• KarinN80

Vilka flingor skulle du ge ditt barn?

Hej!
    Wiktor har precis kommit på att mammas frukost är den godaste (Viktväktarnas fullkornsflingor med mosad banan o mjölk), men antar att de inte är bra för honom att äta Viktväktar flingor. De kanske finns några liknande... De är ju ganska tunna...

• Svar på tråden Vilka flingor skulle du ge ditt barn?
  • MAGU

Varför skulle inte det vara bra? Sålänge det inte är något sötningsmedel i så är det väl ok tycker jag, istället för att ge några andra med ännu mer socker...

• laven

Det beror väl på hur gamla de är?

• Saltlakrits

De enda vi köper är havrefras. (de finns med jordgubbar oxå nu)

De äter hela familjen, och enligt tester ska de ju vara ganska nyttiga oxå

• Kajak

Jag skulle ge vanlig flingor.

Jag äter den varje dag med fil o liten klick av jordgubbesylt.

• Lottis77

Här hemma tuggas det fullkornskuddar (ser ut som Havrefras, men utan lika mycket socker och salt och mer fiber/fullkorn). Sonen äter de som godis.

• Storasyrran

Havrefras, och så brukar vi ha något sötare som "söndagsflingor". Jag har lusläst innehållsdeklarationer, men man orkar ju inte stå hur länge som helst i mataffären och läsa, så nu kör jag med Havrefras tills jag får tips om något bättre. De där fullkornskuddarna, finns de i vanliga affärer, och isåfall under vilket namn?

• medistra

vi kör på vanliga corn flakes eller havrefras, visserligen är det liiite socker i havrefrasen men vad fasen, så länge det inte är några stora mängder och man konsumerar det måttligt så tycker jag inte att det är någon fara

• Annan

Havrefras är det här också.

• Cina01

Här är det mest Havrefras! Blev också nyfiken på fullkornskuddarna som Nynni pratade om. Ska nog leta efter dem nästa gång!

• Lottis77

Fullkornskuddarna är en blå förpackning. Tror att det är Axas serie Harmoni. Lite dyrare, lite nyttigare och inte riktigt lika goda som Havrefrasen - men man kan ju inte få allt!

• Carisma95

Kalaspuffar (OSÖTADE) har vi till lill-killen.

Svar på tråden Vilka flingor skulle du ge ditt barn?