• fenomena83

Ni som "bara" har ca 10 000 "kvar att leva på"... vad sjutton gör ni av pengarna????

Jag har läst massa trådar här på FL om folks ekonomi av typen "hur mycket betalar ni i räkningar", "hur ser er budget ut", "vad kostar ert boende", "hur mycket har ni att leva på" osv och jag läser dom med stort intresse för jag är så jäkla nyfiken av mig

Men det förvånar mig och chockar mig så oändligt när jag läser liknande citat:

När allt är betalt har vi ca 10 000 kvar att leva på. Vet inte vart dom pengarna tar vägen för i slutet av månaden står vi på minus...

Vi har runt 10 000 kvar när allt är betalt. Det är tufft men det går...

Vi har 10 000 att leva på efter räkningar. Nån som har spartips?

Vi har 10 000 kvar. Vi klarar oss bra men skulle gärna vilja ha lite mer...

??????????????????????
    excuse me??? vadan denna bortskämdhet??
    detta gör mig så sur, ja kalla mig avundssjuk då eller vad fan ni vill men jag fattar inte att folk kan bekymra sig över att dom bara har 10 000 kvar och att dom skulle behöva mer spartips!!! vad sjutton har man för krav då på prylar och saker och sånt??? och VAD gör man med alla pengar för att hela 10 000 ska försvinna bara sådär tills nästa lön???
    samtidigt ser jag läskiga trådar där folk tycker att det är förkastligt att man tar lån till att köpa bil. jaha, eeeh, och jag undrar vart man ska få 200 000 från bara sådär, det är ju inte alla som är snorrika och kan punga ut det. "man ska inte köpa nåt om man inte har pengar direkt och om man kan betala ett lån varje månad så kan man ju lika gärna spara pengarna och köpa bilen sen". jamen om man behöver bilen NU då och vet att man aldrig i hela sitt liv kommer att kunna hosta upp 200 000 cash då vad gör man då.
    nej usch vilka överklassfasoner jag mår illa.

kan ju bara tala för mig själv och om jag hade 10 000 över varje månad så skulle jag känna mig så jäklans rik. idag känner jag mig rik bara det blir 1000 kronor över till att göra vad jag vill med. det ni.

äsch. jag bara undrar och ja jag är väl avundssjuk då.......... *fy fy på mig*

• Svar på tråden Ni som "bara" har ca 10 000 "kvar att leva på"... vad sjutton gör ni av pengarna????
  • Trinity78

Seriöst? Finns det verkligen folk som gnäller över att de "bara" har 10.000kr över??

Reality is a bore
  • finemang

Jag skulle vara överlycklig om vi hade 10 000 kvar att leva för efter allt är batalat! Håller lite med dig. Men det är väl skillnad på klasserna, vilka problem man har?! Flört För vissa kanske det KAN vara ett problem, who knows. Undrar hur mycket dem vill ha över, för att de ska klara sig!

• astri

Jag skulle vilja ha 10.000:- i inkomst överhuvudtaget. :-/

• Änglatuss

jösses, 10 000 de är ju en hel förmögenhet... de är inte ens vad jag får i LÖN!

vi lever på ca 1500-2000 kr då räkningarna, maten är betalt. Sen så ska sambon ha typ 3000 kr i månaden till bensin så där går vi 1000 kr back.. men ändå klarar vi oss på nått konstigt sätt

• snysop

Det där med att "man skall spara pengar, sen köpa bil" känner jag igen. Hallå eller. Visst, om man fick välja så skulle jag vilja köpa bilen kontant men för att göra det och köpa den bil vi vill ha (har) skulle ta för lång tid. Ska vi gå till jobbet (tot 7 mil per dag) då eller?! Och nej, billiga beg. bilar göre sig icke besvär.

• mumama

haha ja du e antagligen det!!
    nee men allvarligt vi har inte 10000 kvar men inte allt för långt ifrån heller beror på månaden
    MEN eftersom vi lever efter mottot "man kan inte ta med sig pengarna i himelen" så sätter vi sprätt på dem me en ggn... och ibland går de lite FÖR fort

men ja kan hålla me dig tycker vi har det super! kan unna oss saker nästan varje månad, inte alla som har den lyxen!

nåt spartips?

• AnnaKlara

Att man ber om spartips är väl inget konstigt oavsett inkomst/pengar över, man kanske har på känn att det går att dra ner kraftigt på utgifterna?

• Lola Jämtland

Jag undrar samma sak...hur 17 lever de människorna? Vad har de för vanor och ovanor?

• Who am I

Vi har runt 10 000:- kvar efter maten, räkningar osv är betalda..och JA jag längtar till jag börjar arbeta så att vi får det bättre ekonomiskt.
    Kan inte påstå att vi har dåligt med pengar när nästa lön kommer in, men det skulle vara skönt med en stabil inkomst helt enkelt.
    Sedan behöver man inte vara asrik för att ha råd med en 200 000 kronors bil kontant, vi är inte snorrika men vill vi kan vi ta ut den summan från vårt sparkonto för att köpa en bil.

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • HannaAugustsson

Har aldrig pengar över så. Det pengar som är kvar går alltid till mat.. Visst nu sparar vi ca 1300kr varje månad.. Men det är våra nöjespengar om man nu kan kalla det så.

10000kr det skulle verkligen känns mkt i kassan. Om inte annat bara för en månad.

Svar på tråden Ni som "bara" har ca 10 000 "kvar att leva på"... vad sjutton gör ni av pengarna????