Älgkött
Såg på morgontv idag program om älgkött och det är ju så himla gott, skulle vilja laga till lite men VAR köper jag älgkött??!
Såg på morgontv idag program om älgkött och det är ju så himla gott, skulle vilja laga till lite men VAR köper jag älgkött??!
Finns i välsorterade butiker eller hos bekanta som jagar själva..
MMMMMMmmmm
bräsera älgköttet i kuber
fräs i bacon
morötter å lök
ta i en buljontärning
3 dl grädde
några matskedar tranbärsjuice
rörörda lingon
kokt potatis
HAr du hittat något älgkött???
Kan vara väldigt svårt att få tag på i Sthlm.. Jag bor själv i norrland där finns det älg i nästan alla matbutiker på hösten..
Ja, tack för förslagen men har fortfarande ej hittat älgkött och har ej bekanta som jagar. Måste man ta sig till norland för att få lite älgkött?
Välsorterade matbutiker, ex? Tacksam för svar./ Marika
ICA butiker brukar ha det eller testa COOP,fråga direkt vid köttdisken så slipper du leta...
I Göteborg finns det i Saluhallen, borde finnas något liknande i Stockholm. Hötorgshallarna? Eller serverar de bara färdig mat där?
Om du hittar ælgkøtt så borde du testa det hær. Ær supergott, speciellt med pressad potatis till.
www.tasteline.com/recipe/showRecipe.asp&lngRID=1903&tlfo=0
Vi brukar strunta i att ha i gurkan eftersom tanken på inlagd gurka i grytan inte låter så gott
Jag har älgkött i alla former fulla frysen, o nu ringde pappa o frågade om jag ville ha mer =) Det är det GODASTE jag vet...mmm....
Proppen: Tack!
Joker: Där sa du något, det tror jag på, ska kolla redan i morgon.
Dinturiel: Tack för receptet lät jättegott, ska absolut prova när jag får tag i älgkött
Jennelii: Vilken tur du har, jag älskar också älgkött, men har som du märker inte direkt frysen full.
Mums Älg-kebab :-P filababaa! Skär älgkött i tunna skivor och krydda med piffi allroundkrydda och stek dom färdiga och så gör grönsaker och lite rivet ost så ha de i rostad pitabröd med lite Rhode island dressing!
SKITDYRT är det om man inte bor i norrland! Mend et finns på välsorterade matvarubutiker! Själv så får vi det från svärfar som e älgjägare! ;)
Jag har själv halva frysen full med älgkött, köper det tillsammans med sambons föräldrar av en jägare. Det är dock jättedyrt att köpa det i vanliga affärer. Har sett det på Hemköp, men det kostar skjortan!!
köttbullar av älgfärs (+ fläskfärs) ååhhh.....så gott!!
Om du bor i Stockholm så kan du gå till Hötorgshallen och handla älgkött. Kommer inte ihåg vad det kostar exakt men jag tror filén ligger på ca 398:-/kg.
/J.
Tack Allihopa!
Jag har hittat älgkött!!
. Fanns faktist i sluhallarna, dyrt men det kan det vara värt, måste ju festas lite ibland. Nu ska här kockas. Trevlig kväll till er alla!/ Marika
Så fick du till nått gott av älgköttet? *nyfiken*
Själv gjorde jag kalops på älg i går. Jättegott!!!