för varandra fram över att få det att fungera som ni vill!!

• jessikapersika

jag blev klippt å sydd.. men vi hade sex 6 veckor efter å de gjorde intte ont.. de gjorde mer ont längst inne.. om han kom in för hårt... mer ömt liksom.. de e fortfarande lite ömt längst in.. men har inte alls haft ont annars...

• Qliana

Hur lång tid tar det för "ärret" att läka helt? Förmodligen så är det ärret som gör ont för mig?

• Setta

Vi hade inte sex på 3-4 mån efter förlossningen.. jag var inte redo o väldigt öm.. o jag ammade så jag var inte intresserad av att han skulle klämma på tuttarna för då hade vi haft mjölk överallt...

// Behandla andra så som du själva vill bli behandlad !!
Svar på tråden Ont vid sex efter förlossning