• Mirris

*** Näsgrejjen från -80 talet ***

Finns det nån som kommer ihåg Vicks "nässpray"? Alltså det var ju
    ingen riktig spray, och inte vet jag om den kom från Vicks heller.. men det luktade halstablett, hela grejjen såg ut som (ursäkta) en liten snopp.. (den gjorde ju det!) med ett litet hål i toppen.

Så stoppade man den i ena näsborren o höll för den andra o drog in!!
    Jösses den doften gick rakt upp i hjärnan, hur täppt man än var!!

Jag var med i en kör när jag var yngre... och då hade man alltid en sån, och så Fischermans Friend oxå.. *haha*

Skulle ha vilja haft en sån inatt!

Nån som minns??

Sanna!

• Svar på tråden *** Näsgrejjen från -80 talet ***
  • Villes mamma

Jag minns, de finns ännu på apoteket. Kallas väl inhalator, finns också som spray. Fresh!!!

• Poena

Japp jag kommer ihåg, tyckte den var jättebra! Det finns en annan variant nu på apoteket, kommer inte ihåg vad den heter, men dte är samma "design" på den!

• sessan

ja visst minns jag dom! det var vicks är helt övertygad, men finns dom inte mer? dom där blåste ju rent ända upp i hjärnan har inte tänkt på dom förrän nu! Kram

• firhilwen

Den kallades för inhalator och tyvärr är den borta idag för den var tydligen inte bra. Men till min stora glädje finns Vicks salva kvar och den använder jag när vi är förkylda. Smörjer den på bröstet och lite lite under näsan...

• Ebbiz

Det var ju en sån "Vanheden" i "Jönssonligan" filmerna sprang runt med hela tiden !

• prayer

ja min mormor brukade jämt stoppa en sån under näsan på en när man var förkyld.........

• Mirris

Ja den gjorde verkligen nytta. Typiskt att den inte var bra... men jag
    har inte lidit nån skada iallafall.. tror jag!

Svar på tråden *** Näsgrejjen från -80 talet ***