• prickelina

kan man heta Love om man är tjej???

Berättade för en kompis härom dan att jag ville att barnet skulle heta love i 2:a namn om det blir en flicka. Då sa han men det kan den ju inte heta, det är ju ett killnamn.
    Är det verkligen det? Jag vill ju ha det namnet till min ev. tjej.

• Svar på tråden kan man heta Love om man är tjej???
  • Saki

Alla gånger jag har stött på namnet har det varit på killar, i alla fall.

• Vickan I

Klart man kan heta Love. Oj, jag trodde för övrigt att det var ett flicknamn...hmmmm, och även om det nu är ett pojknamn från början så kan det väl bli ett både ock. Love är fint som flicknamn.

• NovaAlexandra

Fast det är ju ett pojknamn. En flicka kan ju heta Pelle också men det är ju fortfarande ett killanamn.

/mamma till världens bästa Sanna
  • Dino78

Love är kille och Lova är tjej tänker jag. Men det betyder ju inte att man inte kan heta det.

DIF i själ och hjärta
  • S vali s

Enligt scb så finns det 346kvinnor som heter Love medans det finns 3972 män med det namnet

• Bluescreen

Lova är flickvarianten på det namnet.

• Frannyfine

här i vår stad och runtom finns några som heter love och det är flickor

• Nettan73

Jag tycker att det är ett sånt både- och- namn.. både kill- och tjejnamn.. som Kim ..

• Helena77

Det är ju ett pojknamn så inte skulle jag låta min dotter heta det men om ni tycker att det är fint så varför inte?

I sonens klass(1:an)går det en kille som heter så och jag har faktiskt bara hört killar som heter så.

• prickelina

Det är ju mest tänkt som andra namn så jag tror ju inte att folk kommer att typ störa sig på det. Men då får man alltså döpa till det om vi bestämmer oss för det?
    Om det nu är en tjej vill säga...

Svar på tråden kan man heta Love om man är tjej???