Har ditt barn över 1 år flytväst?
Berätta gärna varför ni gör som ni gör.
Berätta gärna varför ni gör som ni gör.
Varför ska jag berätta varför mitt barn har flytväst i närheten av vatten? Det är väl en självklarhet.
Vi har 2 barn, på 3 respektive 5,5 år och de kan ju inte simma än och får alltid ha flytväst i båten, på bryggan, på klippor och om vi går i land på någon ö, så får de oftast ha flytvästen på sig en bit upp på land också.
Gislöv
Därför att det tydligen finns barn (tex i min släkt) som inte har flytväst.
myskatt
Jaha, men om jag har flutväst på mina så förstår du säkert varför, så det behöver jag väl inte berätta...eller?
Jag har en 9 åring, vi är inte ute i bår men vi har vänner som har en camping vid vatten. (hamn) så där hade hon flytväst så set som förra året....
Gislöv
Gör inte det då .
Mina ungar är uppfödda med flytväst runt maggen. Vår sommarstuga ligger precis vid vattnet- så de har fått haft flytväst även på land.
ingen flytväst alls på min dotter ännu,..
... men om vi skulle få för oss att åka båt skulle det vara en ... -HELA TIDEN..
Använder alltid flytväst i båt och på bryggan trots att mina barn kan simma väldigt bra. Jasmine 10 år har även gått livräddningsutbildning. Men det är inte detsamma som att ramla i i kallt vatten. Skulle aldrig förlåta mig själv om det hände något bara för jag inte tagit på deras flytvästar!!
Vi har stugan precis vid havet så det är flytväst på från morron till kväll typ Har även några extra på stugan så barn på besök får ha det dom med.
självklart alltid flytväst på i närheten till vatten.
varför- för hon flyter inte annars.
med tanke, anna.
det är klart at hon har flytväst, hon är 2 år.
även när hon blir större ska hon ha det.
allt handlar om säkerhet.
vi har det också,
ingen flytväst .. inte heller nån båt .. hon kan heller inte simma så det är plask vid kanten med mamma/pappa brevid sig
Ingen flytväst, ingen båt. Jag gillar inte att åka båt om det inte är en FÄRJA...
Skulle han åka med någon som har båt så är mitt krav flytväst ALLTID.