• Niinis

vilken ålder ska man skaffa trehjuling egentligen??

Big trike trehjuling köpte en sådan till min son idag. Det är samma märke på denna trehjuling som bobby car. Den är lite mindre än en vanlig trehjuling och har ratt som styre. Tyckte den verkade så smart, och det står att det är från 1år och uppåt (inte från 3år som de övriga trehjulingarna) Min son är fortfarande lite kort för den och ramlade nästan direkt. Jag tror inte han förstår det här med cykel ännu. han fyller 2 år den 20juni. fast egentligen är han 20månader då han föddes i v.24. Någon mer som har denna cykel? brukar barnen gilla dom senare? någon som har en 2 åring som förstår detta med cykel?

• Svar på tråden vilken ålder ska man skaffa trehjuling egentligen??
  • seglare

hej!
    Jag har haft en vanlig trehjuling till min tjej och hon var 3 år när hon lärde sig cykla själv på den.

Hon fick den när hon fyllde 2 år, men lärde sig aldrig att trampa och svänga på samma gång.

• Kiau

Jag har en 2-åring, hon är 2 år och 3 månader snart och hon lärde sig cykla själv på sin trehjuling för att par veckor sedan. Hon tycker det är jätteroligt att cykla! Hon fick den till sin 2-årsdag men var lite rädd i början men nu cyklar hon själv.

• bebben Elias mamma

Min 21 mànaders har en 3 hjuling. Han sitter o tar sig fram med benen fór han har inte fattat det här med att cykla än.
    Grannen dÄremot som är 2 âr kan cykla fint med den.
    Det beror frân barn till barn väl men det är ju bra att han en sâ de kan försöka:)

• Niinis

men tycker ni inte det kan vara farlig, som min son som ramlade direkt. fallet blev ju inte högt då cykeln är låg men iaf? men det står ju från 1år på cykeln. förstår inte detta riktigt!=)

• bebben Elias mamma

Han har nog vällt omkull med den nângâng men han har inte slagit sig.
    Tror inte att den kan göra nâgon skada direkt. Har en som älskar att kláttra upp pâ alla bord och ställer sig upp sâ fort man inte ser. Han fâr väl báttre utsikt däruppe:)

Svar på tråden vilken ålder ska man skaffa trehjuling egentligen??