• lakritspipa

Tips på skötbord för små ytor?

Vet inte hur vi ska lösa skötbordsfrågan. Vårt badrum är så litet att där inte finns plats ens för ett upphängt skötbord. Nu funderar vi på om det kanske finns någon slags "skötbordsskiva" som man kan lägga ovanpå spjälsängen när det behövs, men har inte sett någon sådan. Någon som vet om det finns?
    Vi vill helst inte köpa en hel möbel bara för skötbordets skull, dels pga platsbrist och dels för att det inte ska användas så där jääättelänge.
    Några andra tips?

• Svar på tråden Tips på skötbord för små ytor?
  • Nåran

Det finns sånna skötbord på Babyland. Har inte an aning om vad de kostar. E

• Fideli

Om ni har badkar finns det praktiska som man kan ställa där.

• Tiili

eller ett sån´t som man hänger upp på väggen och kan fälla in när man använt det...

• Mamba

Annars kanske ni kan "bygga" en egen skötskiva som man har på spjälsängen..
    bara se till att alla säkerhetsgrejer såsom 3 kanter osv finns med.

Annars är ju badkars hängt sköbord praktiskt om ni har badkar vill säga!
    Lycka till!

• Cilla R

IKEA har ett jätte praktiskt väggfast skötbord som nästan inte tar någon plats alls hoppfällt, kostar runt 500 kr om jag inte minns fel.

• lakritspipa

Tack för alla tips.
    Badkarshängt skötbord, hänger det en bit ovanför badkaret eller på själva badkaret, väldigt lågt isåfall? Eller hur funkar det?
    Skivan låter också bra, fast vet inte om vi har babyland i Gbg. Ska kolla babyhörnan.

• allinone

IKEA har en jättesnygg "byrå/hylla" med utfällbart skötbord. Syrran köpte ett sånt till sin lilla, och det funkar jättebra. Jag ska köpa en sån jag med! Men då måste man ju ha plats utanför badrummet, vill säga. Man kan ju slänga ut nån gammal byrå eller så, för den här möbeln är ju jättebra att ha kläder och sånt i också!

• kanelia

Vi funderar på antingen en byrå med utfällbart skötbord eller bara en skötbädd att lägga på golvet eller matsalsbordet..

• Millenium

Det finns ju skötbord att sätta på badkaret om ni har badkar det kommer jag själv använda eftersom vi inte heller har gått om utrymme.

• Mallemus

Brios upphängda väggskötbord är vattentätt, dvs du kan hänga det ovanför badkaret. Det är helt suveränt!! Vi får tyvärr inte plats med i vårt lilla badrum Så vi skall ha vårtr i hallen, direkt utanför badrummet.

• zika

Vi har oxå jättelitet badrum. Fick ett av en kompis som man ställer på badkaret och fäller upp när man tex ska duscha. Det behöver inte skruvas fast eller något. Kompisen har haft det till sina 3 barn och det verkar jättebra

• Elut

Jag byter oftast på sängen, tycker att det fungerar bra trots att vi har ett skötbord. Kan du inte bara köpa en skötbädd och lägga den på sängen vid behov?

• Lotta2

Hej!
    Vattentäta skötbord låter ju suveränt. Har funderat lite på hur det funkar annars när man ska duscha, om man måste täcka över det osv.
    Är det bara Brio eller vet ni något mer? Vad kostar det från Brio?
    Tack för svar...

Svar på tråden Tips på skötbord för små ytor?