• Mamma och Mor

Kronan barnvagn?

Har kikat lite på barnvagnar och i en tidning jag nyligen läste fanns ett test av barnvagnar. Det märke som fick bäst betyg var Kronan barnvagn. Tyckte barnvagnen var helt okej utan alltför mycket krafs, helt enkelt stilren. Även prismässigt låg den bra till då jag inte vill ha en duo/kombivagn utan endast en liggvagn.
    Tyvärr har jag ingen återförsäljare av det märket i närheten så där rök möjligheten att själv "provköra" vagnen lite.

Någon här som provkört eller rentav har haft/har en Kronan barnvagn? Vad tyckte ni om den - positivt? negativt?

• Svar på tråden Kronan barnvagn?
  • KarinLo

Den finns på en affär i Malmö. Vi hade sett den på nätet och gillade den men i verkligenheten såg den bara plastig och bräcklig ut.... så den blev det inte!

• Mamma och Mor

KarinLo: ok, synd bara att jag befinner mig så långt ifrån Malmö det nästan är möjligt (nordligaste delen av landet) närmaste återförsäljaren var i Strömstad - och även det alldeles för långt att åka för att kika på en vagn :(
    Vi ska mest troligt flytta söderöver i höst men tills dess är vi tvunga att använda nätet som infokälla gällande hela utbudet av barnvagnar.
    Kan tillägga att jag vill ha en lätt och smidig vagn då jag är rätt kort själv också. Därför går Briovagnarna bort då de väger på tok för mycket.

• KarinLo

Vi valde tillslut en Emmaljunga, en superklassisk variant, och har varit mycket nöjda med den. Vi brukar säga att hade den varit en bil, så hade den alla gånger varit en volvo!

• Lindekull

Barbone: Det finns en tråd för Kronan-ägare här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m9365136.html

Vi är också inne på Kronan. Har sett dem på barn&baby-mässan här i Göteborg och så finns det en återförsäljare i Partille. Föll också för stilheten och enkelheten.

Kring midsommar kommer den även som kombi och med flera nya färger.

Lycka till!

• karin76

En kompis till mig köpte kronan och är helnöjd. Snygg är den också tycker jag, stilren, svart.

Svar på tråden Kronan barnvagn?