• Clown

Huvudet ramlar framåt i bilstolen när sonen sover!

Vi har precis bytt till bilstol från babyskydd. När sonen somnar så slänger hans lilla huvud fram och tillbaka, ser jätteobehagligt ut! Man får sitta och putta tillbaka huvudet, men det ramlar ändå framåt. Tror inte att stolen går att luta mer heller. Nån som känner igen sig? Vad gör man?

• Svar på tråden Huvudet ramlar framåt i bilstolen när sonen sover!
  • Lilla Linnéa

Vad har ni för stol? På vissa stolar finns en lutningsindikator som visar hur mkt stolen får luta.

• Selmas

Vad har ni för bilstol?
    Det är nog tyvärr lite jobbigt för dom små med sina stora huvuden så åk inte så långa sträckor om ni inte kan sitta & putta tillbaka det eller luta stolen mer i liggläge vid sovning!

• Pyretsmamma

Ja, går det inte att luta stolen???

• bripoint

Vi sköt tillbaka sätet och la något under så den lutade lite till. Vet inte om det är okej att göra så ang. säkerhet osv. men jag kan inte se mitt barn sova med hängande huvud. Han kan inte andas riktigt då har jag märkt så vi valde att göra så här med stolen

• Alicia05sMamma

Vet vad du menar. Blir lika för vår dotter & hennes stol går inte heller att luta i rygen eller så.
    Dock har jag sett att det ska finnas nackkuddar & liknande som vi tänkte testa & se om de kan hjälpa att hålla ett sovande litet huvud på plats

// Linda ♥Lycklig mamma till ♥ Alicia ♥
  • GME

Har hört att små barn är så mjuka i nacken att de inte mår dåligt av att sova så. Dock vet jag inte hur det är med säkerheten.

• JessicaB

Lägg något under så det blirr mer lutning på stolen som bripoint skriver. Så har vi det på vårat babyskydd nu (Akta Gracco) Och det är HELT OK enligt tillverkaren. Stolarna i bilar är olika med lutning mm och en liten miss har tydligen gjorts vid tillverkning av babyskydd och bilstolar.

• MSI

bripoint nej det är absolut inte något att rekommendera. I händelse av krock så är det inte säkert att bältet kan hålla kvar barnet utan det kan skjutas iväg som en projektil

• Clown

Vi har en Akta duoflex. Det är en lutningsindikator på så man ser hur mycket den får luta ur säkerhetssynpunkt, och det går inte att luta mer.. Kanske en milimeter kvar till det röda.

• Alicia05sMamma
    jessica29 & bripoint: Bra tips Ska absolut prova
    // Linda ♥Lycklig mamma till ♥ Alicia ♥
Svar på tråden Huvudet ramlar framåt i bilstolen när sonen sover!